امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 31st, 2015 4:48 | کد خبر : 11888 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دانشگاه آزاد پارس آباد به کجا می رود؟

دانشگاه ها باید در راستای تحول و توسعه اقتصادی کشور گام بردارند و البته این به مفهوم ورود به عرصه های دلالی و واسطه گری و توزیع مواد غذایی از جمله گوشت ، پنیر، توزیع شیر مدارس و امثالهم، به شیوه که در دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد رایج و مرسوم شده است، نمی باشد.

به گزارش مغانه، رسالت و ماموریت اصلی دانشگاه ها در قبال دانشجویان ارائه شیوه های آموزش مناسب و صحیح ، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و ارائه راهکارهای مهارت اندوزی و چگونگی تولید ثروت از علم است تا فارغ التحصیلان فرهیخته که محصول این کارخانه آدم سازی به تعبیر رهبر کبیر انقلاب هستند ، بتوانند به راحتی وارد بازار کارشده و در آینده اداره امور کشور را به نحو احسن بر عهده گرفته و چرخ های تولید و اقتصاد کشور را به حرکت درآورند.
ما باید بر اساس اسناد بالادستی ، برنامه های عملیاتی و اجرایی مناسب داشته باشیم و در این راستا از این به بعد توسعه کمی باید تا حدود زیادی متوازن و هدفمند باشد؛ چرا که با توجه به توسعه بی رویه مراکز آموزش عالی در گذشته ، در حال حاضر با حدود یک میلیون صندلی خالی در دانشگاهها مواجه هستیم و این امر حاکی از آن است که فعلا نیازی به تاسیس مراکز آموزش عالی در کشور احساس نمی شود و امروز شاهد این پدیده شوم هستیم که دانشگاهها از جمله دانشگاه آزاد پارس آباد به منظور تامین هزینه های جاری خود ناگزیر از توسل به شیوه های نامتعارف و بلکه مذموم تولید ثروت، مانند توزیع شیر مدارس و…است.اگر امروز خیل عظیم فارغ التحصیلان این دانشگاه قادر به اداره یک شهر صد هزار نفری نیست، ناشی از همین مسئله است و این شاهدی بر این مدعاست که این دانشگاه به رسالت و ماموریت اصلی خود نپرداخته است.البته از دانشگاهی که مبنای جذب استاد یا اعطای چند واحد به صورت حق التدریس در آن در اغلب موارد بر اساس ارتباط با فلان مسئول یا نماینده باشد، نباید بیش از این انتظار داشت. داستان انتخاب رییس دانشگاه در این واحد دانشگاهی خود داستان جالبی دارد که پرداختن به این موضوع در این مقال نمی گنجد. البته این را هم نباید از نظر دور داشت که برخی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد پارس آباد نه به جهت انتساب به شخص و یا گروهی، بلکه بر اساس لیاقت و توانمندی جذب این واحد شده اند.
قدر مسلم، افزایش غیر کارشناسی تعداد دانشگاهها در کشور، همچنین توسعه برخی مراکز از جمله دانشگاه پارس آباد(البته به سیاق امروزی) هدفی جز کسب درآمد عده ای خاص به بهانه به دانشگاه فرستادن جوانان نداشت، فارغ از اینکه همه این فارغ التحصیلان چگونه باید وارد بازار کار شوند.فراموش نکنیم که همین مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه پارس آباد امروز به یکی از ابزارهای مهم اعمال قدرت برای بعضی ها از جمله نماینده حاضر و نمایندگان ادوار بدل گشته است و هرکسی این سنگر را فتح و از آن به خوبی محافظت و حراست کند، خیالش بابت فتوحات و پیروزی های بعدی تا حدود زیادی راحت است.
از سوی دیگر، در حالی که نه فضای آموزشی در این دانشگاه بهبود یافته و نه امکانات آموزشی ، ادامه شرایط حاضر و جذب دانشجویان بدون حساب و کتاب و برنامه ، بحران فارغ التحصیلان غیر متخصص و بیکار را در پی خواهد داشت که به دلیل نبود بازار کار، هر روز برتعداد فارغ التحصیلان بیکار غیر متخصص افزوده می شود.ورود به دانشگاه و تحصیل بدون آینده شغلی نه شان اجتماعی می آورد و نه آینده اقتصادی و ضروری است هرچه سریعتر چاره ای برای این معضلات بیاندیشیم.
به هر روی ، فارغ از اینکه چه کسی برای اولین بار بحث ورود دانشگاه آزاد پارس آباد به فعالیت های بسیار مذموم دلالی و واسطه گری و توزیع خوراکی و لبنیات امروز و احتمالا پوشاک و امثالهم را فردا ، مطرح کرده است؛ نفس طرح این موضوع را بایستی بسیار مثبت ارزیابی واز کسی که برای اولین بار و با هر انگیزه ای به این مسئله ورود کرده است، سپاسگزاری نماییم وتلاش کنیم تا از اشاعه این کارضد فرهنگی و شرم آور و رسوخ آن به دیگر مراکز دانشگاهی جلوگیری کنیم.

