امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 30th, 2018 4:53 | کد خبر : 22776 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تندیس فاخر استاد شهریار در پارس آباد نصب می شود

بنا به پیشنهاد فرماندار پارس آباد و تصویب شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، تندیس فاخر استاد شهریار شاعر شهیر و پرآوازه آذربایجان، همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی (۲۷شهریور) در میدان ورودی شهر از سمت “اجیرلو” نصب می شود.

به گزارش مغانه آنلاین، علی علایی فرماندار پارس آباد روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: تندیس استاد شهریار، باید متناسب با شان و منزلت این شاعر گرانقدر و ستاره شعرای معاصر ایرانی طراحی و ساخته و در سالروز درگذشتش(۲۷شهریور) سال جاری همزمان با روز ملی شعر و ادب و فارسی در میدان آزادی شهر پارس آباد (ورودی از سمت اجیرلو) نصب می شود.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از شان و مقام والای استاد محمد حسین شهریار و با بیان اینکه وی از شعرای برجسته و سخن‌سرایان برخاسته از دیار ادب‌پرور آذربایجان است اظهار کرد: شهریار یک شاعر بین المللی و از افتخارات ایران معاصر در سطح جهانی است و مردم شهرستان مرزی پارس آباد مغان ارادت و علاقه خاصی به این شاعر ماندگار و نامی ایران زمین دارند.

وی با اعلام اینکه شهریار از مفاخر کشورمان و خطه آذربایجان و دنیای اسلام است، ادامه داد: این شاعر پرآوازه محبوبیت خاصی در بین آحاد مختلف مردم فرهنگ دوست منطقه دارد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه خاص استاد شهریار در ادبیات معاصر کشور، خواستار تغییر نام میدان آزادی این شهر به استاد شهریار شد.

فرماندار پارس آباد همچنین با اشاره به قدمت و سابقه تاسیس و فعالیت رادیو مغان، بر اهمیت از سرگیری فعالیت این ایستگاه تاکید کرد و گفت: بخشی از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی دوباره این ایستگاه رادیویی موجود است.

وی داد: شروع به کار دوباره و تهیه و تولید و پخش برنامه های فاخر از این ایستگاه رادیویی می تواند نقش مهمی در خنثی سازی تهاجم فرهنگی کشورهای بیگانه و توسعه و پیشرفت همه جانبه منطقه مغان داشته باشد.

او با اشاره به فرا رسیدن بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و سالگرد قیام ۱۵خرداد، خواستار برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های ویژه این ایام شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات