امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 1st, 2015 6:23 | کد خبر : 9531 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

توفیق هنرمند پارس آبادی در جشنواره سراسری موسیقی «بیت و حیران»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد از کسب مقام ممتاز تک نوازی سازهای مضرابی توسط “بهرام وحدتی”هنرمند موسیقی این شهرستان درهشتمین جشنواره سراسری موسیقی بیت و حیران سردشت استان آذربایجان غربی خبر داد .

یوسف روزگاری در مصاحبه با مغانه، گفت : این جشنواره همه ساله به منظور احیا و بازشناخت گنجینه های بازمانده موسیقی اصیل نواحی مختلف ایران اسلامی و حمایت و قدرشناسی از تلاش های موثر در این زمینه با حضور هنرمندان فعال و خلاق موسیقی های مقامی و محلی استان های مختلف کشور درشهرستان سردشت برگزار می شود.

وی اهداف برگزاری این جشنواره را تقویت و بسط و گسترش فرهنگ غنی موسیقی بومی و فولکلور نواحی مختلف ایران اسلامی، شناسایی و مورد حمایت قرار دادن استعدادهای جوان موسیقی، ایجاد فضای رقابتی سالم با هدف تزریق شور و نشاط و تولید آثار فاخر، توجه به ارتقای تدریجی و هرچه بهتر سطح هنر بیت و حیران و موسیقی محلی و جلوگیری از فراموشی و نابودی هنرهای اصیل ملی عنوان کرد.
روزگاری افزود: 200 اثرازسراسرکشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 55 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافته بود که درنهایت  رتبه ممتاز تک نوازی و سازهای کوبه ای به وریا فرجی از کردستان رسید و محسن عسگری پور از خراسان رضوی، حسین رسولی از آذربایجان شرقی و بهرام وحدتی از پارس آبادمغان رتبه ممتاز بخش تک نوازی سازهای مضرابی را به خود اختصاص دادند.

جشنواره سراسری بیت و حیران امسال با شرکت هنرمندان و گروههای موسیقی از 25 استان کشور به مدت دو روز درشهرستان سردشت استان آذربایجان غربی برگزار شد.

tm.aspx

 

اخبار مرتبط

نظرات