*رجب پناهی

اخبار مرتبط

نظرات

دلسوز مغان

از بدو تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد معلوم بود به کجاها خواهد رفت… متاسفانه از فضای علمی دانشگاهدر جهت تبلیغات نمایندگان وفضای سیاسی بهره مند شدند و سال به سال با روند افت کیفیت علمی و تعداد اساتید بومی و زیاد شدن نیروهای بومی اما کم تجربه شاهد بودیم…دلیل اینهمه بی کفیتی سطح آموزشی نبود مدیریت قوی و باند بازی وپارت بازی باعث شده که راندمان دانشگاه ازاد پارس اباد در سطح کشور از خیلی دانشگهای کشور پایین تر باشد….چرا در منطقه مغان مدرک گرایی به تمامی گزینه های دیگر ترجیح داده شود و به دنبال آن بی احترامی ها در دانشگاه ازاد پارس اباد به اوج خود برسد که در مقایسه با دیگر دانشگاههای معتبر کشور تعداد دانشجویان و تعداد رشته ها زیاد نباشد.دانشگاه جای تولید علم و ارائه راهکارهایی برای کاهش مشکلات کشور و …می باشد نه اینکه جایی برای روکم کنی و انتقام گیری و تبلیغات انتخاباتی مسئولان باشد… اگر محیط دانشگاهی قوی را داشته باشیم مطمئنا محیط منطقه و شهری عاری از هرگونه آلودگی را خواهیم دید سرچشمه این همه ناهنجاریهای اجتماعی و انتقام گیری از بطن دانشگاه ازاد پارس آباد بوده وهست.شاید از خودتان بپرسید چرا انتقام از بطن داشنگاه ازاد شروع میشه؟؟؟؟؟؟؟علت اینکه اشخاصی که در محیط دانشگاه از سمت هایی به دور شده در خارج از محیط دانشگاه به دنبال
انتقام گیری بوده و تبعات سنگین در جامعه دیده می شود….

ای بابا

ای بابا نمی دانم چرا دانشگاه آزاد واحد پارس آباد جولانگاه تبلیغات قبل از انتخابات و بعد از به قدرت رسیدن کاندیداهای نمایندگی پارس آباد شده.
یا دانشگاه آزاد خیلی دروازه اش بر روی جولان دهندگان گشاد شده، یا اینقدر حقیر و زبون شده است که هر که از راه میرسد سنگی بهش میزند و میرود.
نمی دانم چرا ریاست واحد پارس آباد به این بی حرمتی ها و میدان تاخت و تاز سودجویان سیاسی ساکت است و بی تفاوت.
نمی دانم چرا ؟

داود صبوری

آقای پناهی از فرهیختگان و چهره های ماندگار استان اردبیل هستند . بنده به عنوان یک شهروند مغانی به وجود این نیروی برجسته و توانمند افتخار می کن و از اینکه چنین فردی در دامان دشت مغان رشد یافته به خود میبالم. ایشان علاوه بر اخلاق و کردار، از نظر مرتبه علمی و سطح دانش و سواد در جایگاه بالایی قرار دارند. مطلبی که به قلم ایشان به رشته تحریر درآمده درد جامعه ماست باید هرچه زودتر درمان شود. باید واقعیت ها را پذیرفت دانشگاه از مسیر و اهداف اصلی خود دور شده است و یا بهتر بگویم قطار دانشگاه آزاد از ریل منحرف شده و اگر هرچه زودتر به مسیر اصلی خود هدایت نشود، خسارات زیادی به جامعه تحمیل خواهد شد.

ناشناس

دانشگاه آزاد باید از نظرات و دیدگاههای امثال آقای پناهی و آورند استقبال کند. رونق علمی و آموزشی این واحد خواست همه مردم منطقه است و ایستایی و رکود این واحد همه را ناراحت و غمگین می کند. پس نگذارید وضع از این خرابتر شود.

