- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

خظ انتقال برق پارس آباد – ایمشلی، به بزرگ ترین نیروگاه حرارتی آذربایجان متصل می شود

به‌گزارش مغانه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ناطق عباس‌اف در دیدار هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی کشورمان افزود: همکاری‌های انرژی ایران و جمهوری آذربایجان به سال 1992 میلادی باز می‌گردد که از ایران بابت این همکاری‌ها بسیار متشکریم.
وی خاطرنشان کرد: اگر هدف دو کشور قراردادهای بلندمدت و با حجم زیاد تبادل باشد، می‌توان نیروگاهی در مرز دو کشور احداث کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی کشورمان نیز گفت: در شش ماه آینده احداث خط انتقال پارس‌آباد به ایمیشلی به پایان می‌رسد و با اجرای آن، امکان تبادل برق بین ایران و جمهوری آذربایجان 600 مگاوات افزایش می‌یابد.
هوشنگ فلاحتیان افزود: سرمایه‌گذاری سنگینی از سوی ایران و جمهوری آذربایجان برای احداث این خط انجام شده است که باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
وی اظهار داشت: مطلع شدیم که جمهوری آذربایجان تمایل دارد ظرفیت تولید برق و به‌دنبال آن صادرات خود به کشورهای هم‌جوار را افزایش دهد.
وی ادامه داد: ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور دوست و برادر هستند و ما از قراردادهای بلندمدت برای تبادل برق با یکدیگر استقبال می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اتصال شبکه ایران و جمهوری آذربایجان به پایداری شبکه برق دو کشور کمک می‌کند.
وی تاکید کرد: افزون‌بر این می‌توان نیروگاهی به ظرفیت 1000 مگاوات به‌صورت مشترک در خط مرزی احداث کرد تا دو کشور از منافع آن بهره‌مند شوند که این موضوع نیازمند بررسی و مطالعه است.