امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 1st, 2014 8:26 | کد خبر : 6289 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

حذف 10 میلیون نفر از دریافت یارانه قطعی شد/ جزئیات اعلام لیست جدید یارانه‌بگیران

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افراد پُردرآمد شناسایی شده اند و به تدریج 10 میلیون نفر از لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی حذف می شوند.

 علی طیب نیا گفت: با شناسایی 10 میلیون نفر از افراد پُردرآمد جامعه، به زودی فهرست جدید یارانه بگیران اعلام می شود. این افراد پُردرآمد شناسایی شده اند و به زودی و آرام آرام از فهرست یارانه‌ بگیران حذف می شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه عدالت نیست به همه افراد کشور یارانه تعلق گیرد اظهارداشت: دولت برای اجرای عدالت یکی از بسته های حمایتی همچون بیمه همگانی و حمایت از تولید داخلی را تدوین و اجرا کرد.

طیب نیا از کاهش 75 درصدی تورم خبر داد و افزود: در طول یکسال، تورم نقطه به نقطه کشور از 45 درصد به زیر 15 درصد رسید. همچنین با افزایش صادارت غیرنفتی و توجه به صنایع خُرد پیش بینی می شود کشور تا دو سال آینده از رکود خارج شود.

وی در در ارتباط با نرخ سود بانک‌ها بیان داشت: متأسفانه رقابت نادرستی میان بانک‌ها بر سر سود بانکی بود که سقف سود به 22 درصد رسید. وزیر اقتصاد با بیان اینکه هم اکنون ثبات و آرامش در بازار کشور حاکم است گفت: کارشناسان اقتصادی معتقدند هم اکنون قیمت‌ها در بازار سرمایه به کف رسیده و دولت با ارائه اوراق مشارکت بدون ضامن در بورس این وضعیت را بهبود می بخشد.

طیب نیا با اشاره به درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اظهارداشت: این درآمد در مرحله نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، 27 هزار میلیارد تومان بود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت سال گذشته 2 هزار و 800 میلیارد تومان از محل فروش سهام برخی شرکت های دولتی به دست آورده بود افزود: این رقم هم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت تا بتواند هزینه های درمانی بیمارستان ها را کاهش دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات