امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 15th, 2015 9:05 | کد خبر : 11419 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

حقوق بشر و وجدان های خفته

مفهوم حقوق بشر امروز در غرب جنبه فردی به خود گرفته است در حالی که در نگاه اسلام، انسان موجودی اجتماعی و به جامعه خویش وابسته است.

مفهوم حقوق بشر امروز در غرب جنبه فردی به خود گرفته است در حالی که در نگاه اسلام، انسان موجودی اجتماعی و به جامعه خویش وابسته است . اعلامیه جهانی حقوق بشر گر چه حاصل تلاشهای انسانی و دستاورد تجربه های بشری و از تجربه های بسیار خوب اوست ولی این دستاورد اندیشه بشری ، دارای ویژگیهایی است که بدان در صحنه جهانی ، جایگاه ، نقش خاصی بخشیده و مورد توجه بسیاری متفکران و اندیشه وران جهانی قرار گرفته است .
در دوره ی کنونی که آزادی حق مسلم ثابت شده هر انسانی میباشد ولی در عمل این آزادی تبدیل به شعار و برای عده ای منبع درآمد شده است. در کشورهای توسعه یافته غربی تابلوهای بزرگی از مدافعان حقوق بشر بلند شده که فقط در آن دفترها کارهای ضدبشری انجام میگیرد و در کشورهای رو به توسعه فشارهای سیاسی و اجتماعی فقط مختص قشر ضعیف آن جامعه میباشد و در کشورهای کمتر توسعه یافته پرچم ظلم بر مردم آن کشور سایه می افکند این حقوق در کشورهایی مانند سوریه، لبنان ، عراق ، یمن ، افغانستان ، پاکستان ، لیبی ، عربستان ، بحرین ، قطر و… از طرف قدرتهای غربی و کشورهای اجیر شده آنها زیر پا گذاشته میشود.
حال سازمانهای بین المللی وظیفه خود را به کجا رسانده اند ؟ آیا وجدانهای آنها بیدار است ؟ اگر بیدار هستند چرا خاموش هستند ؟ این احمد شهید کجا رفته ؟ یادمان نرفته به دلیل اعدام ۲ یا ۳ نفر که جوانان مردم ما را به فلاکت کشیده بودند جناب احمد شهید با چشمان گریان پشت تریبون حقوق بشر رفت و گریه کرد چرا اکنون سخن نمیگوید ؟ چه کسی باید جواب این بی عدالتی ها را بدهد ؟ به کدامین گناه مردم بی دفاع کشته میشوند ؟ قابیلهای زمان هابیلها را میکشند ولی این را بدانند که هابیلها یک بار کشته می شوند ولی قابیلها روزی هزاران بار به درک واصل میشوند ، پس این تعصبهای عربی کجا رفته ؟
مگر یادمان رفته لحظه دفن قاتل صبرا و شتیلا (شارون ملعون ) قبر به لرزه افتاد چرا از سیلی زمان عبرت نمیگیریم ؟ چرا از سرنوشت : صدام ، قذافی، بن لادن ، محمدرضا پهلوی ، هیتلر ، شارون ،حسنی مبارک و… عبرت نمیگیریم؟
یمن در آتش میسوزد و ما در رفاه کامل خاموش باشیم ؟ ایهاالناس شاید این یک امتحان باشد شاید صاحب عصر در حال انتخاب سربازان خود میباشد؟قرار نیست همه تفنگ به دست بگیریم و به جنگ برویم شاید با هم صدا شدن با مظلومان کشورهای در آتش بتوانیم دفتر سربازیمان را به امضاء صاحبمان برسانیم .
جامعه عربی نمیخواهد لباس ننگ را از تن خود بیرون بیاورد نمی خواهد از گذشته عبرت بگیرد از گذشته ای که نام امام حسین (ع) را به دوش می کشد و سنگینی آن از زمین و زمان سواره میگیرد از ابوسفیان به زیر خاک کشیده شده از سلاح الله اکبر ، از آرزوی مردمانی که از شهادت با آغوش باز استقبال میکنند از نام حضرت علی (ع) و از آبروی این امام بزرگ که به تنهایی در سجده گاه عشق آبروی اعراب را خرید خجالت نمیکشند ، پس این غیرت اعراب کجا رفته که دخترانشان را لباس مشکی های غربی به بردگی میبرند؟
این الله اکبر گفتن غربیها عین قرآن سر نیزه کردن معاویه و عمروعاص است اسلام غربی اسرائیلی باید از ریشه نابود شود.
انگلیس ، آمریکا ، و اسرائیل ، فرانسه ، آلمان و هم پیمانانشان در خاورمیانه به پیمانکاری فرقه ی جهالت (وهابیت ) خود را در لباس اسلام جا زده اند و در منطقه جولان میدهند این اسلام غربی که از میز قمار سیاسی که تنها بازنده آن آل سعود است زاییده شده باید به زباله دان تاریخ ریخته شود .
اسلام واقعی :
اسلام یعنی مهر ،اسلام یعنی عشق ورزیدن به همدیگر ،اسلام واقعی یعنی دنیا ، دنیا محبت به بشریت یعنی آگاهی از هر آنچه از خوبیها که نمیدانی اسلام واقعی یعنی زیر پرچم الله رفتن و اطاعت از رسول و ولی او کردن ، جناب احمد شهید اگر میخواهی از حقوق بشر دفاع کنی به امر قرآن عمل کن که هر آیه آن هزاران هزار منشور حقوق بشر را در خود جای داده، یادمان باشد که کارنامه اعمالمان روزی جلوی چشمانمان گذاشته میشود و بازخواست خواهیم شد امروز بلندگوی حقوق بشر تبدیل به تانک ناقضان این منشور شده و از خود صدای گلوله میدهد هزاران حیف از اسم احمد که مادرت بر تو گذاشته هزاران افسوس که خود از اعراب منطقه هستی ولی هزاران ننگ که خود را هویتت را خاکت را انسانیتت را غیرتت را به افکار غربی ها فروخته ای وای بر تو و لعنت بر شیری که خورده ای امروز بی حیایی آل سعود به حدی رسیده که روحانی مبارز را به اعدام محکوم میکند امروز بی آبرویی را به جان خریده اند تا اربابشان لبخندی بزند این پیشانی چقدر باید سیاه باشد تا این ننگ را در آن باید نوشت .
بیایید وجدانهای خفته را با فریادهایمان بیدار کنیم تا شاید لحظه ای به اعمال خود بنگرند شاید پیش وجدان نداشته شان شرمنده باشند.
*خدابخش زارعی

اخبار مرتبط

نظرات

باسلام
در تکمیل فرمایشات آقای زارعی عزیز… .. .

بشرازابتدای خلقت آفرینش در زیستن دچارنواسانات وشاهدناقض حقوق خود توسط انسان ها واحزاب وقومیت هاشده که بعضی انسان ها با تکیه برقدرت-ثروت-مال-ارتش ومستعمرات خود سرزمین دیگرانسان هارا تصرف ویا ایجادشهرک ومسکن درآنجا وبا تکیه برامپریالیسم فرهنگی وجنگی ونظامی آنجاراتصرف میکند که تااکنون هم ادامه دارد وتا بشروجود دارد نقض حقوق بشرهم وجودخواهدداشت..

حقوق بشر زیرمجموعه های فراوان وگسترده ای دارد که بارزترین آنان تحقق حقوق شهروندی-آزادی بیان-آزادی انتقاد ازمسئولان-صلح-آرامش-ریشه کن کردن خانوارهایی که در زیرخط فقرندوتوزیع عادلانه بودجه واعتباردرمیان اقوام های مختلف کشور

برای تحقق حقوق بشر بایدسازمان ملل متحد راکه بصورت دیکتاتوری وبه دستوربعضی کشورهای اروپایی وغربی که همیشه حقوق بشررانقض میکنندبایدازدست آنان خارج کرد وتاسازمان ملل متحد در آزادی وقدرت کامل فعالیت نکند ماهمواره شاهدنقض حقوق بشردرجهان خواهیم بود وکشورهای ضعیف وعقب مانده همواره به مستعمره کشورهای قدرتمندخواهدافتاد چراکه همواره تا قدرت در بشراست تحقق آرزوها وپیروی ازنفس نیزدربشرخواهدبود زیراانسان موجودی سیری ناپذیراست چون منابع وامکانات محدودندولی نیازهای بشرنامحدود

