امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 18th, 2014 6:25 | کد خبر : 5874 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

«خواب عمیق» یاشار منوچهری از پارس آباد به جشنواره سوره حوزه هنری راه یافت

فیلم کوتاه “خواب عمیق” نوشته و کار “یاشار منوچهری”هنرمند جوان و توانای پارس آبادی در حضوری موفق به جمع 16فیلم نهایی هشتمین جشنواره طنز سوره حوزه هنری پیوست.

20140629174429gb-tanz2

به گزارش مغانه ، كارگردان “خواب عمیق” با اشاره به ویژگی های جشنواره طنز سوره گفت: فیلم سازان و هنرمندان به طور اختصاصی در این جشنواره كار می كنند و حرف دل خود را می زنند، اما در جشنواره های دیگر با این موضوع رو به رو نیستیم.

یاشار منوچهری افزود: بر طنز در بخش فیلم كشور نقد وارد است در حالی كه می توانیم از طریق طنز راحت تر حرفمان را بزنیم.

منوچهری با تاكید بر این كه در كل بحث طنز یك زبان جداگانه از سینما است، گفت: طنز در سینما یك راهكار است تا راحت تر بتوانیم سخن بگوییم.
وی در ادامه گفت: جشنواره ها كمك زیادی در زمینه طنز می توانند صورت دهند. جشنواره طنز سوره یك جشواره معتبر است كه تاكنون توانسته به هشت مرحله راه یابد.

كارگردان “خواب عمیق” با اشاره به ویژگی های جشنواره طنز سوره بیان داشت:با توجه به این كه جشنواره سوره در زمینه های مختلف فعالیت دارد، باعث می شود تا فیلم سازان و هنرمندان به طور اختصاصی در این جشنواره كار كنند و حرف دل خود را بزنند؛ اما در جشنواره های دیگر با این موضوع رو به رو نیستیم و هنرمند محدود است. با این حال، جشنواره طنز سوره یك جشنواره آزاد است.
وی در پایان گفت: “خواب عمیق” اولین تجربه من در فیلم سازی است و از یك داستان واقعی كه زندگی مادربزرگ و پدربزرگ مرا روایت می كند. وقتی آن را پردازش كردم، احساس كردم كه می توانم در این عرصه كاری كنم.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری

 

اخبار مرتبط

نظرات

حسین رحمتی

یاشار ، هنرمند توانمند و خوش آتیه ای است. ضمن تبریک این موفقیت برای ایشان و جامعه هنری منطقه، امیدوارم فیلم خواب عمیق، از برترین های این جشنواره باشد.