امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 7th, 2015 5:49 | کد خبر : 14872 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

جرائم انتخاباتی در اردبیل خارج از نوبت بررسی می‌شوند

دبیر ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان اردبیل گفت: بر اساس تمهیدات این ستاد جرائم انتخاباتی در این استان خارج از نوبت رسیدگی خواهند شد.

به گزارش مغانه، یوسف خدادادی در تشریح فعالیت ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی تصریح کرد: ازجمله وظایف این ستاد ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی است که با سرعت و خارج از نوبت به جرائم رسیدگی کنند.

وی افزود: با فعال شدن ستاد، در تمام دادسراها شعبی ایجاد شده تا نسبت به جرائم رسیدگی کنند چراکه انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی بوده و قوه قضاییه به دنبال برگزاری قانونمند آن با حضور حداکثری شهروندان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بابیان اینکه ترویج قانون مداری از اهداف اصلی این ستاد است، تأکید کرد: تمامی اقدامات کاندیداها، اصحاب رسانه، مسئولان اجرایی استان، ناظران و مجریان در قبل، حین و بعد از انتخابات رصد خواهد شد.

خدادادی با اذعان به اینکه قانون به‌وضوح مصادیق جرائم انتخاباتی را مشخص کرده است، بیان داشت: ما به دنبال ایجاد آرامش و سالم‌سازی محیط انتخابات هستیم و درعین‌حال هرگونه جرمی که مشاهده شود سریعا برخورد خواهد شد.

وی با تأکید به اینکه انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان برگزار می‌شود، اضافه کرد: قانون انتخابات به شکل‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود تا تمامی گروه‌های درگیر در انتخابات نسبت به رعایت آن اقدام کنند.

دبیر ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان از شهروندان خواست با رعایت قوانین نسبت به هواداری از کاندیدای خاص اقدام کنند و درعین‌ حال تأکید کرد: انتظار می‌رود کاندیداها نیز با رعایت قانون به تبلیغ و انعکاس دیدگاه‌های خود بپردازند. (مهر)

 

اخبار مرتبط

نظرات