- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

حدود 50درصد پرونده های وارده به دادسرای پارس آباد را جرایم خشن تشکیل می دهد

رحیم گلزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه فرهنگ صلح و سازش بایستی در جامعه ارتقا یابد، گفت: بحث اعتیاد به مواد مخدر، کمرنگ شدن روابط عاطفی و صفا و صمیمیت، از علل و عوامل بروز جرایم خشن در جامعه است.

دادستان پارس آباد به برخورد قاطع با اخلالگران نظم و امنیت عمومی در ماه های اخیر در این منطقه اشاره و بیان کرد: برخورد جدی با مخلان نظم و امیت سبب شده در سه ماهه اخیر آمار ورودی پرونده های ضرب و جرح و جرح با چاقو به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اخیرا تجهیزات دریافت از ماهواره به ارزش 400 میلیون ریال کشف و ضبط شد که قانون گذار به تناسب ارزش کالا به دو سال حبس و هفت برابر ارزش کالا به مجازات محکوم کرده است.

گلزاده خاطرنشان کرد: در بحث قاچاق کالا و ارز به ویژه کالاهای ممنوع اعم از مشروبات الکلی و تجهیزات دریافت از ماهواره، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب دیماه 1392 بر برخورد قاطع با این کالاها تاکید داشته و مجازات آن را به مراتب بالا برده است.

وی بر ضرورت حفظ هوشیاری کاربران در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: جرایم رایانه ای و سایبری متاسفانه در این شهرستان افزایش پیدا کرده که عمده این مجرمین غیربومی هستند و از طریق تماس های تلفنی به طور سازمان یافته با تهیه چند سیم کارت و شماره حساب در شهرها و استانهای دیگر اقدام به افتتاح حساب کرده و از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

دادستان پارس آباد در پایان از رسانه ها و خبرنگاران خواست با آگاه سازی اینگونه مسائل، خطرهای در کمین نشسته مردم را اطلاع رسانی کنند.