امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 15th, 2014 6:24 | کد خبر : 2491 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

حدود 80هزار جلد کتاب در مخازن کتابخانه های عمومی پارس آباد مغان وجود دارد

  رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد گفت: هم اکنون نزدیک 80هزار جلد کتاب باعناوین مختلف در مخازن هشت باب کتابخانه عمومی فعال این شهرستان وجود دارد. به گزارش مغانه، حجت الاسلام امین پورمحمد روز چهارشنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید پارس آباد افزود: پارس آباد از […]

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد گفت: هم اکنون نزدیک 80هزار جلد کتاب باعناوین مختلف در مخازن هشت باب کتابخانه عمومی فعال این شهرستان وجود دارد.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام امین پورمحمد روز چهارشنبه در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید پارس آباد افزود: پارس آباد از نظر آمار مراجعه کنندگان به کتابخانه و امانت گرفتن کتاب، بعد از اردبیل در رتبه دوم استان قرار دارد.

وی، تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی پارس آباد را حدود هشت هزار و 500نفر اعلام و بیان کرد: اغلب اعضاء و مراجعه کنندگان به این مکان های فرهنگی، پژوهشی را دانش آموزان، دانشجویان و روحانیان تشکیل می دهند.

او، بر ضرورت فراگیر شدن کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: انتظار این است دستگاه های فرهنگی با همت و تلاش مضاعف خود، فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی را به رفتار درونی در میان آحاد جامعه تبدیل کنند.

وی، میزان بدهی شهرداری پارس آباد به اداره کتابخانه های عمومی منطقه را حدود 600میلیون ریال ذکر کرد و با اعلام اینکه تنها منبع درآمد کتابخانه های عمومی، حق عضویت و سهم نیم درصد از درآمد شهرداری هاست، از شهرداران منطقه خواست با پرداخت به موقع مطالبات کتابخانه عمومی، این نهاد را در خدمات رسانی بیشتر و بهتر یاری نمایند.

وی، اجرای طرح کتاب من ، راه اندازی ایستگاه مطالعه در مراکز پر تردد شهر ، برپایی جلسات کانون ادبی با موضوع نقد و بررسی کتاب با حضور مولفان برجسته ، آموزش داستان نویسی ، فراهم سازی بستر بهره مندی علاقه مندان به کتابخوانی از شبکه کتابخوانان حرفه ای کشور و برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مکتوب برای گروه های سنی مختلف از دیگر برنامه های کتابخانه عمومی شهرستان پارس آباد برشمرد.

پورمحمد، از برگزاری هفت مسابقه مهم کتابخوانی در بهمن ماه امسال در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به برندگان این مسابقات جوایز و هدایای نفیسی اعطاء خواهد شد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی پارس آباد نیز گفت: کتاب مقید و کتابخوانی نقش بی بدیلی در ارتقای بینش و آگاهی های فردی و اجتماعی و پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور دارد.

ولی کریمی، بر ضرورت توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی منطقه، تقویت کتابخانه عمومی کشت و صنعت مغان و راه اندازی کتابخانه عمومی در روستاهای پرجمعیت تاکید و بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه کتاب، در پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه بسیار موثر است.

به گفته وی، انس بانوان با کتاب و ترویج کتابخوانی در بین این قشر، موجب افزایش مهارت شغلی و زندگی شده و به آنان در تربیت فرزندان سالم و صالح کمک می کند.

وی با بیان اینکه کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص های توسعه به شمار می رود، تصریح کرد:برای ترویج و اشاعه ی فرهنگ مطالعه در جامعه باید اقدامات لازم و جدی صورت گیرد.
وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و انس با کتاب باید از سن کودکی آغاز شود و نقش خانواده ها در این ارتباط بسیار مهم و تاثیرگذار است.

نظرات