امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 7th, 2016 4:34 | کد خبر : 15948 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

توضیحات اعضای قبلی هیات اجرایی انتخابات پارس آباد و بیله سوار در خصوص مسائل پیش آمده در بررسی صلاحیت ها+متن

به دنبال انتشار خبری با موضوع استعفای ۷عضو هیات اجرایی انتخابات پارس آباد و بیله سوار در سایت ها و شبکه های مجازی و درج جوابیه فرمانداری شهرستان پارس آبادمغان، اعضای این هیات به مطالب منتشر شده واکنش نشان دادند.

به گزارش مغانه، ۷عضو قبلی هیات اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پارس آباد و بیله سوار به منظور شفاف سازی و رفع شبهات و تنویر افکارعمومی، توضیحاتی در باره مسائل پیش آمده در این هیات در زمان بررسی صلاحیت ها ارائه کردند که به شرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

مدیریت محترم سایت های خبری آران مغان و مغانه

سلام علیکم

با احترام و دعای خیر محضر جنابعالی و تمامی فعالان رسانه و خبر

با عنایت به برخی اخبار متناقض و به دور از واقعیت که در مورد اعضاء قانونی هیات اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پارس آباد و بیله سوار اصلاندوز که در رسانه ها و سایت های خبری و فضای مجازی مطرح است، موارد زیر به منظور تنویر افکار عمومی و رفع شبهات به اطلاع مردم همیشه در صحنه، بزرگوار، شریف و ولایت مدار شهرستان پارس آباد و بیله سوار می رساند:

آنچه که در آخرین روز مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان در جلسه هیات اجرایی اتفاق افتاد، عدم تکمین فرماندار محترم به نظر قانونی اکثریت اعضای هیات اجرایی بود و هیچ گونه استعفایی در خصوص مسئولیت محوله از سوی اینجانبان صورت نگرفته و تنها به لحاظ اعتراض به روند غیر قانونی بررسی صلاحیت ها و اصرار فرماندار محترم به مواضع غیر قانونی خود، هفت نفر از معترضین اعضای هیات اجرایی از سوی فرماندار به بیرون هیات شدند.

در پایان آرزوی موفقیت کلیه دست اندرکاران امر انتخابات را از ایزد منان خواستاریم.

با تشکر: ۱۷/۱۰/۹۴

نورالدین نوعی – رضا مختاری- عباس بیات فرزنجانی- ابراهیم هاشمی- صادق زادحسین- عوض زالی – علی نوری

IMG_0002

 

اخبار مرتبط

نظرات

بیداد

واقعا جای تاسف است که مقام عالی شهرستان خود مجری قانون باشد ولی از قانون تخطی بکند ، با این وضعیت انتظار داریم که انتخابات ۷ اسفند چطور باشد مردم فهیم و شریف پارس آباد باید هوشیار باشیم و توطئه های پیش روی برخی از مسئولین رو که امروز هم امام خامنه ای (دامت برکاته ) امر فرمودند باید از بدنه نظام برکنار بشوند تا فساد کل جامعه را در بر نگیرد ….

ناشناس

بیرون هدایت کردند یا بیرون کردند؟

عظیم اذری

برای مسولین اجرای انتیخابات واقعا متاسفم هنوز دوماه مونده جوسازی میکند چطوری به شما اعتماد کنیم با چه دلایلی, رای تک تک مردم برای پیشرفت و ابادانی کشور لازم هس

انتقاد

حدقل جای خوشحالی دارد که اعضای هیات اجرایی خیلی خوب مسایل رو شفاف سازی می کنند.

ناشناس

با سلام واقعا جای تاسف است فرماندار که باید مجری قانون باشد خود تخطی قانون می کند پس کجایند مدعیان قانون و وجدانهای آگاه . تا کی می خواهد فرماندار هیات اجرایی را تغییر دهد آیا کسی نیست جلوی ایشان بایستد. آیا ۲ بار تغییر دادن کافی نیست .قابل توجه آقایانی که تاکید داشتند فرماندار باید غیر بومی بوده و بیطرف بیایید ٰتحویل بگیرید