ای بابا

مدیر مسئول محترم مغانه ؛ جناب آقای فولادی با سلام،
لطفا مطالب درج شده با عنوان ای بابا را در ثبت دیدگاه، درج نمایید.
شما به عنوان یک روزنامه نگار مسئولیت خطیری در گردن دارید نه اینکه مسئول تبلیغات انتخاباتی همچون آقای پناهیان و امثال ایشان باشید
مطالب بالا از ناشناس و داود صبوری و سایرین نشان از حمایت تبلیغاتی از آقای پناهیان را دارد.
شما بایستی بیطرف به موضوع باشید و مطالب و نقطه نظرات کلیه مخاطبین این سایت را بدون تبعیض درج نمایید.
با تشکر

حرف دل رنجدیده

جناب پناهی با سلام،
حرفها قشنگی را در قالب جملات آوردید.ولی باور کنید شما اگر نماینده بودید هیچ وقت این جملات را نمینوشتید و مطمئن باشید شما هم دانشگاه آزاد واحد پارس آباد را حیاط خلوت خود می دانستید.
حتم دارم اگر نماینده شوید اولین جایی که انگشت روی آن میگذارید، تا در انتخابات آینده از آن سوء استفاده کنید، جایی جز دانشگاه آزاد واحد پارس آبادنیست.چون دانشگاه شده جولانگاه و پایگاه افراد به ظاهر سیاسیون منطقه.
بابا دست از سر دانشگاه و کارکنان بیچاره آن بردارید، بگذارید همان کار اصلی خود که پرورش نیروی متخصص است و ترویج و تولید علم است را انجام دهند.
به نظر شما چرا دانشگاه آزاد واحد پارس آباد به اصطلاح داره دلالی میکنه؟ چرا به این وضعیت بحرانی رسیده که هزینه های جاری خود را نمی تواند تامین کند؟ چرا هر طقی به طوقی میخورد اولین صدا از در دروازه دانشگاه بلند میشود؟
من به شما میگم چرا.
چون همین نمایندهای مجلس شورای اسلامی بعد از موفقیت در انتخابات این بلا را بر سر دانشگاه آزاد واحد پارس آباد آوردند.
در دانشگاه آزاد واحد پارس آباد بین سالهای ۸۷تا ۹۱ بیش از ۵۰ نفر نیروی انسانی در قالب هیات علمی و کارمند به صورت فامیلی سببی و نسبی و هم طایفه ای با شرایط مختلف جذب شدند که این واحد دانشگاهی حتی به یک نفر از آنها نیاز نداشت و حتی نیروی موجود قبل از جذب نیروی جدید نیز مازاد بود.
علت اصلی این جذب قول و قرار ایجاد اشتغال به حامیان کاندیداتوری بود که قبل از نماینده مجلس شدن بسته شده بود.
این نیروهای جذب شده هیچ وقت فکر این را نمیکردند که روزی حتی نمی توانند حقوق ماهانه خود را سر وقت دریافت کنند. حتی هیچ وقت فکر آن را نمیکردند که مبلغ شیتیل داده خود جهت جذب را نمی تواننداز طریق دریافت حقوق ماهانه به دست آورند.
فریب خوردند و به غیر از خود همکاران سابق خود را نیز به فلاکت انداختند.
و باید گفت که وزر و وبال این بیچارگان گریبان گیر، نماینده مجلس قبلی و رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد پارس آباد خواهد بود.

(مدیر مسئول محترم خواهشا بدون سانسور این مطالب را در سایت قرار دهید.خواهش میکنم. با تشکر)

رضا

روز به روز پذیرش دانشجو در دانشگاه ازاد کم می شود ودلیل عمداش این است که جوانان منطقه با دیدن بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی روحیه ادامه تحصیل دادن را از دست می دهند و نتیجه اش این می شود رئیس دانشگاه به کارمندان خود فشار اورد تا هر کدام حداقل در هر ترم یک دانشجو بیارند یا ازادی بیش از حد در امتحانات پایان ترم به دانشجویا ن بدهند تا دانشجو جذب کنند پس نتیجه می گیریم که دانشگاه مقصر نیست مشکل را باید از ریشه اش حل کرد

