امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 12th, 2013 6:45 | کد خبر : 1144 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دادگستری استان اردبیل رتبه دوم کشوری را در رسیدگی به پرونده ها کسب کرد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، این استان از نظر رسیدگی به پرونده های قضایی و مدت زمان وقت رسیدگی، از رتبه 28 به رتبه دوم کشوری ارتقاء یافته است. به گزارش ایرنا، غلامعلی رضایی روز شنبه در آئین تودیع و معارفه روسای دادگستری و دادستان های پارس آباد، […]

IMG_4747

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، این استان از نظر رسیدگی به پرونده های قضایی و مدت زمان وقت رسیدگی، از رتبه 28 به رتبه دوم کشوری ارتقاء یافته است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی رضایی روز شنبه در آئین تودیع و معارفه روسای دادگستری و دادستان های پارس آباد، افزود: در چند سال گذشته در دادگاه های حقوقی اردبیل وقت رسیدگی  به پرونده ها حدود 8ماه بود که در سایه تلاش و همت همکاران قضایی این رقم به 70روز کاهش یافته است.

وی، کل پرونده های در حال رسیدگی در سطح استان را 10هزار و 460فقره اعلام و بیان کرد: قرار است با رسیدگی به موقع و دقیق، این آمار به نصف کاهش یابد.

وی، با اعلام اینکه در اکثر شعبات دادگاه، تعداد پرونده ها دو رقمی است، افزود: در تلاش هستیم در کمترین زمان ممکن و با دقت کافی به پرونده ها رسیدگی و احقاق حق شود تا مردم طعم شیرین عدالت و قضاوت را بچشند.

وی، با بیان اینکه شغل قضاوت بسیار حساس و خطیر است، ادامه داد: پست و منصب قضاوت یک امانت سنگین و حساسی است از این رو باید به اهلش سپرده شود.

او، با اشاره به ویژگی های یک قاضی گفت: قاضی نباید با هرکسی در ارتباط باشد و در هر محفل و مجلسی حضور یابد و نباید از امیال و هوای نفسانی پیروی کند.

رضایی، با اعلام اینکه اجرای صحیح احکام و حدود الهی موجب نزول رحمت الهی می شود، بر ضرورت استقلال قاضی تاکید کرد و گفت: قاضی باید در همه حال خداوند را ناظر و شاهد اعمال خود بداند.

وی، با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی پارس آباد، بیان کرد: تا دو سال گذشته وقت رسیدگی به پرونده ها در این شهرستان بسیار طولانی بود به حدی که نزدیک دو سال تعیین وقت می کردند و بیشتر گلایه ها از این بابت بود.

وی، ادامه داد: با تلاش شبانه روزی همکاران قضایی، با وجود کمبود قاضی هم اکنون وقت رسیدگی در این شهرستان به حدود 35 روز رسیده است که این رقم در کشور 200روز است.

او، اضافه کرد: این موفقیت نه تنها در پارس آباد بلکه در تمام حوزه های قضایی استان حاکم است.

رضایی، از جذب تعدادی قاضی در سطح استان اردبیل خبر داد و ابراز امیدواری کرد با جذب این نیروها، مشکل کمبود قضایی تا حدودی برطرف شود.

وی، از اعضای شورای حل اختلاف به خاطر فعالیت در راستای ایجاد صلح و سازش و همکاری با قضات تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، در این آئین با اهدای لوح و هدیه از خدمات دو ساله محمد علی اسلامی دادستان قبلی و یعقوب اسدپور رئیس قبلی دادگستری پارس آباد قدردانی شد و بلال مظفری و رحیم گلزاده به ترتیب به عنوان رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید این شهرستان معرفی شدند.

 

اخبار مرتبط

نظرات