امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 7th, 2013 12:06 | کد خبر : 2031 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دانش آموزان منتخب مسابقات سراسری قرآن در پارس آباد تجلیل شدند

در مراسمی از 31نفر از دانش آموزان منتخب مرحله استانی و کشوری سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و معارف اسلامی در پارس آباد تجلیل شد. به گزارش مغانه، امام جمعه پارس آباد در این آیین با استناد به آیات و روایات، گفت: قرآن مایه ی شفا و رحمت برای مومنان و خسران برای […]

027

در مراسمی از 31نفر از دانش آموزان منتخب مرحله استانی و کشوری سی و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و معارف اسلامی در پارس آباد تجلیل شد.

به گزارش مغانه، امام جمعه پارس آباد در این آیین با استناد به آیات و روایات، گفت: قرآن مایه ی شفا و رحمت برای مومنان و خسران برای ظالمان و کافران است.

حجت الاسلام ولی علوی،با اشاره به آثار و برکات متعدد انس با قرآن کریم، افزود: هرخانه ای که در آن صدای صوت قرآن به گوش برسد، برکات زیادی دارد، فرشتگان رحمت در آنجا حاضر و شیاطین از آن محل دور می شوند و آن خانه به اهل آسمان نور ساطع می کند.

وی، اضافه کرد: طبق فرمایش امام علی (ع) ، انتخاب نام نیک، تربیت نیک و تعلیم قرآن، حقی است که اولاد بر گردن والدین دارند.

وی، با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، عملکرد آموزش و پرورش پارس آباد را در زمینه قرآن و معارف اسلامی بسیار خوب ارزیابی و از خدمات و تلاش های مسوولان، معلمان و مربیان این نهاد قدردانی کرد.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش پارس آباد نیز گفت: تمسک به کتاب خدا و سیره اهل بیت پیامبر اکرم(ص) موجب رستگاری و سعادت واقعی بشر در دنیا و آخرت می شود.

ولی کریمی، با تاکید بر اینکه باید حافظ قرآن و عامل این کتاب آسمانی باشیم، افزود: عمل به آموزه های قرآن همچنین سبب جلوگیری از کج روی های اخلاقی و حل مشکلات جامعه می شود.

وی، اضافه کرد: رغبت و علاقه مندی به قرآن آموزی و حرکت در مسیر نورانی آن، انسان را از  گمراهی و افتادن در دام شیطان نجات می دهد.

مدیر آموزش و پرورش نیز گفت: این مدیریت در عرصه تعلیم و تربیت، بر اساس ارزیابی های استانی و کشوری، در 32شاخص مهم موفق به کسب رتبه شده، که هشت مورد آن کشوری و 25مورد رتبه اول استانی است.

علی حبیب پور، افزود: فعالیت های قرآنی، فعالیت های 18گانه فرهنگی و هنری، علمی و تولید محتوای الکترونیکی از جمله شاخص های مهمی است که آموزش و پرورش پارس آباد توانسته است در این زمینه ها مقام به دست آورد.

وی، ادامه داد: آموزش و پرورش این منطقه با برنامه ریزی مدون و تلاش و همت مضاعف کارشناسان و کلیه معلمان و مربیان، خوشبختانه در سال تحصيلي گذشته كارنامه درخشاني را نسبت به سال هاي گذشته از خود به جاي گذشت که امیدواریم این افتخارات و موفقیت ها در سال جاری نیز ادامه یابد.

 

اخبار مرتبط

نظرات