امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 18th, 2015 6:03 | کد خبر : 9975 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تعاون روستایی پارس آباد بیش از ۷۰۰میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت کرد

رئیس اداره تعاون روستایی پارس آباد گفت: این اداره در سال جاری بابت خرید تضمینی ۵۵هزار تن انواع محصولات زراعی به کشاورزان این شهرستان پرداخت کرد.

حمید صولت به خبرنگار مغانه گفت: تعاون روستایی پارس آباد از اول سال ۹۳تا کنون در مجموع ۵۵هزار تن محصول کشاورزی به نرخ تضمینی از زارعان منطقه خریداری و بهای آن را در موعد مقرر پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد: از این میزان، ۲۰هزار تن گندم خوراکی، پنج هزار و ۴۰۰تن گندم بذری، یک هزار تن گوجه فرنگی حمایتی ، ۱۰هزار تن کلزا، هفت هزار تن سویا، هشت هزار و ۴۰۰تن سویا، ۳۰۰تن ذرت بذری و دو هزار و ۱۵۰تن وش پنبه می باشد که با قیمت مصوب و در راستای حدمایت از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه این اداره علاوه بر خرید تضمینی محصولات در زمینه تولید و توزیع نهاده های کشاورزی و دامی نیز فعالیت می کند، ادامه داد: توزیع بیش از ۲۰۴تن کود شیمیایی، توزیع افزون بر ۱۵هزار لیتر انواع سموم کشاورزی، تولید و فرآوری پنج هزار و ۵۸۳تن بذور اصلاح شده گندم و توزیع سه هزار و ۸۴۶تن بذور اصلاح شده گندم از جمله دیگر فعالیت های مهم این اداره در سال جاری است.

وی به طرح احداث غرف عرضه محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: این طرح هم اکنون حدود ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال ۹۴ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی برگزاری جلسات مجامع عمومی و فوق العاده ۲۰تعاونی و نظام صنفی کارهای کشاورزی، انجام حسابرسی ۱۸تعاونی و برگزاری کلاس های آموزش تعاونی برای ۷۸نفر را از دیگر فعالیت های این اداره در سال ۹۳برشمرد.

او میزان تسهیلات پرداختی از طریق صندوق واحد اعتباری را پنج میلیارد و ۸۴۲میلیون ریال اعلام کرد و گفت: احداث و راه اندازی صندوق تعاون روستایی ایرانیان از نیازهای اساسی منطقه بود که امسال شاهد تحقق آن بوده ایم.

صولت همچنین از احداث باسکول دیجیتالی و پیشرفته ۶۰تنی در روستای گوشلو و بخش تازه کند خبر داد و گفت: با تجهیز این مراکز به باسکول دیجیتال، یکی از مشکلات کشاورزان و تعاون روستایی منطقه برطرف شد.

نظرات

بی نام

اقا چه خبره؟حمید صولت میخواد کاندیدای انتخابات مجلس شود؟

ناشناس

بی نام ایشان بومی پارسابادودارای بیش از۱۵سال سوابق مدیریتی موفق وجانباز وکارمندرسمی ومدرس دانشگاه وکارشناس دادگستری ودارای مدرک تحصیلی لیسانس کشاورزی وفوق لیسانس علوم سیاسی بوده وبدون شک ازمدیران توانمند وخوشنام وخوش خلق منطقه میباشند وفکرانتخاباتی هم ندارند وگزارش عملکرد هم دقیق وقابل استعلام ازاداره کل تعاون روستایی اردبیل میباشد باتشکر

هموطن

اقای ناشناس مطلب شما اصلا تبلیغاتی نبود؟اتفاقا شما نشان دادید فکر انتخاباتی وجود دارد و اقای بی نام نیز فرصت لازم را به شما داد که به زعم خود زیرکانه کامنت بگذارید هر کسی مختار هست در انتخابات شرکت کند ولی از فحوای کامنت شما مشخص هست فکر انتخاباتی وجود دارد