خودمانی

بگذریم از اینکه آقای پناهی با انگیزه تبلیغاتی وارد بحث شده اند ولی خودمانی باشه وضعیت تحصیلی در این دانشگاه افت پیدا کرده و تقریبا مدرک گرایی بیداد می کند اینرا می توانید بطور خصوصی از دانشجویان و بعضی از اساتید پرس و جو کنید نمره گرفتن با رابطه و درصد قبولین را بالا بردن و صدور مدرک تحصیلی که بی سوادی را اکثرا” رونق بخشیده زیاد به چشم می خورد شما می توانید منصفانه یک تحقیق میدانی خصوصی انجام دهید درضمن هر نماینده ای که سرکار می آید اولین متصرفاتش دانشگاهها است و … با تشکر

ناشناس

به این میگن یک مقاله حسابی . کاری ندارم آقای پناهی کاندید شود یا تبلیغات انتخاباتی نماید. از منظر یک مکان علمی .وظایف آن را گوشزد کردند.
از یک عده مخالفان که چشم فرو بستند فقط منتظرند یک نفر دیدگاه بذاره و ایشان مخالف باشه. آقای حرف دل رنجدیده و ای بابا اصلا” دیدگاهت به چه می ارزد که آقای فولادی اونو سانسور کنه!!!!!!!!

حرف دل رنجدیده

ناشناس، اگر توجه کنید دقیقا متوجه میشید که دلیل بدبختی و عدم کارایی دانشگاه در حال حاضر استخدام بی حد و مرز رئیس قبلی یعنی آقای شیرپور خودسرانه و یا به سفارش نماینده سابق است باید توجه داشت که امروز به جای تمرکز بر روی مباحث کیفی آموزشی و علمی، تمرکز بر روی تامین مخارج جاری سازمان از جمله حقوق و دستمزد کارکنان از طریق راههای نامتعارف است که خیلیها بر روی آن انگشت گذاشته و به نوعی از آن به نفع تبلیغات انتخاباتی خود استفاده می کنند.
فهمیدن این موضوع زیاد نیاز به سواد و کمالات و ریزی بینی ندارد که عامل بدبختی و عقب ماندگی مراکز آموزشی مخصوصاً دانشگاه آزاد دخالت در امورات داخلی و استخدام کارکنان از طرف نماینده مجلس شورای اسلامی شهرمان است هم از طریق دست نشانده خود به صورت به عنوان رئیس واحد و چه سفارش افراد به دست نشانده خود به عنوان نیروی جدید.
اگر واقعا میخواهیم مراکز آموزش عالی مخصوصاً دانشگاه آزاد وظایف اصلی خود را به نحو احسن انجام دهد در هنگام انتخاب نماینده مجلس فردی را انتخاب کنید که مراکز آموزش عالی مخصوصاً دانشگاه آزاد پارس آباد را جولانگاه و حیات خلوت مانور انتخاباتی خود نداند
دوست عزیز من میدانم چه میگویم و به چه چیزی تاکید دارم، ولی شما را نمیدانم. لطفا تامل کنید. با تشکر

