- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

حبیب برومند مطرح کرد: واردات آب از جمهوری آذربایجان

به گزارش مغانه، حبیب برومند عنوان کرد: هشت میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی توسط مقام معظم رهبری جهت مهار آب‌های مرزی به وزارت نیرو تخصیص پیدا کرده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ما بتوانیم با پولی که در اختیار دولت و وزارت نیرو قرار می‌گیرد آب‌های مرزی را مهار کنیم خیال‌مان از بابت آب‌هایی که از مرز خارج شده و بدون استفاده وارد کشورهای دیگر می‌شود راحت می‌شود.

نماینده پارس آباد در مجلس افزود: در استان ما (اردبیل) حداقل 60 درصد از آبها هدر می‌رفت اما با دستور مقام معظم رهبری به این فکر افتادند که این آب‌ها را به هر نحوی که شده مهار کنند و برای مملکت خودمان در اراضی و شهرهای مرزی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: این یکی از کارهای نمونه و پسندیده بود که به کمک وزارت نیرو شتافته و مجموعه وزارت نیرو نیز از این اقدام راضی است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به خرید آب از کشورهای همجوار نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از کارهایی که می‌توان انجام داد خرید آب از کشورهای همجوار از جمله آذربایجان است. آب آذربایجان برای آنها مازاد است و آنها نمی‌توانند از آب رودخانه‌هایی بزرگ بهینه استفاده کنند. قرار است بخشی از این آب‌ها را به ما بفروشند تا ما بتوانیم فرضا در دشت اردبیل و در سایر دشت‌هایی که کم آب است از آن استفاده کنیم.

برومند تاکید کرد: اما همچنان بزرگ‌ترین مشکل ما کمبود باران و برف است. الان ما در وسط زمستان هستیم اما برف و بارانی نباریده و خشکسالی با ما است. مگر اینکه مردم ما صرفه‌جویی و وزارت نیرو با تدابیر خاص مانع اضطرار بیشتر شود اما خشکسالی شدید خواهد شد و مشکل آبی ما نیز دو چندان.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره مخالفت بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس با خرید آب و تاکید آنها بر لزوم بهینه‌سازی مصرف آب نیز توضیح داد: در حال حاضر ما در حال کنترل این موارد هستیم یعنی اگر در تخصیص ریالی منابع تاخیر نشود تلاش وزارت نیرو در مهار آب‌های مرزی است و اگر بتوانیم آب‌های مرزی را مهار کنیم خیلی از مشکلات‌مان کم خواهد شد.(ایسنا)

 

3 Comments (Open | Close)

3 Comments To "حبیب برومند مطرح کرد: واردات آب از جمهوری آذربایجان"

#1 Comment By جمعی از كشاورزان On 2015/02/01 @ 1:39 ب.ظ

اقاي برومند كشاورزان پارس ابادمغان در ابياري محصولات كشاورزي ازجمله ذرت در اين منطقه با مشكل مواجه بودند من ادم هايی را مي شناسم بر سر كمبودي اب با هم دعوا كردند الان هم در زندان هستند يا افرادي بودند زمين اجاره كرده بودند اجاره شان را درنياورد ند محصول اش را به دلالان عامل فروخته اند هم به چك 3 ماهه كه وقتي زمان چك فرا مي رسد اما چك خالي در مي ايد / اگر در منطقه يك كارخانه مثل كارخانه شير ين عسل كل علوفه مردم مغان را مي خرد ان هم توسط دلالان . جنابعالي كه عضو كمسيون كشاورزي هستي توي اين 3.5 سال ازيك سر مايه گذار حمايت مي كردي كوچتر ازان كارخانه را در مغان راه اندازي مي كرد كه در حالي كه مواد اوليه را كه همان علوف ذرت وساير محصولات كشاورزي كه در مغان توليد مي شود سود شان را ساير استان ها مي خورنداند وبيكارا ن ان منطقه در ان كارخانه كار مي كنند در حالي پارس اباد مغان از نظر بيكاري در استان اردبيل رتبه اول نسبت به ساير شهرستان را در سال 90 به بعد را به خود كسب كرد است ا . در پايان افتخار مي كنم به اين امار و به اين نمايند محبوب و حاميان نزديك اش.

#2 Comment By ناشناس On 2015/02/04 @ 12:52 ق.ظ

يكنفر حق ندارد به نام جمع صحبت كند و حرف خود را القاء كند

#3 Comment By كشاورز On 2015/02/06 @ 3:47 ب.ظ

خدايا ببين قدرت به دست چه كساني افتاده اجازه انتقاد ساده را نمي دهنداقاي ناسناس اين درد همه كشاوزران مغان است كه با داشتن نماينده شجاع كه خودش و عضوكمسيمن كشاورزي است يك درد دل بانماينده است جناب عالي چي نماينده هستي اين حرف مي زني من از مسول دفتر برومند درخواست دارم نمايند محترم در زمينه كشاوزي اقداماتي كه توي اين 3.5 سا ل داشته اطلاع راساني كند.