امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 20th, 2015 7:11 | کد خبر : 10516 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

خلا رسانه ای در استان اردبیل

رسانه بعنوان قلب تپنده و عامل پویایی و حرکت جامعه این روزها در استان اردبیل در خلا و سردرگمی عجیبی به سر می برد و ناهماهنگی و به نوعی سردرگمی در فعالیت آن مشاهده می شود .

به گزارش مغانه به نقل از ایرنا، چنین احساس می شود که در شرایط کنونی حتی ارگان ها و نهادهایی که به صورت مستقیم درگیر امور مطبوعات هستند وظیفه و مسوولیت شان را در برابر رکن چهارم دموکراسی فراموش کرده اند .

بسیاری از فعالان رسانه ای در استان اردبیل این احساس را دارند که برخی ها که در بین آنها متاسفانه از مسوولان نیز هستند ترجیح می دهند که فضای سکوت و دلمردگی در مطبوعات و رسانه های استان همچنان تداوم یافته و هر چقدر این دو قشر (مسوولان و اهالی رسانه ) دور از هم باشند به نفع … است.

از ماه ها پیش اهالی رسانه هیچ نشست و برخاستی با مسوولان مهم دولتی نداشته اند و حتی دیگر از مصاحبه و نشست های مطبوعاتی نیز خبری نیست.

این وضعیت و فرار مسوولان و شخصیت های سیاسی و فرهنگی از مطبوعات و رسانه موجب شده است که نوعی هرج و مرج مطبوعاتی در استان ایجاد شود.

هر یک از نشریات و رسانه ها از چیزی می نویسند ، صفحات آنها به جای اخبار و گزارش های مستند مکانی برای درج شایعات و اخبار و مطالب غیر مستند شده است ، مطالبی که با درج آنها صدای اعتراض ها در می آید و کسی نیست که بپرسد عزیزان مسبب این وضعیت کیست.

تداوم این فضای سکوت مطبوعاتی و رسانه ای در استان به نفع کیست ؟ فرار مسوولان از خبرنگاران به نفع کیست ؟ تداوم اختلاف ها بین خود مطبوعاتی ها و رضایت برخی ها در قبال آن و حتی دمیدن به این اختلافات به نفع کیست ؟

مدیریت افکار عمومی مهمترین هنر دولتمردان است و این مدیریت ابزار خود را می خواهد ، ابزاری که هم اکنون به حال خود رها شده و از هر سازی صدایی متفاوت بلند می شود.

ذکر این نکته ضروری است که سال ۹۴ سال مهمی برای کشور است و حوادث مهمی از جمله انتخابات در پیش است و مدیریت افکار عمومی در این فضا نیاز اساسی جامعه است. آیا به جز رسانه ابزار دیگری برای این مهم متصور است ؟

باید فضای سکوت رسانه ای در استان شکسته شده وفعالیت ها در آن ساماندهی شود، فضای قهر غیر خواسته موجود باید شکسته شود و زمینه ایجاد رابطه سالم با مطبوعات فراهم شود.

نامگذاری امسال به نام دولت ، ملت ، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری نیز این مسوولیت را برای مسوولان سنگین تر کرده است . بی شک تحقق شعار امسال و تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت به پل و ابزارهایی نیازمند است که بی شک آن ابزار رسانه است.

اخبار مرتبط

نظرات