رئوف

بنده بعنوان یک شهروند واقعاً متاسفم من امروز قوانین انتخابات را مرورکردم لازمه که اعضای محترم هیات اجرایی قوانین انتخابات را یکبار دیگر مرور کنند علی الخصوص ماده ۵۳ را، اگر واقعاً تخلفی از طرف فرماندار (رئیس هیات اجرایی) مشاهده شده بود بهتر نبود بعد از نهایی شدن موضوع به مراجع ذیصلاح گزارش می شد در اینصورت شما اعضای محترم مسئولیت شرعی وقانونی خود را بجا آورده بودید ،خودتان اعلام فرموده اید که به بیرون هدایت شدید بعنوان نماینده معتمد مردم می ایستادید وتماماً کار را به اتمام رسانیده و گزارش تخلف صورت گرفته را کتباً هم به فرماندار وهم مراجع بالادستی اعلام می نمودید چرا با هدایت شدن به بیرون از مسئولیت خطیر خود شانه خالی کرده واکنون جوسازی می نمائید .ضمناً تاجایی که من اطلاع دارم در جلسات بررسی صلاحیت ها هیات نظارت شهرستان ناظر برموضوع است ودر صورت لزوم گزارشات لازم را به هیات نظارت استان اعلام می نمایند.بنظر بنده اگر انتخابات شهرستان دچار مشکل شود عاملین آن شما بزرگواران هستید نه فرماندار ویا شخص دیگر……………………
ماده ۴۸ – وزارت کشور و شورای نگهبان پس از وصول مشخصات داوطلبان ، روزانه لیست کامل آنان را تهیه و به منظور بررسی سوابق آنان در‌رابطه با صلاحیتهای مذکور در این قانون به وزارت اطلاعات، دادستانی کل، سازمان ثبت احوال کشور و اداره تشخیص هویت و پلیس بین‌الملل در‌مرکز ارسال می‌دارد. مراکز مزبور موظفند ظرف پنج روز نتیجه بررسی را با دلیل و سند به وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام نمایند.

تبصره – وزارت کشور می‌تواند در صورت لزوم از داوطلب نمایندگی مجلس انگشت‌نگاری به عمل آورد.

‌ماده ۴۹ – وزارت کشور موظف است پس از وصول نتایج بررسی از مراجع مذکور در ماده(۴۸) مراتب را به فرمانداران و بخشداران مراکز‌حوزه‌های انتخابیه به نحو مقتضی اعلام نماید و فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند عیناً مدارک و نتایج بررسی را در جلسه‌مشترک هیأت اجرائی و هیأت نظارت مرکز حوزه انتخابیه مربوطه مطرح نمایند.

‌ماده ۵۰ – هیأتهای اجرائی مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند حداکثر ظرف ده روز پس از پایان مهلت ثبت نام با توجه به نتایج بدست آمده از‌بررسیهای لازم در محل و با استفاده از نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور صلاحیت داوطلبان در رابطه با صلاحیت‌های مذکور در این قانون را مورد ‌رسیدگی قرارداده و نتیجه را کلاً به هیأت‌های نظارت اعلام نمایند.

تبصره – رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید مستند به قانون و براساس مدارک و اسناد معتبر باشد.

ماده ۵۱ – فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مکلفند نظریه رد هیأت اجرائی انتخابات را با ذکر استناد قانونی ظرف یک روز به‌داوطلبان ابلاغ نموده و با سریعترین وسیله به ضمیمه اسناد و مدارک به اطلاع هیأت نظارت استان برسانند.

تبصره – کسانی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته حق دارند ظرف چهار روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، شکایت خود را مستدلاً به هیأت‌نظارت استان اعلام نمایند.

ماده ۵۲ – گزارشها و شکایات واصله ظرف مدت هفت روز پس از پایان مهلت دریافت شکایت در جلسه هیأت نظارت استان رسیدگی و نتیجه‌صورتجلسه می‌شود. چنانچه نظر هیأت اجرائی مبنی بر رد صلاحیت داوطلب، مورد تأیید هیأت نظارت استان نیز باشد، هیأت نظارت مذکور موظف‌است در این خصوص، نظر هیأت مرکزی نظارت را نیز کسب نماید. هیأت نظارت استان در مورد صلاحیت سایر داوطلبان نیز نظر خود را به هیأت‌مرکزی نظارت اعلام می‌نماید.

