امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 16th, 2015 8:13 | کد خبر : 9299 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تلاش ایران برای برقراری صدور روادید آذربایجان در مرز بیله سوار

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت:با مذاکرات صورت گرفته اتباع کشورمان می توانند برای سفر به آذربایجان در۲ مرز پلدشت وجلفا روادید بگیرند این اتفاق در آینده در رابطه بامرزهای آستارا و بیله سوار نیز روی خواهد داد.

محسن پاک آیین، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان و دیدار وی با مقامات ارشد این کشور، اظهار داشت: در این سفر حوزه های متنوعی مورد مذاکره طرفین قرار خواهد گرفت؛ در حوزه مسائل منطقه ای در رابطه با برخی مناقشات منطقه ای احتمالا گفتگو خواهد شد. همچنین در رابطه با پیگیری اسناد اقتصادی امضا شده میان دو کشور از جمله اسنادی که در سفر سال گذشته رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان امضا شد، گفتگو و تبادل نظر خواهد شد.

وی افزود: بررسی تفاهم نامه هایی در حوزه های بانکی، تجاری و ترانزیت نیز مطرح است. امیدواریم در این رابطه به تفاهم های خوبی برسیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو همچنین در رابطه با برنامه های در دستور کار برای رفع مشکل صدور روادید برای اتباع ایرانی در سفر به آذربایجان، گفت: جمهوری آذربایجان با هیچ کشوری مقررات لغو روادید ندارد و این موضوع نیز منحصر به ایران نیست؛ این کشور حتی با ترکیه هم که حجم بالای مناسبات اقتصادی دارد و نیز با کشورهای اروپایی تاکنون مقررات لغو روادید نداشته است؛ برای این مسئله بیشتر دلایل فنی مطرح می کنند و البته دنبال حل مشکل هستند؛ مخصوصا در رابطه با حوزه های گردشگری و فرهنگی.

پاک آیین در عین حال تصریح کرد: ما به دنبال رفع این مشکل هستیم و در رابطه با لغو روادید برای اتباع ایرانی نیز اتفاقات خوبی افتاده و جلوتر از بقیه کشورها هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر موفق شده ایم در رابطه با مرز نخجوان (مرزهای پلدشت و جلفا) مذاکره کنیم که اتباع ایرانی روادید خود را در مرز ورودی بگیرند؛ قرار است این اتفاق در رابطه با دو مرز آستارا و بیله سوار نیز بیفتد، در مجموع فعلا از چهار مرز فعال میان دو کشور، در دو مرز در همان مبداء ورودی ویزا صادر می شود. مهر

 

اخبار مرتبط

نظرات

با سلام همکار گرامی خسته نباشید .از پایگاه خبری وراوی استان اردبیل دیدن فرمایید.http://varavi-m.ir/