- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

تصویب منطقه  آزاد تجاری – صنعتی مستقل استان اردبیل/الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس منتفی شد

به گزارش مغانه به نقل از ایرنا، مجید خدابخش گفت: در جلسه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور که به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و با حضور وزرای عضو با دستور جلسه الحاقی نقاطی از شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری -صنعتی ارس تشکیل شد، ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مستقل استان اردبیل به تصویب اکثریت رسید.

وی بیان کرد: در این جلسه به تفصیل ظرفیت های استان اردبیل با مد نظر قراردادن اهمیت استراتژیک استان به عنوان دروازه آسیای میانه بیان شد و در نهایت اکثریت اعضای این شورا به موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مستقل اردبیل رای داده و آن را تصویب کردند .

وی گفت : بر اساس این مصوبه قرار شد تا در اسرع وقت هیات دولت لایحه ایجاد منطقه مستقل تجاری – صنعتی اردبیل را تهیه و به مجلس ارایه دهد.

او اظهار کرد: تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مستقل به نفع اردبیل خواهد بود و علاوه بر شهرستان های شمال استان احتمال پوشش دیگر شهرستان ها نیزبه این منطقه وجود دارد .

استاندار اردبیل گفت : تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل باعث خواهد شد تا ظرفیت های اقتصادی منطقه نیز شکوفا شود.

وی با اشاره به نظر موافق بسیاری از نمایندگان مجلس گفت: بی شک مجلس نیز به این مصوبه که به صورت لایحه از سوی هیات دولت ارایه خواهد شد رای مثبت خواهد داد.

الحاق مناطقی از شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آذربایجان شرقی در جریان سفر مرداد ماه رییس جمهوری به استان مطرح و موافقت های ابتدایی در این زمینه صورت گرفته بود که با نظر جدید شورای مناطق آزاد و ویژه کشور به جای آن، منطقه مستقل آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل ایجاد می شود.

16 Comments (Open | Close)

16 Comments To "تصویب منطقه  آزاد تجاری – صنعتی مستقل استان اردبیل/الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس منتفی شد"

#1 Comment By زارنجی هستم On 2015/01/28 @ 8:05 ب.ظ

حالا به فرض همچین منطقه ای تصویب بشه،چرا اسمش رو میخوان بذارن منطقه ی آزاد اردبیل؟چطور تبریز با اون عظمتش اصرار نکرده که اسم منطقه ی آزادشون ارس نباشه؟
دوما:
به این جمله توجه کنید: “اما این کار در عین توسعه استان اردبیل مشکلاتی را در دوگانگی مدیریتی باعث می شد.!”
جناب آقاب برومند،این آشی هست که شما برای مغان پختید!!!ماحصل دست پختتون هم چیزی شد که نباید میشد!بهترنبود به منطقه ی آزاد ارس الحاق میشدیم؟الان تا تصویب منطقه ی آزاد “اردبیل”!!!و ایجاد بسترهای لازم 10سال وقت لازم هست!!!برومند جان بیا دسته جمعی بامردم همیشه در صحنه ی مغان!بریم کشکمون رو بسابیم،در حین سابیدن کشک وقت زیاد هست برای آقای برومند که دوباره تئوری کارشناسانه ی خودش رو درباره ی جدایی پارس آباد از استان اردبیل و ملحق شدن به آذربایجان شرقی و همچنین حذف نام مغان از روی گرمی و برکناری فرمانداران و بخشداران و سایر اقدامات دیپلماتیک واز این قبیل اقدامات سازنده را به مرحله ی اجرا برساند!!!

