- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

تغییر نقشه منطقه آزاد تجاری با اولویت بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی

به گزارش مغانه، حجت‌الاسلام میر قسمت موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای جبهه ایستادگی استان اردبیل اظهار کرد: بنده در مسئولیت‌های مختلفی که از عقیدتی سیاسی شهربانی گرمی گرفته تا جوان‌ترین امام جمعه کشور در شهرستان گرمی و دوران نمایندگی همواره سعی کردم تا به عنوان یک فرد انقلابی و اصولگرا مدافع ارزش‌ها و آرمان‌های والای نظام اسلامی بوده و پشت سر ولایت و رهبری بتوانم از تمامیت و استقلال این مرز و بوم دفاع کنم.
وی با بیان اینکه در همه عرصه‌ها سعی کرده‌ام تا در حد وسع و توان حضور پیدا کرده و در انجام وظیفه قانونی خود با شناخت و بصیرت کامل ورود پیدا کنم، یادآور شد: مسئولیت نمایندگی مردم در مجلس متفاوت از سایر مسئولیت‌هاست به طوری که بنده اعلام می‌کنم نماینده یعنی پاشنه آشیل همه چیز به طوری که نمایندگی حلوای تن‌تنانی است که برخی‌ها در رویا آن را می‌بینند و تصور می‌کنند که یک نماینده می‌تواند در همه امور دخالت کرده و در قبال مردم پاسخگو باشد.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه یک نماینده در حال حاضر در کشورمان به خوبی تفهیم نشده و ضروری است وظیفه یک نماینده در قالب قوه مقننه مستقل از قوه مجریه مورد توجه قرار گیرد، افزود: ما در ساختار تقسیم وظایف دچار خطا و اشتباه شده‌ایم به طوری که مردم احساس می‌کنند یک نماینده باید از وام ازدواج گرفته تا حل مشکلات بیمارستان‌ها، جابجایی دانشجو و سرباز، بهبود وضعیت راه، راه‌آهن، فرودگاه تا مرخصی زایمان بانوان ورود پیدا کرده و در همه عرصه‌ها بدون رقیب بتواند دخالت کند.
موسوی تصریح کرد:‌ در حالی که وظیفه یک نماینده قانونگذاری است و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس باید ریل‌گذار قوه مجریه باشند و در کنار آن امر نظارت را نیز به خوبی انجام دهند.
وی به ساختار غلط وظایف تعیین شده برای نمایندگان و مسئولان اجرایی اشاره کرد و گفت: اگر یک نماینده نیز نتواند در این حوزه‌های مختلف به مردم پاسخگو باشد قطعاً با سرزنش عموم مردم روبه‌رو خواهد شد و اقبالش در دوره‌های بعد برای تصدی مسئولیت به حداقل می‌رسد به طوری که نمی‌توانیم به مردم رک و راست اعلام کنیم که وظیفه یک نماینده پل ساختن و راه کشیدن و انتقال دانشجو و سرباز از یک منطقه به منطقه دیگر نیست بلکه وظیفه نماینده قانونگذاری و نظارت است.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته اصلاح این ساختار غلط زمان‌بر است و کار طولانی می‌خواهد در حالی که رسانه‌ها و متولیان حوزه فرهنگی به راحتی می‌توانند به مرور زمان این تفکرات غلط را اصلاح کنند.
شهرستان گرمی کارگاه سدسازی کشور است
موسوی با اشاره به عملکرد خود در شهرستان گرمی و کارهای عمرانی بسیار بزرگی که در این شهرستان به معنای واقعی و رو به جلو در حال انجام است، بیان کرد: شعار بنده در انتخابات مجلس « آرامش سیاسی، وحدت رویه و تغییر چهره شهر» بود که در حال حاضر آرامش سیاسی و وحدت رویه در گرمی به معنای واقعی انجام شده و چهره شهر گرمی نیز به سرعت در حال تحول است.
وی گازرسانی به ۶۳ روستا را در سال جاری تحول‌آفرین اعلام کرد و یادآور شد: یک سوم کل پروژه‌های گازرسانی به روستاها در شهرستان گرمی در حال انجام است.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار گازرسانی امر آبرسانی به مناطق روستایی به صورت مجتمع‌ها و تک روستایی به سرعت در حال انجام است که نمونه آن مجتمع آبرسانی ایلخچی، برزند، شهید بالازاده یک و دو و شهید باهنر است که با تکمیل آن آب شرب بسیاری از روستاها برطرف خواهد شد.
موسوی احداث ۶ سد مهم و مرزی را در این شهرستان با تزریق منابع ویژه مهار آب‌های مرزی با عنایت مخصوص مقام معظم رهبری یادآور شد و عنوان کرد: سد عمارت تا سال ۹۶ با صرف ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار به سرعت اجرا می‌شود که این روند کار به گونه‌ای است که به اندازه ۱۰ سال گذشته ما پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام می‌دهیم.
وی بودجه اختصاص یافته برای تکمیل سد عمارت را در دو شیفت در سال جاری ۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل سایر سدها و به سرانجام رساندن مطالعات آن نظیر سینه‌سر، سلاله و کلاسر پیگیری‌ها در حال انجام است که بنده از وزارت نیرو خواسته‌ام هر چه سریع‌تر وضعیت سد کلاسر را تعیین تکلیف کند.
این نماینده مجلس ادامه داد:‌ شهرستان گرمی در حال حاضر به کارگاه سدسازی تبدیل شده که بزرگترین تحول زیر‌ساختی را در توسعه منطقه فراهم خواهد کرد.
موسوی در مورد منطقه آزاد تجاری نیز تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور پیشنهاد داده شد تا با محوریت مناطق مرزی این منطقه راه‌اندازی شود که متاسفانه مسئولان استان با یک نقشه کذایی از شمال استان گرفته تا سرعین به صورت نامناسب برای تصویب منطقه آزاد تجاری طرح‌شان را ارائه کرده‌اند که مورد قبول واقع نشد و قرار است با تغییر نقشه و اولویت سه منطقه بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی که دارای شرایط لازم برای منطقه آزاد تجاری هستند این کار به سرانجام برسد.
وی یادآور شد: بعید است که در مجلس نهم زمینه تصویب آن فراهم آید که قطعا در سال‌های آینده تصویب این منطقه می‌تواند یک رویداد تحولی خوبی را در شمال استان و تاثیرات آن در سایر مناطق شاهد باشیم.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تا زمانی که نقشه منطقه آزاد تجاری منطقی نباشد بعید است مجلس، شورای نگهبان و خود دبیرخانه مناطق آزاد نسبت به تصویب آن اقدام کنند در حالی که شمال استان می‌تواند بستر خوبی برای تصویب این منطقه به عنوان زیر‌ساخت لازم در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
موسوی در پایان سخنان خود با انتقاد از برخی مسئولان که تنها در شعار قصد پیاده کردن سیاست اقتصاد مقاومتی را دارند، بیان کرد:‌ نباید این موضوع در قالب شعار متوقف شود بلکه ضروری است در این حوزه یک تحول جدی به انجام برسد.

