امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 30th, 2014 6:32 | کد خبر : 4011 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تکمیل مدارس نیمه تمام استان اردبیل در اولویت قرار دارد

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی در سطح استان اردبیل، در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

IMG_0090

به گزارش مغانه، یاور وحدتی پور روز چهارشنبه در جشنواره خیرین مدرسه ساز پارس آبادمغان، افزود: توسعه و تجهیز مدارس، گسترش فرهنگ خیری در جامعه و تکمیل مدارس نیمه تمام، از اهداف برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال جاری است.

وی، بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مدرسه سازی و خیری در جامعه تاکید کرد و افزود: به طور متوسط در هر 25روز یک خیّر، کار مدرسه سازی را در استان اردبیل شروع می کند.

وی، از تعهد ساخت 84باب مدرسه توسط “مالک جفرزاده مقدم” خیّر بزرگ و نمونه استان به تبرک اسرای کربلا در مناطق مختلف استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد، 40باب تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است.

IMG_0111

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل نیز گفت: خیرین دوشادوش دولت و در مواردی جلوتر از دولت در ساخت و ساز مدرسه تلاش می کنند.

جواد قرآن نویس، افزود: تا آخر سال 92تعداد 97هزار کلاس درس در سطح کشور با مشارکت خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش شده که سهم استان اردبیل از این رقم، 1348کلاس درس است.

وی، با بیان اینکه در تمام شهرستان های استان مجمع خیرین تشکیل و راه اندازی شده است، ادامه داد: سال 92 سالی موفقیت آمیز برای مجمع خیرین مدرسه ساز استان بود.

او، اضافه کرد: در سال گذشته عملیات ساخت 21باب مدرسه خیری در مناطق مختلف استان شروع شده که تعدادی از این مدارس تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

وی، از مرحوم حسنعلی علیپور بزرگ خیر مدرسه ساز استان و کشور یاد کرد و ادامه داد: آن مرحوم تمام زندگی اش را صرف مدرسه سازی کرد.

به گزارش مغانه، خیرین حاضر در این جشنواره، مبلغ 25میلیارد ریال برای احداث و توسعه و تجهیز مدارس در مناطق مختلف این شهرستان تعهد کردند.

در این آیین همچنین، “مالک جعفرزاده مقدم” خیّر مدرسه ساز نمونه استان اردبیل ساخت یک باب مدرسه سه کلاسه در یک منطقه محروم پارس آباد را تقبل کرد.

در این جشنواره با اهدای لوح و هدیه از 20نفر از خیرین نمونه این شهرستان مرزی تجلیل شد.

پخش کلیپ از جشنواره خیرین مدرسه ساز پارس آباد در سال های گذشته و مدرسه سازی در روستاها و نیز اجرای سرود از دیگربرنامه های این جشنواره بود.

 

کلمات کلیدی: , , ,

نظرات