- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

دادستان: خشونت در پارس آباد همچنان در صدر جرایم قرار دارد

به گزارش مغانه، رحیم گلزاده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: بررسی ها و آمارهای سال ۹۳ نشان می دهد توهین و اهانت ۹۶درصد، تهدید و ارعاب ۷۰درصد، مزاحمت ملکی و تصرف عدوانی ۵۷درصد نسبت به سال ۹۲افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: بررسی ها و آمارها نشان می دهد که تخریب و صدمات بدنی غیر عمدی در رده های بعدی قرار دارد.
وی اضافه کرد: داده های آماری حکایت از این دارد که جرایم خشن در جامعه ما رو به رشد است و این نشانگر این است که اجرای طرح ها و کارهای فرهنگی و ترویج آموزه های دینی دربین مردم از نیازهای ضروری است.
وی ادامه داد: افزایش آمار جرایم خشن همچنین بیانگر این است که دستگاه های متولی حوزه فرهنگ آنطور که باید به وظایف و تکالیف خود عمل نکرده اند.
گلزاده، اشاعه فرهنگ صلح و سازش را از تاکیدات دین مبین اسلام ذکر و بیان کرد: در فرهنگ غنی اسلام، صلح و سازش از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است ولی متاسفانهجامعه ما روز به روز از فرهنگ صلح و سازش فاصله می گیرد و این خود از علل اصلی بالارفتن میزان خشونت در جامعه محسوب می شود.
دادستان عمومی و انقلاب پارس آباد، چند برابر شدن اقتدار و حاکمیت دستگاه قضا در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن را از اتفاقات مطلوب جامعه دانست و گفت: در سایه همین اقتدار و تلاش و مساعی شبانه روزی همکاران قضایی و اداری در دادگستری و نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی
منطقه ما توانستیم آمار درگیری ها و نزاع های جمعی و خیابانی را که عمدتاً در سطح اراذل و اوباش اتفاق می افتاد به صورت محسوس کنترل و احساس نظم و امنیت را در جامعه بالا ببریم.
وی از کاهش چشمگیر آمار سرقت، نزاع گروهی و ضرب و جرح عمدی در این شهرستان خبر داد و افزود: علیرغم برخی کاستی ها و مشکلات، میزان سرقت حدود ۱۲درصد و نزاع دسته جمعی و ضرب و جرح عمدی نزدیک ۷۰درصد کاهش نشان می دهد.