امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 30th, 2014 2:19 | کد خبر : 2644 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

جواد زنجانی فرماندار اردبیل شد

با گذشت سه ماه از روی کار آمدن استاندار جدید اردبیل تغییر فرمانداران با معرفی جواد زنجانی به عنوان فرماندار جدید اردبیل در این استان کلید خورد تا در روزهای آینده شاهد تغییرات بعدی باشیم. در این مراسم که صبح امروز با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، فرماندار اردبیل اظهار داشت: بنده […]

9183-400

با گذشت سه ماه از روی کار آمدن استاندار جدید اردبیل تغییر فرمانداران با معرفی جواد زنجانی به عنوان فرماندار جدید اردبیل در این استان کلید خورد تا در روزهای آینده شاهد تغییرات بعدی باشیم.

در این مراسم که صبح امروز با حضور استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، فرماندار اردبیل اظهار داشت: بنده از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه دفاع از انقلاب حاضر بودم به طوری که با مطالعه کتاب زندانی در آستانه سال 57 به خیل تظاهر‌کنندگان پیوسته و در حالی که امیدی به تغییر نظام شاهنشاهی نمی‌رفت حرکت تحولی ملت سبب شد تا بساط رژیم 2500 ساله شاهنشاهی برچیده شود و انقلاب اسلامی ظهور و بروز پیدا کند.

جواد زنجانی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آشوب گروه‌های مختلف در اوایل پیروزی انقلاب ما در جنگ هشت ساله در مقابله دشمن تا بن دندان مسلح ایستادیم و اجازه ندادیم انقلاب اسلامی در مسیری متفاوت قرار گرفته و یا عده‌ای بخواهند آن را به انحراف بکشانند که امروز اگر امنیت و آرامشی در این کشور برقرار است در سایه خون پاک شهدا و ایثارگری فرزندان رشید این سرزمین است.

نگاه تجاری و فرصت‌طلبانه در نظام اسلامی بازندگی است

وی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم نگاه تجاری، مقطعی بر اساس موقعیت و یا فرصت‌طلبانه به مسئولیت‌ها در نظام اسلامی داشته باشیم قطعاً بازنده می‌شویم چرا که افرادی بودند که راه کج رفتند و در این مسیر سیلی خوردند چرا که این مسئولیت‌ها امانت سنگینی در دستان ما است که باید آن را قدر بشناسیم و در مسیر خدمتگزاری واقعی از آن بهره بگیریم.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: عامل پیروزی این ملت دژ مستحکم ولایت و وحدت و همدلی جامعه بود چرا که این کشور همیشه مرهون نعمت بزرگ ولایت، رهبری و روحانیت بوده که ضروری است این سرمایه عظیم را قدر بدانیم و در کنار آن وحدت امت اسلامی را یک نعمت عظیم بدانیم چرا که تجلی هر دوی این عناصر در جمهوریت و اسلامیت نظام بروز و ظهور یافته است.

زنجانی با قدردانی از حسن اعتماد استاندار اردبیل در واگذاری این مسئولیت و امانت سنگین به خادم خود گفت: ما امروز در سایه تدبیر دولت یازدهم به دور از نگاه افراطی سعی‌مان بر این است تا امید خلق شده در قلب و روح این ملت را تقویت کنیم و اجازه ندهیم در این مسیر یاس و ناامیدی حاکم شود چرا که با انجام درست ماموریت و مسئولیت می‌توان مردم را به ادامه این مسیر امیدوار کرد.

این مسئول با اشاره به حضور چهار دوره‌ای خود در سنگر شورای شهر گفت: بنده همیشه همراه و همیار این مجموعه خواهم بود و مردم فکر نکنند که با آمدن به سمت فرمانداری عهدشکنی به آنها کردم بلکه بنده در این سنگر نیز نوکر مردم بوده و خدمتگزار آنها در بخش‌های مختلف خواهم بود.

عضو سابق شورای شهر اردبیل یادآور شد: شهر اردبیل با داشتن 40 درصد جمعیت استان ویترین و آبروی نظام است و ما باید در توسعه شهری کارهای عمرانی و اجرایی با بهره‌گیری از اندوخته‌های خودمان تلاش کنیم تا بعد از پایان مسئولیت غصه و غبطه ایام گذشته را نخوریم.

در هشت سال گذشته دولت همواره نقد منصفانه کردم

زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: کارنامه بنده در هشت سال گذشته مشخص است و با وجود اختلاف سلیقه و تفاوت مشی سیاسی خود با دولت گذشته سعی کردم فعالیت‌های انجام شده در هشت سال گذشته را نقد منصفانه کنم و از این باب با شیوه اعتدال وارد شوم.

وی یادآور شد: ما باید در کارها و انجام ماموریت خود نگاه حزبی، گروهی و جناحی را کنار بگذاریم و با حرمت قائل شدن به تمام نیروها از هر طیف و گروهی باشند از ظرفیت و توانمندی آنها استفاده کنیم چرا که این نگاه ظالمانه است که به یک فرد با دید جناحی و سیاسی نگریسته شود.

فرماندار اردبیل حفظ آبرو، هویت و اصالت افراد را ارزشمند توصیف کرد و ابراز داشت: قرار نیست با حضور در این مسئولیت به حذف، ‌تحقیر و تخریب نیروها اقدام کنیم بلکه بنده در سمت جدید سعی خواهم کرد از توان تمام نیروها استفاده کنم.

زنجانی عنوان کرد: ملت ما در 24 خرداد ثابت کردند که از افراطی‌گری خسته شده‌اند و شیوه اعتدال را می‌پسندند و به همین دلیل سعی خواهیم کرد با همین مرام و شیوه در انجام وظایف به سمت جلو حرکت کنیم.

دوره گوش‌مالی مدیران و ادبیات پرخاشگرانه به پایان رسیده است

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ما امروز در موقعیتی قرار داریم که منابع درآمدی دولت محدود است و همچنان آزادسازی منابع حاصل از فروش نفت به صورت قطره‌چکانی انجام می‌شود که در این شرایط باید سعی کنیم در کنار رهایی از اقتصاد نفت و برخی وابستگی‌ها فضای امن و آرامش اقتصادی را به جامعه ترزیق کرده و جلوی هرگونه رفتار و حرکت افراطی‌گرانه و پرخاشگری را بگیریم.

عضو سابق شورای شهر اردبیل ادامه داد: دیگر دوران گوش‌مالی دادن مدیران ادبیات پرخاشگرانه و تضعیف روحی مدیران به پایان رسیده و ما امروز باید قدر ظرفیت به وجود آمده در سایه انقلاب اسلامی در تربیت نیروهای خلاق و مبتکر بدانیم.

زنجانی گفت‌: در کنار این نگاه باید مراقب توطئه عظیم تفرقه مذاهب و هویت‌ها باشیم تا این امر به یک تهدید جدی مبدل نشود.

وی خاطرنشان کرد: امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پایه کار و تحول به شمار می‌رود و یقین داشته باشیم که منهای حضور مردم مشروعیت نظام دچار تضرر شده و هرگز نمی‌توانیم به نقطه موفقیت‌آمیز دست پیدا کنیم.

فرماندار اردبیل یادآور دش: تمام خدمات و جهت‌گیری‌های ما برای حفظ اسلام و انجام درست وظیفه باشد و ما در این سنگر سعی خواهیم کرد کارنامه عملی و نقطه به نقطه ارائه کنیم تا حرکت‌های تحولی را مردم ملموس‌تر احساس کنند.

زنجانی در پایان سخنان خود اذعان داشت: ما امروز در میدان مین ایستاده‌ایم که اگر دعای شهدا و عزت آنها نباشد این مین‌ها می‌تواند ما را مغلوب کند و به شکست و ناکامی بکشاند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات