- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

حوزه مدیریت شهری پارس آباد نیاز به دگرگونی اساسی دارد

750

به گزارش روز سه شنبه مغانه، ایرج بگدلو در مصاحبه با خبرنگاران این شهرستان افزود: مدیریت شهری تنها با اعتماد سازی می تواند از مشارکت عمومی و فعالانه شهروندان بهره مند شود و این اعتماد سازی زمانی محقق می شود که خدمات مطلوب به شهروندان ارائه شود.

وی، تنظیف و فضای سبز را ویترین خدمات شهرداری دانست و ادامه داد: شهرداری، نهاد خدماتی و کار آن نظافت و رفت و روب شهر و خدمات رسانی به مردم است.

وی، جناح بندی و سیاسی کاری را آفت بزرگی در روند کار شورا دانست و افزود: اعضای شورای شهر در بدو شروع بکار در برابر کلام ا… مجید سوگند یادکردند که در راستای صرفه و صلاح شهر گام بردارند لذا نباید آنان منافع و مصلحت های فردی را در تصمیم گیری ها دخالت دهند.

IMG_0006

او، دخالت شورا در کارهای اجرایی شهرداری را غیر قانونی خواند و گفت: در هیچ جای قانون به شورای اسلامی شهر اجازه داده نشده است در امورات اجرایی شهرداری مداخله کند و طبق ماده 73قانون شرح وظایف تشکیلات و انتخابات شوراهای شهرو وروستا و انتخابات شهرداران، اگر عضوی از شورا، خلاف این عمل کند با گزارش شهردار و ارائه مستندات از سوی فرمانداری به هیات حل اختلاف استان، سلب عضویت می شود.

وی، اضافه کرد: بر اساس قانون، انتخاب شهرداران از حقوق مسلم و نظارت بر عملکرد شهرداری ها از وظایف اصلی شوراهای اسلامی شهر است.

بگدلو، به موضوع طرح سوال برخی اعضای شورا از شهردار این شهر که احیراً کلید خورده، اشاره و بیان کرد: استیضاح و سوال از شهردار حق شوراست لذا باید سوالات به صورت کارشناسی شده و اهدافی که طرح کنندگان سوال تعقیب می کنند باید اصلاح گرانه باشد و طراحان به دنبال انتقام جویی و بهانه تراشی و به زیر کشیدن افراد نباشند.

فرماندار پارس آباد، وضعیت پارک ها و بوستان های شهری را نامطلوب ذکر کرد و با تاکید بر برخورد جدی با پدیده سد معبر در این شهر گفت: طبق قانون شهرداری ها، اشغال پیاده روها و میادین و معابر عمومی و پارک ها به منظور کسب و سکنی ممنوع است و مالکیت معابر و شوارع در اختیار شهرداری است.