امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 23rd, 2015 2:16 | کد خبر : 12855 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

حدود ۵۰درصد جمعیت پارس آباد تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر حدود ۵۰درصد جمعیت شهرستان پارس آباد مغان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش مغانه، مهدی نیک سیرت روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در پارس آباد افزود: این منطقه مرزی از نظر آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی در بین شهرستان های استان در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی هزینه های تعمیرات اساسی بیمارستان ارس پارس آباد را در سال ۹۲برابر با ۸۵۰میلیون ریال و هزینه تجهیزات پزشکی را دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این رقم در سال ۹۳ با رشد ۴۲ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۲۴میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان ارس تخصیص یافته است، ادامه داد: این رقم در مقایسه با میزان اعتبارات سال گذشته افزون بر ۱۷درصد رشد نشان می دهد.

نیک سیرت گفت : بیمارستان ارس با همت و تلاش همکاران و هماهنگی مسئولین این مرکز توانست بعد از ۱۰ سال در سال ۹۳ درجه یک مثبت را در ارزیابی اعتبار بخشی مراکز درمانی استان کسب نماید.

وی کمبود پزشک متخصص ،امکانات و تجهیزات پزشکی از جمله نارسایی در بخش nicu و تجهیزات جراحی نوزادان و کمبود اتاق مادر برای شیردهی مادران را از مشکلات و کاستی های های بیمارستان ارس برشمرد و اضافه کرد: یکی از اولویت های کاری ما در سالجاری توسعه و رفع کمبود امکانات و اقلام پزشکی و درمانی این بیمارستان است.

وی با اعلام اینکه بیمارستان تامین اجتماعی پارس آباد علاوه بر مردم منطقه به مناطق همجوار نیز خدمات می دهد، بیان کرد: این بیمارستان به علت کمبود فضا جوابگوی انبوه مراجعه کنندگان نیست که برای رفع این مشکل و توسعه فضای فیزیکی بیمارستان مقرر است شعبه تامین اجتماعی این شهرستان پس از انتقال به مکانی دیگر، فضای فعلی آن به بیمارستان ارس الحاق و ضمیمه شود.

وی از تجهیز بیمارستان ارس پارس آباد به فیبر نوری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در بحث آی تی اقدامات خوبی در این بیمارستان صورت گرفته است.

به گفته وی ساماندهی نیروی انسانی در بیمارستان ارس از جمله طرح هایی است که اداره کل درمان استان آن را در برنامه خود قرار داده است.

 

IMG_0308 IMG_0310 IMG_0314 IMG_0317

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

فرحان

سلام

واقعیت این است که بیمارستان ارس بسیار ضعیف و در حد یک درمانگاه محلی فعالیت میکند.یک با فرزند خردسالم که فبلا سابقه تشنج داشت با علایم تب شدید به اوژانس بردم و کادر آنجا با کمال بیخیالی و خونسردی ناشی از عدم احساس مسئولیت گفتند بجه هیچ مشکلی ندارد و بیخود قضیه را جدی نکنید . هر چه التماس کرد بچه هر لحظه ممکنه تشنج کنه توجه نکردن و بعد از لحظاتی بچه تشنج کرد و چهار روز بستری شد.یک بار هم که بچه بیمار بود پزشک کشیک با عصبانیت مریضها را ویزیت میکرد و به من هم گفت چرا مراقب نبودید که بچه مریض شده و … در آن حال فقط باید سکوت میکرد ولی … مسئولین بجای جلساتبی خاصیت و مراسم میوه خوری کیفیت خدمات ارائه شده را افزایش دهند .از این جلسات خیلی برگزار میشود.نتیجه و خروجی مهم است .