- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

جاده پارس آباد بیشترین آمار تصادفات فوتی را در استان اردبیل دارد

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از ایرنا، سید محبت فتاحی در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان اردبیل افزود: تعداد تصادفات فوتی درجاده پارس آباد در ۶ ماهه اول سال جاری به ۲۵ نفر رسیده در حالی که این تعداد در سال ۹۴ هفت نفر بود.
وی افزود: بیشترین تصادفات در جاده پارس آباد – سربند واردبیل روی داده و لازم است علاوه بر فرهنگ سازی در زمینه راهنمایی و رانندگی به اصلاح نقاط حادثه خیز در این جاده بویژه چهار بانده کردن آن اقدام شود .
فتاحی با اشاره به علت وقوع تصادفات فوتی جاده پارس آباد افزود: عمده دلیل تصادف ها در این جاده انحراف به چپ ، رعایت نکردن حق تقدم ، سرعت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله طولی وعرضی، عجله وشتاب بی مورد، خستگی وخواب آلودگی وتوجه نکردن به جلو می باشد، ضمن اینکه در بین این علل نیزانحراف به چپ راننده با ۴۱ درصد در صدرقرار دارد.
رییس پلیس راهور استان اردبیل از شناسایی ۱۴ نقطه حادثه خیز درجاده پارس آباد خبر داد وگفت: از تونل آزادگان تا سربند ۱۴ نقطه حادثه خیر شناسایی شده که نیاز به اصلاح دارند.
فتاحی افزایش حجم تردد خودروها در جاده های پارس آباد را عامل اصلی ترافیک جاده ای دانست وافزود: در سال های اخیر به خاطر احداث طرح های اقتصادی وکشاورزی در این منطقه به ویژه طرح های مربوط به سد خدافرین ، پایاب آن، رونق فعالیت در شرکت کشت وصنعت مغان، افزایش چشمگیر میزان تولید محصول کشاورزی منجر به تردد بیشتر خودروها شده و به عنوان نمونه طرح خدافرین موجب ورود تعداد ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک وسنگین با یک هزارو ۶۵۰ نفر شاغل در منطقه شده است.
رییس پلیس راهور استان اردبیل با اشاره به راهکارهای لازم برای کاهش تصادفات جاده ای افزود: فرهنگ سازی وآموزش در خصوص عبور ایمن عابرین پیاده از گذرگاه های سواره رو، ایجاد خط کشی وتعیین سهم عبور رانندگان، نصب علایم وتجهیزات افقی هشدار دهنده ، آرام سازی جریان ترافیک با استفاده از تجهیزات ترافیکی ونصب تابلوهای فسفری در ابعاد بزرگتر با عنوان خطر برخورد با عابر پیاده در محل وقوع تصادف از جمله راهکارهایی است که می توان با اعمال آن جلوی تصادفات را گرفت.
فتاحی در خصوص اقدامات آنی برای جلوگیری از تصادفات، ادورات کشاورزی ئر این جاده افزود:حضور نمایندگان پلیس راه وسازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در روستاهای پر ترافیک، آموزش رانندگان ادوات کشاورزی در خصوص رعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی، تحویل برچسب شبرنگ توسط سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای وتوزیع آن بین دارندگان ادوات کشاورزی در جهت نمایان سازی ابعاد عقب وسایط نقلیه از جمله راهکارهایی است که باید مورد توجه قراربگیرد.
وی مشارکت دهیاران دربخش آموزش رانندگان خودروها را ضروری خواند وافزود: دهیارن روستاها می توانند با تعامل وارتباط بیشتر با ساکنین روستاها ورانندگان در بحث آموزش کمک موثری د اشته باشند.