#2 Comment By كارمند On 2015/01/29 @ 6:16 ق.ظ

با سلام
آقاي زارنجي عزيز برو نماينده مشگين رو ببين كيف كن نماينده ما آقاي برومند فقط باند بازي و اون فرماندار واون بخشدار واون معاون فرماندار به همه چيز پارس آباد سرك ميزنه و از وزارت كشور پيچ همه شون رو ميپيچه كاري به مشکلات مردم نداره

#3 Comment By SM On 2015/01/29 @ 11:34 ق.ظ

بازنده اصلی طرح منطقه تجاری آزاد اردبیل ، پارس آباد وبیله سوار خواهد بود و بقیه شهر ها پیروز.م با آقای زارنجی کاملا موافقم.
یک نکته هم وجود داره اونم اینه که اصولا منطقه آزاد شدن کل استان اصلا توجیه نداره منطقه آزاد یک قسمت کوچیک از استان میتونه باشه در اینصورت است که سرمایه گذار میتونه به راحتی میتون تو نقطه مورد نظر کار بکنه.الان که کل استان منطقه آزاد شد خوب سرمایه گذار کجا سرمایه گذاری بکنه؟ عین شرایط الان استان خواهد بود و بین مسولین همش درگیری اتفاق خواهد افتاد

#4 Comment By روحانی هومونلو On 2015/01/29 @ 5:20 ب.ظ

ba salam
az nazare man farghi nemikone esme mantaghe azad aras bashe ya ardebil
mohem ine ke in tarh har che zooodtar ejrayi beshe
ta javanane ba estedad in mantaghe betoonan to sherkathayi ke gharare faaliathaye sanati anjam bedan mashghool be kar beshan
az hamshahrihaye azizam khahesh mikonam ke soraghe hashie naran
be namayandamoon ham ehteram bezarid
khoob ya bad namayandeye mardome moghan da majlese shooraye eslami hastesh
ba tashakor

#5 Comment By ناشناس On 2015/01/30 @ 3:33 ب.ظ

مقامات اردبیل فقط وفقط اردبیل را می بینند دیگر مناطق برای انها ارزشی ندارد ومی خواهند همه امکانات بنام آنها ثبت شود و در اختیار اردبیل باشد .به نظر بنده باید منطقه مغان به اذر بایجان شرقی الحاق شود .

#6 Comment By گرمی On 2015/01/30 @ 3:40 ب.ظ

من از آقای برومند تشکر میکنم خیلی زحمت کشید اما اینکه نشد بحثی دیگر است. اگر ایشان نبودند امروز خبری از ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل نبود

#7 Comment By ناشناس On 2015/01/30 @ 6:32 ب.ظ

آقای روحانی. اگه کل استان منطقه آزاد بشه . سرمایه گذار در مرکز استان سرمایه‌گذاری میکنه. نه شهرهای کوچک شمال استان. با تشکر

#8 Comment By اردبیل On 2015/01/30 @ 8:24 ب.ظ

منطقه ازاد شدن کل استان اردبیل ایده خوبی هست در کل اگه بخشی از شهرستان های مغان میشد برای مرکز استان هیچ ثمری نداره ولی با منطقه ازاد شدن کل استان هر نقطه استانمون منطقه ازاد میشه همه جای اردبیل توسعه پیدا میکنه . درضمن در اذربایجان شرقی منطقه ازاد ارس استانی شده یعنی کل استان اذربایجان شرقی به جای این حرف ها یا اختلاف بین هم استانی ها باید به خدا توکل کنیم که این منطقه ازاد هم تو استان ما کل استان بشه با اتحادمون میتونیم همه ی سختی های استانمون رو و بیکاری های که در استانمون هس رو از بین ببریم و ما هم سایر کلانشهر های صنعتی بیشرفت کنیم و منطقه ازاد مون رو استانی بخواهیم البته تازه قانون گذاشتن که منطقه ازاد کل استان باید بشود نه اینکه فقط یک قسمتی