منبع: خبرگزاری فارس

3 Comments (Open | Close)

3 Comments To "تغییر نقشه منطقه آزاد تجاری با اولویت بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی"

#1 Comment By درد دل یک شهروند On 2015/08/14 @ 6:55 ب.ظ

جناب آقای سید موسوی عدم همدلی و همزبانی نمایندگان استان اردبیل باعث شده وزارتخانه ها و سازمان ها بنحوی نسبت به تخصیص بودجه و موافقت به اجرای بعضی از طرح ها مخالفت نشان بدهند نمونه اتحاد را در بین نمایندگان اصفهان در پیشبرد وظایف و فشار به رئیس جمهور و وزیران آن در مدیریت کلان کشوری بوضوح دیده می
شود حاج آقا اگر شما در آن زمان از پیوستن پارس آباد و بیله سوار به آزاد تجاری ارس تلاش جدی داشتی الان و یا دوره بعد هم می توانستید پیوستن گرمی به آزاد تجاری ارس گام مثبتی بر دارید ولی همه چیز را در این اختلافات از دست دادید شما اگر در سطح کلان خدمتی به استان اردبیل کرده باشید می توانید در عملکرد خود به مردم آگاه و فهیم مغان بگوئید و حتما مورد قبول واقع خواهد شد ولی دیده می شود کارها بصورت فردی پیگیری می شود که کمک دولت به استان در این صورت ناچیز خواهد بود و نمونه طرحی که به رفاه مردم و آینده استان مثمرثمر واقع شود در دوره نهم مجلس شورای اسلامی از سوی حضرتعالی ها ندیدیم و بدون در نظر گرفتن قابلیت و پتانسیل های مناطق تصمیمات عجولانه ای اتخاذ گردیده و نتیجتا چیزی عاید منطقه نشده است شما در یک سطح فکری و تصمیم سازی هستید که گام های مثبتی در تمام حوزه های مختلف می توانید بردارید ولی تاکنون این امر در استان ما تحقق پیدا نکرده است.به امید تحقق ایده های مثبت در آمایش سرزمین این مرز بوم بدور از تعصب جاهلانه و رسیدن حق به حق دار با قابلیت و پتانسیل های لازم هر منطقه

#2 Comment By ناشناس On 2015/08/15 @ 8:22 ق.ظ

حق به حقدار خواهد رسید خدا اینچنین قول داده و این حق این سه شهرستان است که منطقه ازاد باشند

#3 Comment By ناشناس On 2015/08/16 @ 4:03 ق.ظ

حق به حقدار می رسد ولی باید صبر ایوب داشته باشی ما چنین ……