- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

جایگاه سوخت گیری فرودگاه پارس آباد راه اندازی می شود

علی علایی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با مغانه آنلاین افزود: در این راستا با تلاش و پیگیری جدی استاندار اردبیل قراردادی مابین استانداری و وزارت نفت منعقد و ۸۰میلیارد اعتبار برای این طرح مهم در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با دایر شدن این جایگاه، مشکل سوخت گیری انواع هواپیما در این فرودگاه حل و مقدمات ایجاد پرواز هواپیماهای فوکر و باری در مسیر پارس آباد به تهران و سایر مناطق کشور فراهم می شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه پارس آباد در سال های اخیر با اجرای طرح های توسعه ای، به امکانات و تجهیزات پیشرفته ای مجهز شده است، ادامه داد: با فعالیت جایگاه سوخت گیری، فرودگاه پارس آباد می تواند در شرایط نامساعد جوی به عنوان جایگزین فرودگاه اردبیل نقش آفرینی و مشکل لغو پروازهای اردبیل را حل کند.

وی اضافه کرد: هم اینک پرواز از فرودگاه این شهرستان در روزهای شنبه و سه شنبه در مسیر تهران با استفاده از هواپیمای جدید ATR-72 شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می شود.

وی استقبال مردم منطقه از پروازهای خط هوایی تهران –پارس آباد و برعکس را خوب توصیف کرد و گفت: این فرودگاه نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت همه جانبه این شهرستان و مناطق همجوار دارد.

به گزارش مغانه آنلاین، فرودگاه پارس آباد مغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.