امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 11th, 2013 10:47 | کد خبر : 2049 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

جلیل باقری جدی قهرمان پارالمپیک، ساکن پارس آبادمغان شد

“جلیل باقری جدی”، جانباز 70درصد استان اردبیل و قهرمان دو دوره بازی های پارالمپیک در ماده پرتاب وزنه، ساکن روستای مرزی “پیرایواتلو” از توابع شهرستان پارس آباد شد. به گزارش مغانه، معاون فرماندار پارس آباد روز چهارشنبه در مراسم استقبال و تجلیل از باقری جدی، با ابراز خرسندی از حضور این قهرمان نامدار جهان و […]

030

“جلیل باقری جدی”، جانباز 70درصد استان اردبیل و قهرمان دو دوره بازی های پارالمپیک در ماده پرتاب وزنه، ساکن روستای مرزی “پیرایواتلو” از توابع شهرستان پارس آباد شد.

به گزارش مغانه، معاون فرماندار پارس آباد روز چهارشنبه در مراسم استقبال و تجلیل از باقری جدی، با ابراز خرسندی از حضور این قهرمان نامدار جهان و با اخلاق در این منطقه گفت: ورزشکاران جانباز و معلول نقش موثری در ترغیب جوانان به ورزش و فعالیت های ورزشی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه دارند.

احد احدزاده، از ورزشکاران و قهرمانان جانباز به عنوان نماد ایثار و پایمردی یاد کرد و افزود: قهرمانان جانباز، علاوه بر کسب افتخار در دوران جنگ تحمیلی و عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی، در صحنه های ورزشی در سطح جهان نیز با درخشش خوب خود باعث غرور و سربلندی ملت ایران اسلامی شدند.

001018

وی، با اشاره به نقش ورزش در سلامت جامعه، گفت: افزایش نشاط اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه در گرو توجه ویژه به ورزش و خدمت به ورزشکاران به خصوص ورزشکاران و قهرمانان جانباز و معلول از وظایف و افتخارات مسوولان است.

او، با اعلام اینکه در سال های اخیر با وجود کمبود اعتبارات، ورزش این شهرستان در بسیاری از رشته ها رشد خوبی داشته است، از تلاش ها و فعالیت های دست اندرکاران ورزش پارس آباد به خصوص مجموعه اداره ورزش و جوانان این شهرستان و استان قدردانی کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان پارس آباد نیز، با اشاره به استعدادهای ورزشی پارس آباد در رشته های مختلف گفت: این شهرستان یکی از مناطق مستعد پرورش قهرمانان ملی است و سهم بزرگی در ورزش استان و کشور دارد.

مروت مهرآور با اظهار خوشحالی از سکونت باقری جدی در این منطقه ، افزود: بدون شک حضور این قهرمان ارزنده و نامی در جمع ورزشکاران جانباز و معلول، سبب رونق ورزش جانبازان و معلولان این شهرستان خواهد شد.

وی، هیات ورزشی جانبازان و معلولان این شهرستان از هیات های موفق و فعال منطقه و استان دانست و از دستگاه های اجرایی منطقه خواست با مساعدت و همکاری های خود این اداره را در خدمت به جامعه ورزشی یاری کنند. 

وی، به ضرورت رسیدگی بیشتر به مشکلات و نیازهای ورزشی جانباران و معلولان اشاره و بیان کرد: قهرمانان جانباز و معلول نقش به سزایی در جذب جوانان و نوجوانان به میادین و اماکن ورزشی و توسعه و شکوفایی ورزش معلولان و جانبازان دارند.

وی، اظهار کرد: به زودی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیات ورزش های جانبازان و معلولان منطقه و استان، تیم بسکتبال با ویلچر در این شهرستان تشکیل خواهد شد.

جلیل باقری جدی، جانباز و قهرمان پارالمپیک در پرتاب وزنه نیز با ابراز خرسندی از حضورش در این منطقه گفت: ورزش علاوه بر سلامت جسم و تن در سلامتی روح و روان آدمی و زندگی فردی و اجتماعی بسیار موثر است.

وی، ورزش را ابزار خوبی برای  غلبه بر آسیب ها و آفت های جامعه و برقراری صلح و  دوستی و مودت بین ورزشکاران و ملت های دنیا دانست و از جانبازان و معلولان خواست معلولیت را محدودیت و پایان راه ندانند و با ورزش و پرداختن به فعالیتهای ورزشی سلامتی جسمی و روحی خود را ارتقا دهند.

وی، خواستار توجه بیش از پیش مسوولان این شهرستان به ورزش جانبازان و معلولان شد.

بنابر این گزارش، در این آیین با اعطای گل و هدیه از این قهرمان پارالمپیک تجلیل شد.

به گزارش مغانه، ˈجلیل باقری جدیˈ نماینده اردبیلی تیم ملی دوومیدانی در مسابقات پرتاب وزنه مردان کلاس اف 54، 55و56 بازیهای پارالمپیک لندن با پرتاب 11 متر و 63 سانتی متر ضمن جابجایی رکورد پارالمپیک، به مدال طلا دست یافت.
در این کلاس19 پرتابگر در ورزشگاه المپیک لندن به رقابت پرداختند و در پایان باقری جانباز 41ساله ایران بالاتر از سایر ورزشکاران ایستاد و صاحب مدال طلا شد تا نخستین مدال طلای کاروان ورزشی کشورمان را به ارمغان آورد.

009012022033025020

باقری در بازی های پارالمپیک 2008پکن نیز توانسته بود در ماده پرتاب وزنه به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

وی در روستای بابلان از توابع شهرستان اردبیل به دنیا آمده و در سال 1365 در سن 14 سالگی با حضور در جبهه های جنگ ، درعملیات کربلای پنج به درجه رفیع جانبازی و قطع نخاع نایل شده است.

اخبار مرتبط

نظرات