- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

تهدیدها و خطرهای استفاده از لپ تاپ و تبلت در دانشگاه ها و مدارس

استفاده از لپ‌تاپ در دانشگاه ها، مدارس، کافی‌شاپ، خوابگاه و زندگی جمعی، گشت و گذار در محیط اطراف دانشگاه، شبکۀ وای‌فای عمومی، رد و بدل کردن ایمیل با استادان و سایر دانشجویان… ، همه این فعالیت‌ها شما را طعمه خوبی برای مجرمان سایبری و بدافزارها می‌کند. دانشجویان و البته دانش آموزان با چند خطر متداول در زمینۀ امنیت کامپیوتری روبه رو هستند.

اولین خطر دزدی است !

بله لپ‌تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند با ارزشند. اما سارق می‌تواند با فروش دستگاه گرانقیمت شما هم پولی به جیب بزند هم از اطلاعاتی که روی آن هست کلی استفادۀ ناجور بکند.

برای پیشگیری چکار کنیم؟

اولا یک نرم افزار رد یاب روی همه دستگاه‌های‌تان نصب کنید تا بتوانید از راه دو آن‌را روی نقشه پیدا کنید، قفلش کنید و اطلاعات را از رویش پاک کنید.

ثانیا هیچگاه دستگاه را از جلوی دید خودتان دور نکنید. یک لحظه غفلت! دیگر نه دستتان به دزد می‌رسد و نه به تلفن. بعضی لپ‌تاپ‌ها محلی برای وصل کردن یک کابل قفل دار دارند. خرید کابل مخصوص به خصوص برای خوابگاهی‌ها فکر بدی نیست. می‌توانید لپ تاپ را به میله‌ای در اتاق چفت کنید. همیشه از امکان پسورد گذاشتن روی دستگاه‌تان استفاده کنید. جلوی همه را نمی‌گیرد ولی کارشان را سخت می‌کند.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی پارس آباد- اداره آموزش همگانی