- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

حذف یارانه ۳ دهک تصویب شد

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد حذف پرداخت یارانه به سه دهک بالای جامعه در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه و نتیجه آن گفت: این موضوع مصوب شد و مصوبه کمیته هم مورد تایید کمیسیون قرار گرفت.
وی افزود: قرار شد حداقل 30 درصد از شمول پرداخت یارانه حذف شوند و دولت هم با این موضوع موافق بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص مکانیسم شناسایی دهک‌های پرآمد اظهار داشت: 3 ماه به دولت فرصت داده شد، تا با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی افراد پردرآمد و ثروتمند را شناسایی کند و نسبت به حذف این سه دهک برای پرداخت یارانه اقدام کند.
قادری در پاسخ به این سؤال که تعریف اقشار مرفه که نیازی به دریافت یارانه ندارند، از نظر دولت و مجلس چیست، گفت: درآمد افراد نشان‌دهنده میزان ثروت آنهاست و 30 درصد از بالاترین درآمد مشمول حذف پرداخت یارانه نقدی می‌شوند.
وی افزود: افراد پردرآمد می‌توانند داخل یا خارج کشور، حقوق‌بگیر یا غیر حقوق‌بگیر، حقوق‌بگیر دولتی و حقوق‌بگیر غیردولتی باشند و اگر بالاترین درآمد را داشته باشند، مشمول حذف پرداخت یارانه خواهند شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:  همچنین امروز اصلاحیه بودجه به تایید کمیسیون رسید و ان شاء‌الله روز سه‌شنبه اولویت آن در صحن مجلس مطرح و روز چهارشنبه هم بررسی آن در مجلس مطرح می‌شود.

منبع: فارس