- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

حفظ آبرو و حرمت افراد از مهم ترین تاکیدات دین اسلام است/مسوولان در پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده پارس آباد تعجیل کنند

به گزارش مغانه آنلاین، حجت الاسلام سید سعید رشادی در خطبه های نماز جمعه این هفته پارس آباد، با بیان اینکه در شریعت ما تاکید زیادی نسبت به رعایت حریم و شخصیت افراد و کرامت انسانی و پرهیز از آبروریزی و حرمت شکنی شده است، افزود: این موضوع آن قدر مهم است که هتک حرمت و ریختن آبروی افراد، معصیت نابخشودنی و از گناهان کبیره است .

وی با اعلام اینکه متاسفانه برخی ها به راحتی در شبکه های اجتماعی با آبرو و حیثیت اشخاص و خانواده ها بازی می کنند، اضافه کرد: با چنین رسانه ها و اشخاصی که به آسانی به حریم خصوصی افراد تعرض و تجاوز می کنند باید بدون اغماض و طبق قانون برخورد جدی شود.

وی علنی کردن خطا و گناه یک فرد حقیقی یا حقوقی را منافات با دین مبین اسلام دانست و گفت: البته این بدان معنا نیست که با متخلفان و مجرمان و افراد بزهکار در جامعه و دستگاه های دولتی برخورد نشود.

وی افزود: مسؤولان منطقه ما نیروهایی دلسوز و ارزشی هستند و ممکن هم هست خطا یا اشتباهی از این عزیزان رخ دهد و دچار اشتباه شوند، اما این نباید منجر به علنی کردن و آبروریزی یک مسؤول در جامعه شود چرا که اسلام و ارزش‌های انقلاب این اجازه را به هیچکس چه مسؤول چه شهروند عادی نمی‌دهد که آبروی یک شهروند و مسلمان را بریزد.
وی ادامه داد: اگر کسی مرتکب خطا ، تخلف و لغزش شده، مطمئناً رسیدگی می‌شود و فرد خاطی بهای خطا و اشتباه خود را پرداخت خواهد کرد و این رسیدگی محرمانه صورت می‌گیرد و نباید درفضاهای مجازی و رسانه‌ها آن را بزرگ جلوه داد و علنی کرد و با آبرو و شخصیت یک فرد بازی کرد.

رشادی با انتقاد از پرداخت نشدن غرامت کشاورزان و باغداران خسارت دیده از تگرگ در این شهرستان ، از مسوولان ذی ربط خواست در اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض و نیز غرامت به کشاورزان خسارت دیده تعجیل کنند.

امام جمعه پارس آباد، با اشاره به نقش آموزه‌های دینی و نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت و قوام بنیان خانواده ، بر تربیت صحیح فرزندان و نسل جوان بر اساس آموزه های دینی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: اگر والدین بامحبت و مهربانی با فرزندان خود رفتار نمایند فرزندانشان هیچوقت در تله محبت های کذایی بیرون از خانه گرفتارنمی شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه ۹ دی “روز بصیرت” اظهار کرد: مردم ولایی پارس آبادمغان در هشتم دی ماه ۸۸به دنیا ثابت کردند که پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی بر ضرورت بصیرت افزایی و هوشیاری در مقابل توطئه های دشمنان تاکید کرد و افزود: پشتیبانی عملی از ولایت فقیه و حفظ وحدت و همدلی بین مردم و مسوولان، موجب عزت و اقتدار ایران اسلامی و خنثی شدن دسیسه های دشمنان است.