ناشناس

ای ز ازل تا به ابد ماندگار
ای زتو افلاک شده برقرار
نام نورا زینت دفتر کنم
شکر تو را نیز هزاران هزار
ضمن سلام و ادب و احترام و ابراز ارادت قلبی عمیق محضر همه دوستان عزیز و سروران گرامی
که در ارتباط با نوشته بنده ، اظهار نظر فرموده اند( علی الخصوص مخالفان نظر بنده)، به اختصار مطالبی را جهت تشحیذ ذهن این عزیزان و تنویر افکار عمومی معروض می دارد:
۱- بنده مطلبی را که ملاحظه فرمودید به قصد تبلیغات ننوشته بودم ، فکر کنم بنده به سطحی از بلوغ رسیده ام که مکان و ابزارتبلیغات را بلد باشم. بنده بعد از خواندن مقاله جناب آقای آورند، در بخش نظرات مطالبی را که به ذهن ناقص بنده می رسید، نوشتم و آقایان به صلاحدید خودشان این مطالب را از بخش نظرات به صفحه اصلی منتقل و قالب منظم تری به آن بخشیدند.(البته می توانید از آقای آورند بپرسید که مشارالیه یکی از منتقدان جدی بنده بودند البته نمی دانم باز هم هستند یانه)
۲- بنده اگر به دنبال تبلیغات نمایندگی مجلس به هرقیمتی بودم، می توانستم مثل تقریبا همه کاندیداهای احتمالی موجود در منطقه حرف های خوب خوب بزنم ، بگم به به چه رییس دانشگاه با لیاقتی، چه دانشجویان نخبه ای و چه فارغ التحصیلان با کیفیتی، یا به دیدار تک تک اعضای شورای شهر می شتافتم و برای هر کدام از آنها وعده هایی می دادم( مقاله بنده در نقد شورا و شهردار به زودی در نشریات منطقه چاپ خواهد شد) یا در مجالس ترحیم و عروسی شرکت می کردم و با قران جیبی به سراغ سران ایل و قبایل و ریش سفیدان می شتافتم و به تحریک احساسات قومی می پرداختم .یا به جای نقد نظرات احمقانه و عوام فریبانه یک سبک مغز ،مبنی بر جدایی مغان از استان اردبیل، می نوشتم من مغان را به استان مغان تبدیل خواهم کرد.اگر بتده به دنبال کسب رای اکثریت و راه یابی به مجلس به هر نحو ممکن بودم ؛ عقل حکم می کند ، به جای نوشتن مطلبی در یکی از هفته نامه ها تحت عنوان ” طرح جدایی مغان از اردبیل با چه انگیزه ای خدمت یا خیانت” می نوشتم من به دنبال ایجاد استان مغان به مرکزیت پارس آباد هستم. مطلبی که بسیار شیک و دهن پرکن و مبتنی بر استادانه ترین متدهای عوام فریبی است. فارغ از اینکه انجام این کار برای آدمی مثل بنده خیلی دور از ذهن نمی نماید؛ ولی زهی خیال باطل؛ بنده اگر شان نمایندگی مجلس را مساوی با خدمت به مردم و توسعه و تعالی منطقه و توسعه یافتگی مردم میدانم ،که قطعا چنین است، هرگز برای نیل به این هدف به خدعه و نیرنگ و عوام فریبی متوسل نخواهم شد.بنده بر این باورم که جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، فارغ از نقدهای زیادی که بر عملکرد آن طی دوره های مختلف به دلایل متعدد وارد است، جایگاه رفیع ، مقدس و به تعبیری بهتر هدف پاکی( اگرچه برخی آدم های ناپاک نیز به پشتوانه رای مردم ممکن است به آن دست یابند) است که استفاده از ابزار ناپاک برای رسیدن به این هدف پاک به هیچ روی پذیرفتنی نیست و من هرگز به این امر مبادت نخواهم کرد. من اگر به وجدان ایمان دارید به وجدانم قسم یاد می کنم که هم در دوره قبلی و هم در دوره فعلی کسانی حاضر هستند که تمام هزینه های انتخاباتی بنده را متقبل شوند، ولی من به دلیل ناپاک بودن پول ها، که همانا این روزها از آن به عنوان پول های کثیف یاد می شود، همه در خواست ها را رد کرده ام.
۳- این چه حسی است که هرکسی در خصوص مسایل منطقه در هر حوزه ای به اظهار نظر می پردازد، متهم به ورود به انتخابات می کنید. اصلا مگر ورود به انتخاب امر زشت و مذمومی است.( البته حق با شماست با شرایط کنونی واقعا هم ورود به عرصه انتخابات را مساوی با حقه بازی و نیرنگ تلقی کنیم).به جای اینکه بلافاصله بعد از مشاهده هرگونه اظهار نظری بدون مداقه در فحوای کلام و نقد آن مستقیم به سراغ صاحب نظر می روید و او را به باد تهمت و افترا می گیرید.این حس، احساس قشنگی نیست، این نشان دهنده ضعف شماست که چون استدلال محکمی در رد اندیشه کسی ندارید ، به مسایل پیش پا افتاده و به عبارتی بهتربه مسائل مبتذل می پردازید
۴- والله اگر زبانم لال( از این حیث گفتن زبانم لال که با این وضعیت موجود آدم هایی با افکار ارتجاعی مثل من تا ابد نمی تواند موفق به کسب رای در منطقه شود) من نماینده شما باشم، نه تنها در انتخاب دانشگاه آزاد پارس آباد که حتی در انتخاب نگهبان سرویس بهداشتی های سطح شهر نیز دخالت نمی کنم ، اصلا شان نمایندگی ، انتخاب مدیران و کارکنان نیست ، چه اگر غیر از این باشد، نماینده از انجام رسالت اصلی که همانا نظارت بر جریان امور است، عاجز خواهد ماند.نماینده باید نماینده مردم باشد نه نوکر و نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی یا کاسه لیس مدیر فاضلاب( کاسه لیس از این حیث عرض کردم که نمایندگان بعد از انتخاب این افراد به پست ها، به آنها به دیده منبع تولید رای در دوره های بعدی نگاه می کنند).
۵- اگر شما از وضعیت و شرایط حاکم در منطقه راضی هستید، ما هم راضی هستیم ؛ ولی واقعت چیز دیگری است. اکثر قریب به اتفاق شهروندان از شرایط موجو د حس خوش آیندی ندارند.وضعیت شهرداری، دانشگاه آزاد ، کشت و صنعت ها ، آب و فاضلاب و غیره و غیره ، از وضعیت اسفبار ی است. حتی کشاورزان برای کاشت در زمین های خود باید رشوه بپردازند. خبر دارید که حتی برای کاشت ذرت بذری در منطقه مافیا شکل گرفته است. خیر دوستان عزیز من فقط دانشگاه آزاد را نشانه نگرفنه ام؛ من با همه حوزه هاکار دارم و بابت این کار ببخشید با کمال پوزش منتظر اجازه کسی نخواهم ماند و اگر حرفی را حق تشخیص بدهم؛ نه تنها با اظهار نظر دونفر و نصفی آدم در بخش نظرات یک وبگاه که در صورت مخالفت همه عالم از راه حق عدول نخواهم کرد.
۶- دوست عزیزی که به بنده تهمت زدید که اگر نماینده بودید، از دانشگاه دفاع می کردید و آن را حیات خلوت خود می کردید، با کمال پوزش عرض می کنم از دو حالت خارج نیست.یا بنده را نمی شناسید که توصیه می کنم اطلاعات خود را تکمیل فرمایید، یا اینکه مغرض هسیتد و خدای ناکرده کارگر کسی که در این صورت راه حلی متصور نیست. توصیه می کنم در افکار خود بشدت تجدید نظر کنید. من اعتقادات و آبرویم را با تمام دنیا عوض نمی کنم و دلیل اصلی مخالفت البته ترس نماینده فعلی و کاندیداهای احتمالی مسئله دار از بنده ناشی از همین امر است.
حرف برای گفتن زیاد ولی مجال من اندک است اجازه دهید به همین مقدار بسنده کنم و توصیه می کنم انصراف نامه بنده از نامزدی شهرداری پارس آباد را که در سایت های از آن به عنوان الگو استفاده می شود و نیز نوشته ای در نقد شهرداری و شورای پارس آباد که تا چند روز آینده در مطبوعات منطقه چاپ خواهد شد را مطالعه فرمایید.
درپایان خدمت شما دوستان مخالف عرض می کنم که اجازه ندهید، خدای ناکرده ، داستان انتقاد شما از بنده مصداق بارز آن دو نفر و یک چارپا نشود واینکه از سیلی زدن بر دریا اجتناب کنید ، چون کاری عبث است.
با تجدید احترام
رجب پناهی
۱۱/۳/۹۴

