- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

جشن شکرگزاری مهارت خواندن قرآن کریم در مدارس پارس آباد برگزار شد

123

به گزارش مغانه، حجت الاسلام “صالح اسدی” امام جمعه موقت پارس آباد در این مراسم ، با اشاره به حديث ثقلين گفت: قرآن و عترت دو وديعه الهي و از سفارشات موکد پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم به امت اسلامي هستند.

وی، با بيان اينکه قرآن و عترت مکمل هم هستند ادامه داد: ما در صورتي مي توانيم به کمال نهايي برسيم که به اين دو ميراث گرانبهاي پيامبر اسلام چنگ بزنيم و هيچکدام را فداي ديگري نکنيم .

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد نیز ضمن اشاره به تاثیر قرآن در زندگی افراد، گفت: بسياري از رفتار و حتي افكارمان را از فرهنگ ديني و مذهبي خود به دست مي‌آوریم و بي توجهی به فرهنگ دینی و مذهبی در امر آموزش و يادگيري باعث مي‌شود كه تعليم و تربيت از عمق لازم برخوردار نباشد و به مرور کار کرد خود را از دست بدهد.

علی حبیب پور، بر ضرورت توجه به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در مدارس تاکید کردو از دانش آموزان خواست به شکرانه یادگیری کلام وحی با خود عهد ببندند که از تعالیم و دستورات قرآن در زندگی خود کمال استفاده را نمایند تا در دنیا و آخرت به سعادت برسند.

وی، ادامه داد: آشنایی و انس هرچه بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم و فراهم کردن خاطره ای شیرین و ماندگار برای کسب مهارت قرآن آموزی از اهداف برگزاری این جشن در مدارس است.