- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

دادستان پارس آباد نسبت به سوزاندن ضایعات محصولات کشاورزی هشدار داد

DSC_2590[1]

“رحیم گلزاده” در مصاحبه با خبرنگاران اعتماد و مغانه افزود: سوزاندن ضایعات محصولات کشاورزی در سرمزرعه علاوه بر عوارض سوء زیستی محیطی و آلودگی هوا، به تدریج سبب ضعیف شدن حاصلخیزی خاک و از بین رفتن بعضی عناصر و مواد و ترکیب ساختاری خاک زراعی می شود.

وی، اضافه کرد: براساس قانون مجازات اسلامی هراقدامی که بهداشت عمومی را تهدید و محیط زیست را آلوده کند ممنوع بوده و مرتکب به حبس تا یکسال محکوم خواهد شد.

وی، زارعان را به خودداری از آتش زدن و سوزاندن كاه و كلش پس از برداشت محصولاتی نظیر گندم، جو، كلزا و برنج فرا خواند و گفت: از کشاورزان انتظار داریم با در نظرگرفتن سلامتی شهروندان از سوزاندن پسماندها و ضایعات محصولات اجتناب کنند که در غیر اینصورت در صورت مشاهده و اعلام جرم محیط زیست پرونده کیفری تشکیل و با عاملان طبق قانون به شدت برخورد خواهد خواهد شد.

گلزاده، با اشاره به اهمیت محیط زیست و مسایل زیست محیطی، بر ضرورت صیانت و پاسداری از آن توسط آحاد مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: به لحاظ اهمیت و حساسیت ویژه مقوله محیط زیست، از این پس پرونده های مربوط به محیط زیست و مسایل زیست محیطی در شعبه ویژه ای رسیدگی می شود.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "دادستان پارس آباد نسبت به سوزاندن ضایعات محصولات کشاورزی هشدار داد"

#1 Comment By یتردن مغان On 2014/07/13 @ 4:04 ب.ظ

تشکر از اینکه حر ف دلم زدی با اینکه بنده مشکل ریوی دراثر شیمیایی دارم این امر را بنده حضوری به ریس محترم جهاد کشاورزی برادر ارجمند سروی عرض کردم متاسفانه از دستش کاری ساخته نشد قربانت جناب گلزاده دستور رسیدگی عاجل را مبذل فرمایید تا جلوگیری شود