امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 13th, 2014 5:33 | کد خبر : 6466 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

خوشحالی مردم اصلاندوز از خبر بازگشایی گمرک اصلاندوز-هورادیز+عکس

مردم اصلاندوز از بازگشایی گمرک این شهر ابراز خوشحالی کرده و از نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار درمجلس قدردانی کردند.

533x400xIMG00001_2_jpg_pagespeed_ic_cf4L0I-23B

به گزارش مغانه، مردم مرزنشین اصلاندوز بعد از شنیدن اخبار مربوط به توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر سر بازگشایی گمرک اصلاندوز از رسانه های خبری کشور و سایتها از جمله پایگاه خبری تحلیلی ارس تبار در جای جای این بخش ابراز خوشحالی کرده و به همین جهت از حجت الاسلام والمسلمین “حبیب برومند” نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار نسبت به پیگیری و حل مشکلات بازگشایی این گمرک تقدیر و تشکر کردند.

قشرهای مختلف مردم از عشایر گرفته تا بازاریان با نصب پلاکارد با عنوان قدردانی از نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس بخاطر بازگشایی گمرک اصلاندوز مراتب خوشحالی خود را اعلام می دارند.

یکی از شهروندان در این رابطه به خبرنگار ما گفت:اصلاندوز یکی از مناطق محروم کشور است که با بازگشایی این گمرک و ایجاد منطقه آزاد ارس و تبدیل بخش اصلاندوز به شهرستان از بند محرومیت آزاد شده و به یکی از شهرهای مهم توسعه اقتصادی و گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

براساس این گزارش، گمرک اصلاندوز در گذشته در زمینه تردد مسافر فعال بود که با بروز جنگ بین آذربایجان و ارمنستان فعالیتش متوقف شد و به همین خاطر و با تلاش نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس و دیگر مسئولان ، روز 15 مرداد در باکو میان مسئولان کشورمان و جمهوری آذربایجان جلسه ای گذاشته شده بود که یک بند آن مربوط به بازگشایی گمرک اصلاندوز بود که با توافق طرفین مشکلات بازگشایی گمرک اصلاندوز حل شد.

نهمین نشست کمیسیون مشترک اقتنصادی ایران و آذربایجان روز های چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

ریاست ایرانی این کمیسیون برعهده محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات بود.

در ترکیب این هیات 60 نفر از مقام های دولتی و پارلمانی ایران و نیز نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

گفتنی است ،در بازگشایی این مرز زمینی شاهد رشد و شکوفایی منطقه از لحاظ توسعه اقتصادی ،تجاری و اشتغالزایی جوانان جویای کار خواهیم بود.

شهر اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال استان اردبیل واقع شده و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان است.533x400xIMG00002_1_jpg_pagespeed_ic_6oEQp6B1mu

منبع: ارس تبار

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

دوستان منبع خبر ذكر شده ارس تبار. تا جايي كه مردم ديدند فرماندار پارس آباد در گمرك با شبكه سحر مصاحبه كردند و دو بار از تلویزيون آذربايجان پخش شد. و بعد از 30 روز هيات ايراني به آذربايجان سفر كرد و رئيس جمهور خودش آمد پاي ميزتوافق . ميگويند مصاحبه فرماندار باعث تحريك مردم و مسئولين كشور آذر بايجان شده و دليل حضور رئيس جمهور در مذاكره همين مصاحبه بوده و گرنه هميشه وزير با وزير مذاكره ميكند.
جا دارد در اينجا از هوشمندي فرماندار به خاطر اين حركت استرات‍ژيك و كمك استاندار و آقاي پير موذن و امام جمعه اردبيل و پارس آباد و نماينده شهر نيز تشكر كنيم.
البته آقاي دكتر واعظي وزير محترم و سفير ايران در آذربايجان هم سنگ تمام گذاشتند.