امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 17th, 2014 5:49 | کد خبر : 6988 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

خظ انتقال برق پارس آباد – ایمشلی، به بزرگ ترین نیروگاه حرارتی آذربایجان متصل می شود

معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت: ادامه خط پارس‌آباد به ایمیشلی به بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی آذربایجان متصل می‌شود که حکایت از جدیت ما برای بهره‌برداری از این خط انتقال دارد.

به‌گزارش مغانه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ناطق عباس‌اف در دیدار هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی کشورمان افزود: همکاری‌های انرژی ایران و جمهوری آذربایجان به سال 1992 میلادی باز می‌گردد که از ایران بابت این همکاری‌ها بسیار متشکریم.
وی خاطرنشان کرد: اگر هدف دو کشور قراردادهای بلندمدت و با حجم زیاد تبادل باشد، می‌توان نیروگاهی در مرز دو کشور احداث کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی کشورمان نیز گفت: در شش ماه آینده احداث خط انتقال پارس‌آباد به ایمیشلی به پایان می‌رسد و با اجرای آن، امکان تبادل برق بین ایران و جمهوری آذربایجان 600 مگاوات افزایش می‌یابد.
هوشنگ فلاحتیان افزود: سرمایه‌گذاری سنگینی از سوی ایران و جمهوری آذربایجان برای احداث این خط انجام شده است که باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
وی اظهار داشت: مطلع شدیم که جمهوری آذربایجان تمایل دارد ظرفیت تولید برق و به‌دنبال آن صادرات خود به کشورهای هم‌جوار را افزایش دهد.
وی ادامه داد: ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور دوست و برادر هستند و ما از قراردادهای بلندمدت برای تبادل برق با یکدیگر استقبال می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اتصال شبکه ایران و جمهوری آذربایجان به پایداری شبکه برق دو کشور کمک می‌کند.
وی تاکید کرد: افزون‌بر این می‌توان نیروگاهی به ظرفیت 1000 مگاوات به‌صورت مشترک در خط مرزی احداث کرد تا دو کشور از منافع آن بهره‌مند شوند که این موضوع نیازمند بررسی و مطالعه است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات