- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

جمعیت هلال احمر استان اردبیل داروهای فوریتی شمالغرب کشور را توزیع می کند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: هلال احمر این استان به زودی داروهای فوریتی مورد نیاز شمالغرب کشور را تامین و توزیع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، بهرام غیبی روز یکشنبه در هفتاد و چهارمین جلسه هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: هلال احمر اردبیل، تنها جمعیت در شمالغرب کشور است که موفق به اخذ مجوز توزیع داروهای فوریتی شده است.

وی، با اشاره به خدمات و فعالیت های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در سه سال اخیر گفت: در این مدت 31دستگاه خودروی امدادی، ست نجات و آمبولانس به ناوگان امدادی هلال احمر استان اردبیل اضافه شده است.

وی، از تجهیز هلال احمر اربیل به دستگاه ها و سگ های زنده یاب خبر داد و اضافه کرد: در سه سال گذشته همچنین دو هزار مترمربع به انبارهای امدادی، یک هزار و 500مترمربع به پایگاه های امدادی بین شهری و سه هزار مترمربع به ساختمان اداری و امدادی استان افزوده شده است.

او، با اعلام اینکه در سه سال اخیر بسیاری از مشکلات و کمبودهای هلال احمر استان برطرف شده ، ادامه داد: هم اکنون جمعیت هلال احمر استان به یک مجموعه توانمند و مجهز تبدیل شده و در ردیف جمعیت های موفق و پیشرو کشور قرار دارد.

غیبی، بر ضرورت احداث و راه اندازی پایگاه امداد جاده ای در نزدیکی روستای “بُرّان” پارس آباد تاکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم حداقل به دو هزار متر مربع زمین نیاز است تا علاوه بر پایگاه بین شهری، باند فرود بالگرد نیز به منظور امداد هوایی در این مکان تاسیس شود.

فرماندار پارس آباد نیز از احداث سالن مدیریت بحران در این شهرستان خبر داد و گفت: این سالن چندمنظوره حدود 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

ولی کریمی، همچنین بر ضرورت تاسیس و راه اندازی درمانگاه شبانه روزی هلال احمر، رفع کمبود تجهیزات آموزشی و نیز استقرار شعبه هلال احمر در بخش های اصلاندوز، اسلام آباد و تازه کند تاکید کرد.