- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

تولد آگهی جدید/ ضامن وام نیازمندیم

81295043-5922421

خبرنگار ایرنا روز دوشنبه از گرمی مغان گزارش کرد که اخیرا در این شهرستان،آگهی های یافتن ضامن برای اخذ وام بانکی پخش شده است.

در یکی از این آگهی ها که خبرنگار ایرنا تصویری از آن گرفته ، آمده است: ˈبه یک نفر کارمند و یا بازاری جهت وام ازدواج سه میلیون تومانی نیازمندیمˈ .

در این آگهی برای ترغیب بیشتر افراد به این امر، وعده پرداخت 300 هزار تومان به همراه سفته 5 میلیون تومانی به ضامن داده شده است.

گرچه هنوز تعداد این آگهی ها در شهر گرمی اندک می باشد ولی بعید نیست که این امر در روزهای آینده در این شهر رواج بیشتری یابد.

یک شهروند گرمی گفت: گرفتن وام از بانک ها امروزه به یک مشکل بزرگ برای مردم تیدل شده است و بانک ها در سر راه مردم در گرفتن وام سنگ اندازی می کنند.

ع ، پاشایی اضافه کرد: دولت در بخشنامه ای بانک ها را موظف کرده است که برای وام های با مبلغ کم یک ضامن از وام گیرنده بخواهند ولی این بخشنامه در بانک ها مورد توجه قرار نمی گیرد.

خانم میانسالی که خود را روح انگیز معرفی کرد، به خبرنگار ایرنا گفت : من سرپرست خانواده بوده و دختر دم بختی دارم و دریافت وام ازدواج برایم به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.

وی گفت : از یک سو سنگ اندازی و مانع تراشی بانک ها برای ارایه تسهیلات بسیار طاقت فرسا شده و از سوی دیگر باید با اندوهی فراوان اعتراف کرد که صداقت در جامعه رنگ باخته و دستگیری مومن از مومنی دیگر در امری همچون ازدواج، صرفا برای رضای خدا بعید می نماید.

در این میان کارمند یک بانک نیز در باره مشکل شدن یافتن ضامن گفت : متاسفانه فرهنگ پرداخت اقساط وام در کشور ما جا نیافتاده است ، اغلب وام گیرندگان بر خلاف تلاش و عجله ای که در گرفتن وام می کنند در بازپس دادن اقساط آن کوتاهی می کنند.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از کارمندان و یا بازاری هایی که ضامن وام گیرندگان شده اند به علت خوداری آنها از بازپرداخت اقساط وام خود گرفتار شده اند.

به گفته وی ، تعداد زیادی از ضامن ها ی وام های بزرگ هم اکنون در زندان گرفتارند و بسیاری نیز خود پرداخت اقساط وام گیرندگان را متقبل شده اند.

او گفت: این مشکلات باعث شده است که دیگر رغبتی از سوی کارمندان و یا بازاری های برای ضامن شدن وجود نداشته باشد و اخذ وام در کشور بسیار سخت تر شده است.