امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 10th, 2016 8:59 | کد خبر : 18016 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

جعفرآباد مغان آماده برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر

فرماندار بیله سوار مغان گفت: امکانات لازم برای برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان توسط اعضای ستاد جشنواره فراهم شده است.

مغانه- آرام حلیم روز سه شنبه با اشاره به اینکه ششمین جشنواره ملی کوچ عشایر ۲۲ اردیبهشت‌ در روستای روح‌ کندی جعفرآباد از توابع بیله‌ سوار برگزار می ‌شود افزود: عشایر ایل شاهسون در میان ۹۰ ایل سومین ایل مهم کشور هستند و نقش بسزایی در توسعه استان اردبیل در بخش‌ های گردشگری و کشاورزی دارند.
او اظهارامیدواری کرد با حمایت از این قشر تلاشگر ظرفیت ‌های موجود عشایر استان ارتقا یابد.
فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: بیش از ۱۵ هزار عشایر در شهرستان بیله سوار زندگی می کنند که ۳۹ درصد عشایر استان اردبیل را تشکیل می دهند که بیش از ۶۰۰ هزار راس دام سبک را در شهرستان پرورش و نگهداری می کنند.
‌وی زندگی عشایری را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست و افزود: در طول تاریخ معیشت عشایر به صورت خودکفا و مستقل مبتنی بر فعالیت‌ های قومی و قبیله‌ ای بوده و آنها به عنوان قشر تولید کننده نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور داشته‌ اند.
وی گفت: این جشنواره و گردهمایی ‌ها فرصتی را برای آنها فراهم خواهد کرد تا بازارهای عرضه محصولات خود را گسترش دهند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، غرفه های صنایع دستی و محصولات و توانمندی های عشایر ، برگزاری غرفه های آلاچیق با نمایش زندگی عشایر ، برپایی غرفه غذای محلی و لباس محلی ، اجرای موسیقی عاشق ها و مراسم عروسی عشایر ، برگزاری بازی های بومی و محلی ، برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان و تپانچه بادی و تجلیل از پیشکسوتان عشایر و نمایشگاه عکس برتر کوچ از جمله برنامه های ششمین جشنواره کوچ عشایر بیله سوار است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد. (ایرنا)

اخبار مرتبط

نظرات