- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

توقف سفر عمره مفرده در دستور کار قرار گرفت

به گزارش مغانه به نقل از ایرنا،

سعید اوحدی در نامه دوم خود خطاب به بندربن محمد حجار وزیر حج عربستان با اعلام این مطلب افزود: انتظار می رفت جنابعالی که همواره نسبت به تامین حقوق و امنیت زائران تاکید داشته اید، با دستور قاطع، محاکمه سریع این دو فرد مجرم به اشد مجازات را که کمترین مطالبه به حق زائران عمره گزار است و موجب آرامش و اطمینان زائران در خصوص اهتمام و حساسیت وزارت حج عربستان نسبت به صیانت از حقوق زائران می گردید، پیگیری می کردید.

جنابعالی نیز تاکید می کنید که عدم اقدام و پاسخگویی بموقع در مورد اینگونه جرائم موجب تقویت این شبهه خواهد شد که اهتمام و عزم جدی جهت تامین امنیت زائران مشاهده نمی شود و پر واضح است که اعزام عمره گزاران زمانی می تواند تداوم داشته باشد که حقوق اولیه آنان شامل تامین امنیت اخلاقی، جانی و اراده عملی به منظور حفظ حقوق اولیه ایشان وجود داشته باشد.

در ادامه این نامه آمده است، تعلل بیشتر در اعلام موضع رسمی نسبت به این حادثه تلخ، شرم آور و خلاف شرع که در تمامی جوامع جهانی نیز محکوم است، می تواند روند اعزام عمره گزاران را با چالش جدی مواجه کرده و تبعات و خسارات احتمالی آن نیز قطعاً متوجه طرف کوتاهی کننده خواهد بود.

همچنان امیدواریم که جنابعالی با موضعگیری فوری نسبت به جسارت های صورت گرفته به ضیوف الرحمان در حرم امن الهی و اقدام جدی برای محاکمه افراد مجرم، از وقوع اتفاقات مشابه پیشگیری فرمایید.

در مکاتبات قبلی که بلافاصله ساعتی بعد از وقوع حادثه ارسال شد و مرتبا در حال پیگیری است، رسیدگی عاجل نسبت به این موضوع مهم و اشد مجازات برای دو مأمور مجرم و فاسد دستگیر شده و عذرخواهی رسمی عربستان به صورت جدی مطالبه شده است.

رییس سازمان حج و زیارت صبح پنجشنبه نیز با اشاره به حادثه تلخ رخ داده برای دو نوجوان ایرانی توسط دو مامور عربستانی گفت: مطالبه ما اشد مجازات برای دو مامور عربستانی است و مذاکرات با وزیر حج عربستان برای رسیدگی به این موضوع همچنان ادامه دارد.

سعید اوحدی افزود: برای این حادثه تلخ اقدامات جدی در قالب مکاتبه با وزیر حج عربستان صورت گرفته و روز گذشته نوزدهم فروردین ماه نیز دومین نامه برای وزیر حج عربستان ارسال شده است.

اوحدی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک مطالبه جدی از مقامات و مسوولان ذیربط کشور عربستان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند چرا که اولین حقوق زائران تامین امنیت جانی و حریم اخلاقی است.

وی مکاتبه با وزیر حج عربستان، ملاقات با قائم مقام وزیر کشور عربستان و احضار کاردار عربستان در همان روز حادثه به وزارت امور خارجه را از اقدامات جدی در مورد این موضوع عنوان کرد و گفت: موضوع این حادثه و اعتراض کشورمان با شدیدترین لحن ممکن از طریق دستگاه دیپلماسی ایران به کشور عربستان اعلام شد.

اوحدی افزود: منتظریم که مراحل مجازات این دو فرد که اکنون در زندان به سرمی برند انجام شود و به اشد مجازات که خواسته و مطالبه مردم ایران است برسند.

وی ادامه داد: در صورتی که وزارت حج و دولت عربستان در این زمینه تعلل داشته باشند به معنای این است که توان تامین امنیت زائران را ندارند و در این زمینه باید تصمیمات دیگری اتخاذ شود.

طرح یک فوریتی مجلس پس از اعلام اجرایی می شود

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه به ارایه طرح یک فوریتی لغو حج عمره تا حصول اطمینان از امنیت زائران با ۷۰ امضا در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: اگر این طرح به عنوان مصوبه اعلام شود از همان زمان اعلام اجرایی می شود.

ارسال دو نامه در ۱۰ روز به وزیر حج عربستان

اوحدی در ادامه به ارسال دومین نامه سازمان حج و زیارت به وزیر حج عربستان در ۱۰ روز از وقوع این حادثه تلخ اشاره کرد و گفت: نامه اول این حادثه صبح روز هشتم فروردین و زمان وقوع آن به وزیر حج عربستان ارسال شد.

وی تصریح کرد: در این نامه صریح ما خواستار محاکمه این دو فرد شدیم و چون جوابی تاکنون از سوی مسوولان عربستان به دست ما نرسیده است روز گذشته نیز نامه دوم ما برای وزیر حج عربستان ارسال شد.

رییس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر این دو فرد به اشد مجازات خودشان برسند.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "توقف سفر عمره مفرده در دستور کار قرار گرفت"

#1 Comment By رضا On 2015/04/13 @ 3:33 ب.ظ

قضیه تجاوز به نوجوان ایرانی تجاوز به ناموس به ملت ایران بوده است پس از مسئولان و مقامات بلندپایه کشوری عاجزانه تقاضامیکنیم شدید رسیدگی شود و عاملان این جنایات هر چه سریع تر به اشد مجازات برسند..لغو سفر عمره بهترین تصمیم ممکن بود که می بایست هرچه زودتر گرفته می شد…