#9 Comment By مهدی On 2015/01/31 @ 5:13 ب.ظ

منطقه ازاد شرایطی دارد امکان ندارد کل استان ازاد شود

#10 Comment By ناشناس On 2015/01/31 @ 8:10 ب.ظ

یاشاسین موغان اردبیل آذربایجان

#11 Comment By شهروند پارس آبادي On 2015/02/01 @ 9:29 ق.ظ

با سلام و عرض خسته نباشيد خدمت دوستان عزيز.
در ابتدا از زحمات جناب آقاي برومند نماينده شهرستان هاي پارس آباد و بيله سوار تشکر ميکنيم . چرا که برومند نبود خبري از منطقه آزاد تجاري هم نبود .
ثانيا الحاق بهتر از ايجاد است .
ثالثا مجلس لايحه را رد ميکند . و با استناد به نامه اي که جناب برومند به رياست جمهوري داده الحاق به ارس دوباره تصويب و اجرايي ميشه و اردبيل باز هم کشتي اش غرق ميشود .
رابعا چه منطقه آزاد ايجاد و چه الحاقي تصويب و اجرا بشه . باز هم شهرستان هاي پارس آباد و بيله سوار و اصلاندوز و گرمي بهره مند ميشند نه شهرهاي ديگه . بريد يکم مطالعه کنيد . هر کجاي ايران عزيز بريد مطالعه کنيد اول شهرهاي مرزي هست . و شهر هاي بعد ، بعد از چندين سال اونم اگه امکانش باشه . پس در خيالات و توهمات خود سير نکنيد . منطقه آزاد چه ايجاد بشه و چه الحاق بشه نفعش بيشتر و بيشتر براي شهرهاي شمالي استان خواهد بود .
خامسا در نهايت از برومند تشکر و قدرداني مي کنيم . در آينده منتظر خبرهاي خوشي هستيم . اردبيل چشمش ورنداشت که ما منطقه آزاد ميشيم و بخاطر همين اينکارو کرد ولي به خودش ضربه زد . پيروزي از آن ماست . انشالله رقم ميخورد . و چه ايجاد و چه الحاق که بنده بيشتر الحاق رو ميبينم که کارساز باشه و الحاق هم تصويب و اجرايي خواهد شد . با تشکر از دوستان عزيز.

#12 Comment By ناشناس On 2015/02/01 @ 11:53 ق.ظ

این نتیجه بی تدبیری نماینده وفرماندار به اصطلاح سیاسی بوده وباعث عقب ماندگی مغان به مدت 100 سال خواهد شد اقای نماینده برای این کارت چه جوابی داری؟

#13 Comment By یک فرهنگی On 2015/02/04 @ 11:00 ق.ظ

این را همه می دانند که اگه پارس آباد نباشه ، واقعاً اردبیل از بین می ره اردبیل فقط به سیب زمینی افتخار می کنه ولی ببینید مغان با اون عظمتش به چی ؟ …….. ولی حیف اینجاست که ….. کارمند عزیزمان قبل از ما نظرش عالی بود

#14 Comment By ناشناس On 2015/02/04 @ 8:07 ب.ظ

آفرین بر حاج آقا برومند که یک تنه از حق و حقوق مغان دفاع میکند. وشرم باد بر کوته فکرانی که بخاطراغراض غلط شخصی خودشان عین فتحعلی شاه منافع دراز مدت مغان را به تزارها می فروشند. اونقدر افتضاح ببار آورده اند که برای سرپوش گذاشتن به آنها مدام افتضاح دیگری مرتکب می شوند.البته با مردم رو راست و اینجوری بودن همین ها را داره دیگه کارش نمیشه کرد.

#15 Comment By ناشناس On 2015/02/23 @ 10:45 ق.ظ

از برخی سخنان ناراحتم . چرا!
1- منطقه آزاد اگر خود مرکز استان باشد بهتر از شهرستان های تابعه است– به دلایل خیلی خیلی زیاد
2- برخی ها می گویند باید مغان از اردبیل جدا و به آذربایجان شرقی ملحق شود. بیایید امکانات و تجهیزات آذربایجان شرقی را بنگریم . به غیر از خود شهر تبریز ، به کدام شهرستان های تابعه رسیدگی می شود؟ هیچکدام.
.
.
.
.
.

#16 Comment By ناشناس On 2015/09/03 @ 5:47 ب.ظ

باسلام وخسته نباشید
دوستان نظر دادن،ولی فقط میخوام اینو بگم اولین شرط برای منطقه ی ازاد شدن داشتن مرز با کشور همسایه است،دقیقأ میشه بگین خود اردبیل با کدوم کشور مرزه؟آقای استاندار،تو ایران همه ی منطقه های ازاد چسبیدن ب مرز (صرفأ جهت اطلاع)اینو اردبیلیا کشف کردن ک مرکز استان باید منطقه ی ازاد بشه