امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 7th, 2015 6:05 | کد خبر : 14881 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

جزییات وام خرید خودرو ۲۵ میلیون تومانی

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه اقساط تسهیلات خرید خودرو با نرخ سود ۱۶ درصد حداکثر ۷۰۸ هزارتومان است گفت:متقاضیان خرید خودرو با وام می توانند از ۱۸ آبان به نمایندگی های مجاز مراجعه کنند.

به گزارش مغانه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،در طرح اجازه خرید اسناد تجاری ارایه شده (ازجانب شرکت خودروساز) ناشی از فروش ‌مدت‌دار خودروی تولید داخل و ماشین آلات کشاورزی (کمباین و تراکتور) یا همان وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو، متقاضیان بجای بانک ها باید به نمایندگی های شرکت های خودروساز داخلی مراجعه کنند.

در این طرح، بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو و ماشین آلات کشاورزی را تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال و حداکثر تا ۸۰ درصد بهای فروش هر دستگاه در قالب عقد خرید دین با نرخ ۱۶ درصد خریداری می‌کند که منابع مورد نیاز این طرح ازجانب بانک ‌مرکزی با نرخ سالانه ۱۴ درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود.

در این شیوه متقاضیان می‌توانند از تاریخ هجدهم آبان ۱۳۹۴ با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز نسبت به خرید دستگاه مورد نظر اقدام و بخشی از بهای دستگاه را به صورت نقد و مابقی را حداکثر تا ۲۵۰ میلیون ریال (که بیش از ۸۰ درصد بهای آن نباشد) در قبال ارایه اسناد تجاری (اقساط حداکثر ۸۴ ماه با احتساب سالانه ۱۶ درصد به صورت چک یا سفته) به نمایندگی مجاز پرداخت کنند.

در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را پشت نویسی و به بانک‌های عامل ارایه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری ارایه شده خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ ۱۶ درصد خریداری و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند.

بر اساس این گزارش فهرست نمایندگی‌های مجاز و خودروها و ماشین‌آلات مشمول طرح از تاریخ هجدهم آبان ۱۳۹۴ در تارگاه دولت (www.dolat.ir)، بانک‌ مرکزی (www.cbi.ir) و وزارت صنعت، معدن و تجارت (www.mimt.gov.ir) اعلام می‌شود.

در همین خصوص مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: اقساط وام خودرو با نرخ سود ۱۶ درصد، ماهیانه ۷۰۸ هزار تومان و با نرخ سود ۱۲ درصد ۶۵۸ هزار تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: البته هنوز نرخ سود این تسهیلات به صورت دقیق تعیین نشده است و قرار است در جلسه امشب با خودروسازان در مورد آن تصمیم گیری شود.

میرمحمدصادقی اظهار داشت:دوره بازپرداخت وام خودرو از ۴ تا ۷ سال متناسب با توافق مشتری و خودروساز است و به همین دلیل میزان اقساط پرداختی متفاوت است.

بر اساس این گزارش طبق گفته بانک مرکزی قرار بود مدت بازپرداخت وام خودرو ۷ساله باشد که امروز به گقته مدیر اعتبارات بانک مرکزی این مدت بین ۴ و ۷ سال متغیر است.

اخبار مرتبط

نظرات