- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

حاشیه‌ها و جلوه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن در پارس آبادمغان

به گزارش مغانه آنلاین، این راهپیمایی حماسی و باشکوه که از مسیرهای میدان سپاه و روبه روی پمپ بنزین آغاز شد و  تا چهارراه امام خمینی(ره)  ادامه یافت، با جلوه‎ها و حاشیه‎هایی همراه بود.

*با وجود برودت هوا، اقشار مختلف مردم ولایی این شهرستان حدود یک ساعت زودتر از زمان اعلام شده خود را به محل های شروع راهپیمایی رسانده و فوج فوج به سیل جمعیت حاضر در مراسم پیوستند.

* حضور جوانان ، نوجوانان و افراد سالخورده، جلوه ویژه‌ای به این راهپیمایی پرشور بخشیده بود که رساتر از گذشته بر وحدت و همدلی، ضرورت استمرار راه معمار کبیر انقلاب اسلامی، پاسداری از دستاوردها و ارزش های انقلاب و پیروی و حمایت از ولایت فقیه تاکید کردند.

*با وجود اطلاع رسانی قبلی مبنی بر انتخاب نماینده پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران اصلی مراسم راهپیمایی، شکور پورحسین غایب بزرگ این راهپیمایی باشکوه بود و در حالی که شرکت کنندگان منتظر شنیدن سخنان وی بودند، فرماندار پارس آباد در غیاب پورحسین به ایراد سخنرانی پرداخت و نماینده منطقه در لحظات پایانی و قبل از قرائت قطعنامه سراسری در جایگاه ویژه مسوولان حضور یافت که این سبب گلایه جمعی از حاضران شد. به علت حضور دیرهنگام پورحسین، سخنرانی وی به مراسم نماز جمعه و قبل از شروع خطبه ها موکول شد.

* مردم حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن در حالی که تراکت ها و پلاکاردهایی با مضمامین ضد استکباری همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و ما تا آخر ایستاده‌ایم در دست داشتند، در طول مسیرهای تعیین شده، شعارهایی از جمله مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر مستکبر، خامنه‌ای خمینی دیگر است- ولایتش ولایت حیدر است، گر رهبری فرمان دهد -جان را نثارش می‌کنیم و اطاعت از رهبری باعث اقتدار است، را سر دادند.

*حرکت موتور سواران و دوچرخه سواران پیشاپیش راهپیمایان به سوژه خوبی برای عکاسان تبدیل شده بود.

* دانش آموزان پارس آباد مطابق سال های گذشته، با اجرای سرود همگانی ۱۳۵۷نفری به یاد بهمن ۱۳۵۷جلوه ویژه ای را به تصویر کشیدند.

*برای نخستین بار جایگاه ویژه ای برای عکاسان و خبرنگاران تعبیه شده بود تا خبرنگاران رسانه ها به راحتی و از زاویه ای بهتر بتوانند حماسه حضور مردم را ثبت و ضبط کنند.

*ایستگاه های نقاشی کودکان و نوجوانان و انزجار از استکبار جهانی به همت و ابتکارکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و روابط عمومی شهرداری پارس آباد در مسیر های راهپیمایی برپا شده بود که کودکان و نوجوانان شرکت کننده در راهپیمایی با حضور در این ایستگاه  ها ، صحنه های مختلف راهپیمایی ۲۲ بهمن، انقلاب اسلامی و موضوعات و پیام های مختلف کودکانه خود را در قالب نقاشی به تصویر کشیدند و حاضران در راهپیمایی با نوشتن شعارها و دلنوشته‌های ادبی خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام کردند. این ایستگاه ها با استقبال خوبی از سوی خانواده ها و اقشار مردم به خصوص کودکان و نوجوانان مواجه شد.

*در ساعات برگزاری راهپیمایی و زمان اجتماع راهپیمایان در میدان امام خمینی (ره) و اجرای مراسم ، در حالی که انتظار می رفت تلویزیون شهری مستقر در چهار راه ، تمام برنامه های خود را به پخش گوشه هایی از صحنه های حضور حماسی مردم در راهپیمایی و تصاویری پیرامون انقلاب اختصاص دهد و خاطرات و حال و هوای دوران انقلاب را تداعی کند، پخش برنامه های تبلیغی کشت و صنعت مغان از جمله تصاویر ادوات و ماشین آلات کشاورزی این شرکت تامل برانگیز بود.

*اجتماع کنندگان در خاتمه پس از قرائت قطعنامه سراسری راهپیمایی ۲۲بهمن، پرچم های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

 

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "حاشیه‌ها و جلوه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن در پارس آبادمغان"

#1 Comment By ناشناس On 2017/02/12 @ 10:35 ق.ظ

خسته نباشید