امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 17th, 2015 7:19 | کد خبر : 9358 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تهديدات اينترنت بي سيم را جدي بگيريد

استفاده از شبکه‌هاي بي سيم مزاياي بسياري دارد اما در کنار آن خطرات مختلفي کاربران را تهديد مي کند. اگر در استفاده و راه اندازي شبکه‌هاي بي سيم هشيار نباشيم امنيت خود را به شدت به خطر مي اندازيم.

گسترش استفاده از اينترنت بي سيم

با توجه به گسترش روز افزون اينترنت بي سيم، دسترسي به آن همه جا و به آساني ميسر شده است. از طريق اين نوع بستر ارتباطي کاربران مي توانند در کافي شاپ ها، فرودگاه و مکان هاي عمومي مختلف با لپ تاپ يا موبايل به اينترنت وصل شوند. در منزل هم راه اندازي شبکه و اينترنت بي سيم کار آساني است و افراد زيادي از آن استفاده مي کنند. استفاده از شبکه‌هاي بي سيم مزاياي بسياري دارد اما در کنار آن خطرات مختلفي کاربران را تهديد مي کند. اگر در استفاده و راه اندازي شبکه‌هاي بي سيم هشيار نباشيم امنيت خود را به شدت به خطر مي اندازيم.

خطراتي که کاربران را تهديد مي کند:

هممانطور که گفته شد اينترنت بي سيم رايگان در اختيار کليه افراد حاضر در آن محدوده مي باشد و مي توانند استفاده هاي مختلفي داشته باشند، پس اين سرويس امنيت بالايي ندارد و مشخص نيست از سوي چه کسي و با چه هدفي ارائه شده است. يکي از ترفندهاي هکرها اين است که يک سرور دروغين ايجاد کرده و به دنبال پياده سازي اهداف خود مي باشند، اين سرور دورغين باعث مي شوند کاربر به جاي اتصال به سرور اصلي شبکه، ناآگاهانه به کامپيوتر هکر که نقش سرور را ايفا مي کند متصل شود! به همين سادگي کاربران خود را در دام هکرها قرار مي دهند و هکر مي توانند به سادگي به کامپيوتر يا لپ تاپ کاربر نفوذ کرده و از آن سوء استفاده نمايد.

توصيه و هشدار پليس فتا به کاربران اين نوع اينترنت:

کاربران بايد بسيار مراقب باشند و در هنگام استفاده از اينترنت هاي رايگان و عمومي بهتر است اصلا مبادلات بانکي نداشته باشند و سيستم آنها چه لپ تاپ يا گوشي هاي هوشمند فاقد اطلاعات شخصي مهم باشد. کاربران دقت کنند از طريق اتصال به اين شبکه هاي عمومي هرگز خريد اينترنتي نکنند، از عمليات بانکي آنلاين استفاده ننمايند، اطلاعات حساس و مهم را با اتصال به اينترنت عمومي ثبت نکنند و حتي المقدور پس از استفاده، سريعاً رمز هاي عبور خود را تغيير دهند. کاربران به ياد داشته باشند که اينترنت بي سيم رايگان فقط در مراکز خاص مثل فرودگاه ها ترمينال ها، مراکز تجاري اداري و دانشگاه‌ ها ارائه نمي شود بلکه حتي در مناطق مسکوني نيز برخي هکرها با اين ترفند و باز گذاشتن يوزر و پسورد اينترنت واي فا يا وايرلس خود دنبال شکار مي گردند. بنابراين کاربران در استفاده از اينترنت هاي بي سيم بسيار دقت نمايند.

پليس فتا از کليه کاربران مي خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir و يا با شماره تلفن 2182674بخش ارتباطات مردمي گزارش نمايند.

منبع:پلیس


اخبار مرتبط

نظرات