نظرپور

سلام پناهی جان
خسته نباشید، مطالب مفیدی لرائه دادید، ممنون ، بخصوص مفاد بند سه(۳) مشکل گفتمان فعلی ماست که متاسفانه با همه تلاش و تذکرات ، برطرف نمی شود. امیدوارم سخن و درواقع نصیحت شما موثر واقع گردد. یاحق.

شهروند

باسلام به خدمت تمامی همشهریان گرامی
این اقایون که برای مطرح شدن دانشگاه ازاد را سوژه قرار دادند فردا نماینده شوند مطمئنا تمامی مشکلات شهرستان را حل خواهند کرد دانشگاه که چیزی نیست والا …..اینها حتی تمامی تمامی مشکلات کشور حتی کل دنیا را بلدند……

فدایی

خشت اول چون نهد معمار کج — تا ثریا می رود دیوار کج!!
با همه ارادتی که به دکتر الماسی دارم ایشان زیر بنای دانشگاه ازاد پارس آباد را با انتخاب اولین رییس آن کج بنا نهاد. ایشان اقای اسماعیل ابراهیمی را با مدرک جغرافیا بعنوان رییس دانشگاه گذاشت. در حالی که ابراهیمی تا اون موقع نه کوچکترین تجربه کاری داشت و نه عضو هیئت علمی بود و نه سواد انچنانی و نه پایگاه اجتماعی درست و حسابی. بلکه فقط فقط بخاطر اینکه در انتخابات بیشتر واسش کار کرده بود و این دانشگاه جز اینکه یک عده ای را بعنوان نوکیسه بارآورد هیچ کارائی دیگری نداشته است.

چیلله ر

فدائی سلام
حرف حق جواب ندارد. احسنت به شما و تمامی راست اندیشان که با درک دقیق مسائل و طرح مودبانه آن در راستای شفاف شدن موضوعات مبتلابه چامعه ، دانسته گام بر میدارند.