- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

جرائم انتخاباتی در اردبیل خارج از نوبت بررسی می‌شوند

به گزارش مغانه، یوسف خدادادی در تشریح فعالیت ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی تصریح کرد: ازجمله وظایف این ستاد ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی است که با سرعت و خارج از نوبت به جرائم رسیدگی کنند.

وی افزود: با فعال شدن ستاد، در تمام دادسراها شعبی ایجاد شده تا نسبت به جرائم رسیدگی کنند چراکه انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی بوده و قوه قضاییه به دنبال برگزاری قانونمند آن با حضور حداکثری شهروندان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بابیان اینکه ترویج قانون مداری از اهداف اصلی این ستاد است، تأکید کرد: تمامی اقدامات کاندیداها، اصحاب رسانه، مسئولان اجرایی استان، ناظران و مجریان در قبل، حین و بعد از انتخابات رصد خواهد شد.

خدادادی با اذعان به اینکه قانون به‌وضوح مصادیق جرائم انتخاباتی را مشخص کرده است، بیان داشت: ما به دنبال ایجاد آرامش و سالم‌سازی محیط انتخابات هستیم و درعین‌حال هرگونه جرمی که مشاهده شود سریعا برخورد خواهد شد.

وی با تأکید به اینکه انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان برگزار می‌شود، اضافه کرد: قانون انتخابات به شکل‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود تا تمامی گروه‌های درگیر در انتخابات نسبت به رعایت آن اقدام کنند.

دبیر ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان از شهروندان خواست با رعایت قوانین نسبت به هواداری از کاندیدای خاص اقدام کنند و درعین‌ حال تأکید کرد: انتظار می‌رود کاندیداها نیز با رعایت قانون به تبلیغ و انعکاس دیدگاه‌های خود بپردازند. (مهر)