تبصره ۱ – هیأت نظارت استان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت، موظف است مراتب تأیید یا رد صلاحیت کلیه داوطلبان را با استناد قانونی‌طی صورتجلسه‌ای به فرماندار یا بخشدار مربوط اعلام نماید.
تبصره ۲ – فرماندار یا بخشدار موظف است نظر هیأت مرکزی نظارت، مبنی بر تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان را که از هیأت نظارت استان دریافت‌نموده است، به نامبردگان ابلاغ نماید تا در صورت اعتراض به رد صلاحیت خود، کتباً به شورای نگهبان شکایت نمایند.

تبصره ۳- در صورتی که نظر هیأت مرکزی نظارت مبنی بر رد صلاحیت داوطلبانی باشد که صلاحیت آنان مورد تأیید هیأت اجرائی مرکز حوزه‌انتخابیه قرار گرفته است، داوطلبان می‌توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم نمایند . شورای نگهبان بیست روز پس از اظهارنظر هیأت مرکزی‌نظارت نظر قطعی و نهایی خود را در خصوص تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام خواهد نمود.

ماده ۵۳ – در صورتی که معتمدین هیأت اجرائی در بررسی صلاحیت داوطلبان و سایر وظایف خود مقررات قانونی انتخابات را رعایت ننمایند،‌فرماندار یا بخشدار موظف است با اطلاع و تأیید هیات نظارت مرکز حوزه انتخابیه و با اطلاع وزارت کشور نسبت به تعویض هریک از معتمدین هیات‌اجرائی یا به‌طور کلی تشکیل مجدد هیات اجرائی اقدام نماید، تعویض بعض اعضاء و یا تغییر کل هیات اجرائی حسب مورد طبق مواد (۳۲) و (۳۵)‌ این قانون انجام خواهد شد.

ناشناس

آقای رئوف چطور هست که اعضای هیئت اجرایی که منتخب یک عده از جماعت بودند از این مسائل غافلند و فقط جناب فرماندار آگاه به قوانین و مسائل هستن؟ این قوانین را لازم نیست تو سایت بزارید تا ما مطالعه کنیم حضرتعالی این را برای آقای فرماندار ارسال کنید تا بدانند که بررسی صلاحیت های و رسیدگی به آن از روی استعلام های صورت گرفته از نهادهای مربوطه صورت میگیرد نه تاکید آقای فرماندار. و الا حضرتعالی بفرمائید یعنی آقایان کاندیدا همه پاکدست و متدین بودن و هیچ گونه لکه سیاهی در کارنامه خود نداشتن؟ پس چطور دور قبل این آقایان رد صلاحیت شدن یعنی اونها متوجه نبودند یا این آقایان عوض شدن و یا نکنه قانون تغییر کرده ما خبر نداریم؟

شهروند

با سلام. اعتماد دیگه از دست رفت..دستگاههای اجرایی خودشون تخلف میکنند. آیا واقعا ارزش این را داشت به خاطر یک کاندید آبروی شهر را ببرید و با احساسات مردم بازی کنید.
معتمدین شهر آنهایی هستند که از جلسه به بیرون هدایت شدند. نه شمایی که آگاهانه دست به اقدام و حمایتی از کاندیداهایی کردید که حق الناس به گردن دارند. با ولایت مشکل دارند.
اگه واقعا دلسوز جامعه و پشتیبان ولایت فقیه هستین به جای سو استفاده از تصاویر ,پوسترو سخنان مقام معظم رهبری به نفع خود به بیانات اخیرش گوش دهید و عمل کنید.

احمدزاده

رئوف جان انصاف نکرده و مطالبی نوشتید که دور از انصاف و اجحاف در حق اعضاءمحترم هیئت اجرائی هست اعضاءمحترم اجرایی افراد شناخته شده و معتمد شهرستان هستند که وظایف خودر ا هم شرعا و قانونا انجام داده و در مقابل عمل غیر قانونی فرماندار تا آخر ایستادگی کردند.تا دین خود را نسبت به اهالی ولایتمدار پارس آباد ادا کنند.و حالا مردم هستند که باید تصمیم بگیرند.