علیرضا محمدی

دوست عزیز ضمن احترام به شما بر این باورم کلی گویی و جانبدارانه قلم فرسایی کردن راهکار علمی و رویکرد مطلوب برای افزایش آگاهی مخاطبین محسوب نمی شود. <یمن در آتش می سوزد و ما در رفاه کامل خاموش باشیم» این عبارت چه مفهومی دارد؟ اگر منظورتان رفاه کامل ایرانیان باشد جهت مزید اطلاع طبق آمارهای رسمی ۲۰ میلیون نفر در ایران زیر خط فقر زندگی می کنند پس می توان گفت در رفاه کامل بسر نمی بریم تا با شکم گرسنه به یاری ستمدیدگان یمن که بصورت کانون مبارزه برای گسترش نفوذمیان برخی کشورهای منطقه مبدل شده بشتابیم. در ضمن نباید فراموش کنیم که یکی از اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر است «جمله سئوالی احمد شهید کجا رفته؟» دوست عزیز احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل برای بررسی نقض حقوق بشر از سوی کمیته حقوق بشر وابسته به مجمع عمومی سازمان ملل که ایران نیز عضو آنست انتخاب شده نه برای رسیدگی به نقض حقوق انسانی در سوریه، عراق، لیبی، یمن، پاکستان، عربستان، قطر و بحرین تا به اصطلاحا" از خواب بی وجدانی بیدار شده و نقض حقوق انسانی آنها را پیگیری نماید. «جمله سئوالی: چرا از سرنوشت صدام، قذافی، پهلوی، حسنی مبارک، هیتلر، بن لادن و شارون عبرت نمی گیریم؟» هر چند این قیاس مع الفارق است ولی اگر منظور فرجام نابودی و شکست برای حکومتهای فردی دیکتاتوری در هر شکلی از حکومت یا اندیشه های پلید انسان کشی مانندبن لادنی باشد ایده مثبت و ارزشمند تلقی می گردد. زیرا جهان متمدن در حال مبارزه با جنایت سازمان یافته علیه امنیت انسانی مانند القاعده، بوکوحرام در نیجریه،داعش در سوریه وعراق است. و آنچه آمریکا را یکه تاز میدان برای نبرد با این گروهها در افغانستان، پاکستان و سومالی که با اجازه شورای امنیت در سال ۱۹۹۳ صورت گرفت مبدل کرده ناشی از برتری قدرت اقتصادی و نظامی دولت آمریکاست که کشورهای دیگر از آن برخوردار نیستند و به همین علت آمریکا مستکبر شناخته می شود. اما اقدامات مداخله جویانه آمریکا در براندازی حکومت صدام حسین و سازمان ناتو در براندازی قذافی بر خلاف موازین شناخته شده حقوق بین الملل بود که همه کشورها موظف به رعایت قواعد آن هستند. نکته ایی که بسیار تعجب برانگیز به نظر می رسد «اسلام غربی از نوع آل سعود در میز قمار سیاسی بازنده و شکست خورده توصیف شده است.» که این تحلیل توصیفی نیز بدو ن اشاره به مستندات از درجه علمی برخوردار نمی باشد. از سوی دیگر پیش بینی پدیده های سیاسی بصورت دقیق غیر ممکن است اما ابراز عقیده و نظر از روی حب و بغض یا از جهت مصلحت سیاسی برای اقناع افکار عمومی در عالم سیا ست شناخته شده است. در پایان لازم به یادآوری است که تمام ادیان الهی همدیگر را به عشق و محبت و دوستی و همکاری میان ملتها فرا می خوانند و مختص به اسلام نیست و استفاده ابزاری از آن گناه نابخشودنی ست و انسان موجودی بالطبع اجتماعی است که فیلسوفان شهیری مانند افلاطون و ارسطو قبل از ظهور ادیان الهی در قرن چهارم و پنجم قبل از میلاد نیز به آن اشاره کرده اند. حتی حکیم ارسطو پا را فراتر نهاده و انسان را جانوری سیاسی می شناسد که در جامعه پیرامونی انسانها روی می دهد در چنین فضایی انسان نسبت به رفتارهای سیاسی حاکمان واکنش نشان می دهند. ایام به کام پیروز باشید

نیما

اقای محمدی

منظوراقای راثی ازگفتن جمله از بین بردن خانوارهای زیرخط فقرازبارزترن زیرمجموعه ی حقوق بشراست اینست که باکمک کردن به فقیران خانواده هایی راکه درخط فقروزیرخط فقرندآن هارانجات دهیم نه اینکه ان خانوارهارا ازبین ببریم یابه آنان توجهی نکنیم

نظرپور

اقای محمدی عزیز ،سلام
ضمن تشکر از یاداشت خوب آقای زارعی ،ونظر صائب حضرتعالی ، سئوالی نیز از محضر باسعادتان داشتم. در حالی که تمام ادیان الهی همدیگر رابه عشق،محبت،دوستی و همکاری میان ملتها دعوت میکنند، چرا این همه درگیری ها و درواقع جنگ فرقه ای به راه افتاده است ؟ آیا تمام واقعیت ها همان است که مادر صحنه این جنگها می بینیم یا پشت صحنه ای هم وجود دارد؟ در صورت مثبت بودن پاسخ ، این صحنه گردانان نامرئی چه کسانی هستند؟ با تشکر و سپاس

ناشناس

جناب آقای محمدی شما که از متجاوزین و ستمگران موأدبانه حمایت کردین لطف کنید بپرسین تا کی این مظلوم کشی ادامه دارد ؟

بلد

اقای فولادی ازکی اصلاح طلب شدی ونظرات مخالف رانشان نمیدی تو که یک حزب اللهی تمام عیاری داداش خداوند درقران میفرماید اصلاحطلبان واقعی مومنان واقعی اندوالا انان دروغگویانند

بدرزاده

درود برزارعی فهرمان وتحلیلگرواقعی وسیاستمدارقدرتمند استان