- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی هنری پارس آبادمغان تجلیل شدند+تصاویر

IMG_0081

به گزارش مغانه، معاون فرماندار پارس آباد در این آئین گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور، از سرمایه های بزرگ مملکت محسوب می شوند.

احد احدزاده، به ضرورت تقویت زیرساخت های فرهنگی، توجه مضاعف به حوزه فرهنگ و توسعه و تجهیز اماکن فرهنگی منطقه اشاره و بیان کرد: بخش فرهنگ بر خلاف دیگر حوزه ها و بخش ها دیربازده است و تاثیرات آن در درازمدت نمایان می شود.

وی، به نقش رقابت های فرهنگی و هنری در پیشرفت تحصیلی و تربیت صحیح دانش آموزان اشاره و بیان کرد: برگزاری این مسابقات در رشته های مختلف، تاثیر بسزایی در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دارد.

IMG_0078

به گفته احدزاده، آموزش و پرورش پارس آباد مغان در زمینه فعالیت ها و اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی از مناطق پیشرو و پیشگام کشور است.

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد نیز با اشاره به کارکردها و تاثیرات هنر در جامعه گفت: به وسیله هنر و آثار هنری می توان بسیاری از مشکلات و نارسایی ها را برطرف و زمینه پیشرفت و تعالی جامعه را فراهم کرد.

علی حبیب پور، مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی را از رویدادهای مهم در آموزش و پرورش دانست و افزود: این رقابت ها همه ساله در مراحل مختلف و با کیفیت مطلوب در بین دانش آموزان برگزار می شود.

IMG_0070

وی، به توفیقات آموزش و پرورش این شهرستان در سطح استان و کشور در موضوعات مختلف فرهنگی و هنری اشاره و بیان کرد: معاونت پرورشی آموزش و پرورش پارس آباد با بهره گیری از نیروهای متعهد و توانمند ، کارنامه درخشانی را در اجرای برنامه ها و سیاست های متعالی نظام تعلیم و تربیت دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش پارس آباد نیز در سخنانی، برگزاری موفق مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی استان اردبیل، افتخاری بزرگ برای شهرستان پارس آباد دانست و گفت: بنا به اذعان رئیساداره امور قرآنی، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، داوران، روسای آموزش و پرورش مناطق مختلف استان و دانش آموزان شرکت کننده، این مسابقات معتبر قرآنی، بسیار باشکوه و بدون کوچکترین نقص و ایرادی در این منطقه برگزار شد.

IMG_0043

“علی نوری زارنجی، از فعالیت 11مدرسه فوق برنامه قرآنی و سه مدرسه تخصصی قرآنی در سال تحصیلی جاری در این شهرستان خبرداد و اظهار کرد: هم اکنون حدود 400نفر دانش آموز در دوره ها و پایه های مختلف در این مدارس مشغول فراگیری علم و دانش و علوم قرآنی هستند.

وی، با اعلام اینکه پارس آباد در نقطه صفر مرزی قرار دارد، به تاثیر مثبت و سازنده فرهنگ و هنر در زندگی فردی و اجتماعی اشاره و برضرورت توسعه فعالیت های فرهنگی، قرآنی و هنری در مدارس منطقه تاکید کرد.

به گزارش مغانه، در این آئین با اهدای لوح و هدیه نقدی از بیش از 200نفر از منتخبان مراحل استانی و کشوری مسابقات فرهنگی هنری پرسش مهر و جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی تجلیل شد.

در این مراسم همچنین با اعطای لوح و هدیه نقدی از دانش آموز هنرمند “رضا سربازی” به خاطر کسب دیپلم افتخار چهاردهمین مسابقه بین المللی نقاشی محیط زیست”جی کیو وای” کشور ژاپن قدردانی شد.

پخش فیلم کوتاه و اجرای سرود توسط گروه سرود دبیرستان ولایت2 از دیگر برنامه های این آئین بود.

IMG_0107 IMG_0022 IMG_0102