- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

حضرت زینب(س) تجسم ایمان حضرت علی(ع) بود

به گزارش مغانه، آیت الله سید حسن عاملی روز دوشنبه در مراسم سالروز ارتحال حضرت زینب کبری (س) در مسجد جامع پارس آباد ، با اشاره به خطبه های پر صلابت و وصف ناپذیری آن حضرت افزود : حضرت زینب (س) با خواندن خطبه های مسجع ،‌ طومار ظلم و ستم یزیدیان را در هم پیچید.
وی با یادآوری این موضوع که دولت با طرح راه آهن اردبیل به پارس اباد مخالفت کرده است گفت : رئیس جمهور در سفر به اردبیل اظهار داشت که محصولات کشاورزی دشت مغان آن‌ قدر مهم نیست که اجرای خط آهن را توجیه کند در حالیکه باید تاکید کرد که این خط راه‌آهن تنها برای صادارات محصولات کشاورزی نیست.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از مخالفت دولت با اجرای طرح راه آهن اردبیل – مغان افزود : اجرای این طرح می تواند به اهالی مناطق پارس‌آباد ، اصلاندوز ، مشگین‌شهر، بیله‌سوار و گرمی و سه هزار و ۳۰۰ مسافر جمهوری آذربایجان که هر روز از گمرک بیله‌سوار وارد استان اردبیل می‌شوند، خدمات رسانی کند.
آیت الله عاملی بر لزوم رعایت عدالت بین استان‌ها و شهرستانهای کشور تاکید کرد و گفت : هیچ مشکلی در بین شهرستانها استان وجود ندارد بطوریکه بیشترین اعتبار درخصوص مهار آبهای مرزی از سوی دولت به شهرستان پارس آباد اختصاص یافته است .
وی همچنین در بازدید از کشتارگاه صنعتی پارس آباد با بیان اینکه حمایت از بخش خصوص و ایجاد اشتغال یکی از اولویتهای استان و دولت است، گفت: با توجه به مشکلات تأمین گوشت مورد نیاز مردم ، تنها راه حل این موضوع احداث دامداری ها و کشتارگاه‌ های نیمه‌صنعتی با به کارگیری سرمایه بخش خصوصی است.
آیت ا… عاملی همچنین در سفر به پارس آباد مغان با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان در جمع استادان، دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت علمی این واحد سخنرانی کرد.
پرسش و پاسخ به سئوالات دانشجویان، تجلیل از تعدادی از استادان برتر دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر برنامه های امام جمعه اردبیل در دانشگاه آزاد پارس آباد بود.