امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 26th, 2020 8:03 | کد خبر : 23740 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

حدود ۱۰۰راس گاو در کشت و صنعت مغان تلف شد

حدود ۱۰۰راس از گاوهای پرواری و تلیسه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تلف شد.

مغانه آنلاین-سه شنبه۱۳۹۹/۳/۶

مدیرعامل شرکت کشت وصنعت و دامپروری مغان با تایید این خبر گفت: متاسفانه از روز سی ام اردیبهشت ماه علائم مسمومیت غذایی، در برخی از گاوهای پرواری و تلیسه یکی از بخشهای گاوداری این شرکت مشاهده شد و بلافاصله دامپزشکان شرکت همچنین دامپزشکان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با حضور در محل، تلاش خود را برای نجات گاوهای مسموم آغاز کردند.
جلال گلچین، افزود: پس از بررسی های اولیه و مقدماتی، دامپزشکان و کارشناسان دام استان، مسمومیت غذایی را دلیل اصلی این تلفات دانسته اند.

وی با بیان اینکه نمونه های علوفه و غذاهای ویژه این گاوداری همچنین امعا و احشای داخلی گاوهای تلف شده پس از کالبدشکافی دامپزشکان به آزمایشگاههای معتبر تهران و دیگر شهرها ارسال شده و نتیجه بررسیهای علمی بزودی اعلام می شود، افزود: متاسفانه از بیش از یکصد راس گاو مسموم شده ۷۰ تا ۸۰ راس تلف شده اند و دامپزشکان در تلاشند تا با استفاده از روشهای مختلف درمانی دیگر گاوهای مسموم را از مرگ نجات دهند.

وی گفت: شرکت کشت و صنعت ودامپروری مغان با داشتن بیش از ۱۷هزار راس گاوهای پرواری و شیرده یکی از بزرگترین مجموعه های گاوداری صنعتی کشور است و روزانه ۵ نوع غذای ویژه با ترکیبات متفاوت تهیه شده و برای مصرف انواع گاوها در اختیار بخشهای مختلف گاوداری این مجموعه قرار می گیرد.

کارشناسان ارزش تخمینی گاوهای تلف شده را بیش از ۱۵میلیارد ریال برآورد کردند.

اخبار مرتبط

نظرات