امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 7th, 2013 11:03 | کد خبر : 1099 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دانشگاه احمدی‌نژاد غیرقانونی اعلام شد

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم از غیرقانونی بودن شروع فعالیت دانشگاه محمود احمدی‌نژاد با عنوان «ایرانیان» خبر داد. به گزارش فارس، غلامعلی نادری مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم در رابطه با مسائل مطرح شده درباره بررسی مجدد وضعیت دانشگاه ایرانیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: دانشگاه […]

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم از غیرقانونی بودن شروع فعالیت دانشگاه محمود احمدی‌نژاد با عنوان «ایرانیان» خبر داد.

به گزارش فارس، غلامعلی نادری مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم در رابطه با مسائل مطرح شده درباره بررسی مجدد وضعیت دانشگاه ایرانیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: دانشگاه محمود احمدی‌نژاد که با عنوان ایرانیان در بین مردم جا افتاده است، علی‌رغم گرفتن موافقت اولیه، هنوز موفق به اخذ موافقت اصولی از وزارت علوم نشده است و برای رسیدن به این مسئله باید مشکلات وارد شده به اسا‌سنامه و مصوبه احداث دانشگاه را برطرف کند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ایرادات وارد شده به این مؤسسه این است که هنوز اسامی هیئت مؤسس دانشگاه به صورت رسمی به وزارت علوم ارسال نشده است.

نادری ادامه داد: همچنین فضایی برای راه‌اندازی این‌ مؤسسه به وزارت علوم ابلاغ نشده تا مسئولان برای بازدید از فضای مذکور حاضر شوند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی وزارت علوم با اشاره به مسائل مطرح شده درباره بررسی شرایط مؤسسه غیرانتفاعی ایرانیان برای جذب دانشجو تاکید کرد: در روزهای گذشته در شرایطی صحبت از بررسی مجدد وضعیت دانشگاه ایرانیان در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌شود که این مؤسسه در درجه اول باید موافقت اصولی خود را دریافت کند و پس از رفع ایرادات مربوط به فضا، موافقت قطعی را دریافت کند و بعد از آن صحبت از جذب دانشجو شود.

نادری همچنین درباره غیرقانونی بودن فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد با عنوان دانشگاه «ایرانیان» گفت: آغاز فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد با عنوان دانشگاه «ایرانیان» منع قانونی دارد. چرا که مؤسسه‌ای با این عنوان مجوز خود را در سال 81 دریافت کرده و در حال حاضر به صورت مجازی مشغول به فعالیت است.

وی افزود: بنابراین مسئولان دانشگاه ایرانیان در زمان ثبت‌نام این دانشگاه در اداره ثبت به مشکل برخواهند خورد و به دلیل سابقه فعالیت مؤسسه ایرانیان فعال، حق با این مؤسسه خواهد بود.

نادری در پایان تاکید کرد: با وجود مشکلات موجود، آغاز فعالیت این مؤسسه و حتی اخذ موافقت اصولی آن به مشکل خواهد خورد و این در شرایطی است که در روزهای مختلف افراد غیرمسئول زیادی درباره این موضوع در رسانه‌های مختلف صحبت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظرات