امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 5th, 2015 5:21 | کد خبر : 9645 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تصادف رانندگی در محور مشگین- پارس آباد شش کشته و مجروح برجای گذاشت

بر اثر بی‌احتیاطی و حادثه رانندگی تلخ و ناگوار در محور مشگین‌شهر – پارس‌آباد ۴ نفر کشته و ۲ نفر مصدوم شدند.

به گزارش مغانه، بر اثر برخورد شدید دو خودروی کامیون و خودروی سواری پژو ۴ نفر از سرنشینان در دم جان باخته که یک نفر از این افراد کودک بوده و ۲ نفر مصدوم حادثه نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

فرمانده پلیس راه اردبیل-مغان در تشریح این حادثه رانندگی اظهار کرد: یک دستگاه خودروی سواری پژو که از سمت پارس‌آباد به سمت مشگین‌شهر در حال حرکت بود با یک دستگاه کامیون که از سمت مقابل حرکت می‌کرد، به شدت برخورد کرده و متاسفانه ۴ نفر در این تصادف رانندگی کشته شدند.

سرهنگ حسین‌پور افزود: بلافاصله بعد از اعلام حادثه رانندگی نیروهای امدادی مشگین‌شهر و گرمی در محل حادثه حاضر شده و با یک دستگاه ست نجات ۴ جنازه را از خودرو خارج کرد و ۲ مصدوم این تصادف نیز به آمبولانس‌های هلال احمر و اورژانس به بیمارستان مشگین‌شهر انتقال داده شدند.

وی در مورد علت این حادثه رانندگی بیان کرد: با توجه به اینکه بر اثر بارش برف سطح این جاده برفی و لغزنده بود به علت بی‌احتیاطی راننده سواری پژو و عدم رعایت سرعت مطمئنه، کنترل اتومبیل را از دست داده و از سطح جاده منحرف شده و سبب برخورد مستقیم با کامیون شده و این حادثه ناگوار را به بار آورده است.

حسین‌پور افزود: از رانندگان انتظار می‌رود که در هنگام رانندگی به ویژه در جاده‌های برفی و لغزنده تمامی موارد ایمنی اعم از رعایت سرعت مطمئنه و توجه به هشدارهای رانندگی را جدی گرفته و از هرگونه بی‌احتیاطی که منجر به خطر افتادن جان خود و سایر هموطنان شود، خودداری کنند تا شاهد چنین رخدادهای تلخ و ناگوار نباشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

شهروند

جاده پارس اباد اردبیل در شرایط عادی خیلی خطرناک است تا برسد به برف و لغزندگی جاده , دقیقا” مشابه این تصادف چند وقت پیش برایم اتفاق افتاد که کم مانده بود همه ما کشته شویم نه سرعت داشتم و نه سبقت مجاز یا غیرمجاز در راه خودم بودم بعلت شیب جاده و لغزندگی جاده با سرعت کاملا” مطمئنه ۴۰ یا ۵۰کیلومتر در ساعت بیکباره خودروی سواری من دوبار در جاده بدور خودش چرخید و در حالیکه می خواستم خودروی خودم را با خانواده ام ترک کنم بیکباره خودروی پژویی از راه سررسید و شاخ به شاخ کوبید به خودروی من و دوباره پرت شدیم وسط جاده و خوروها خسارت فراوانی دیدند یک پراید هم از راه رسید انهم کوبید به خودروی پژو و خدا رحم کرد برای ما اگر درآن حین کامیون یا تریلری می آمد حتما تلفات داشتیم علت شرح این ماجرا این است که جاده های مغان به اردبیل خیلی خطرناک بوده و شیب های تند ان بیکباره لغزنده شده و فاجعه ببار می آورند راهداری محترم هم کار نمک پاشی را با تاخیر و بسیار کند انجام می دهند و پلیس راه هم در حالیکه از وضعیت جاده باخبر است به خودروهای عبوری اطلاع رسانی نمی کند که راننده محترم وضعیت جاده پیش رو مثلا” لغزنده است و برگردید و تصادف می کنید از این حرفها , شما ملاحظه بفرمایید گردنه قره آغاج دوطرف تونل شیب تند دارد و مخصوصا” بطرف اللهیارلو شیب تند با پرتگاههای کناره جاده بدون گارد ریل نگهدارند حتی اگر هوا بارانی باشد احتما ل لغزندگی می رود این قسمت از تونل بطرف اردبیل مستقیما” به دره ختم می شود و سراشیبی مرادلو به طرف اردبیل بازهم این ایراد را دارد لغزنده و غیرقابل کنترل .جالب است بدانید در تصادف اخیر اهر که پنج نفر معلمه جان باختند پلیس راه محترم استان آذربایجان شرقی ۵۰درصد مقصر را جاده اعلام کرد درحالیکه بنده با سرعت مطمئنه و بدون سبقت و سرعت در حال تردد بودم بعلت لغزندگی جاده خودروی من سر خورد و بدورخودش پیچید و پلیس راه محترم هم بنده را صدر صد مقصر حادثه اعلام کردند در حالیکه ۵۰درصد جاده و راهداری مقصر بودند دقیقا” عدم رعایت سرعت مطمئنه ,عدم کنترل اتومبیل و غیره اعلام شده بود این علتها کلیشه ای هستند واقعیت اکثر این تصادفات جاده می باشد و بنده مشابه این حادثه را تجربه کردم خیلی تاسف بار است و هیچکس مایل نیست خود و خانواده اش را به کشتن بدهد و سوای از علل دیگر بنده جاده غیر استاندارد و کم کاری راهداری و عدم جلوگیری و اطلاع رسانی مسئولین ذیربط جاده را عامل مهم می دانم .

هموطن

تا کی نمیدونیم این حوادث جاده پارس آباد -اردبیل به پایان خواهد رسید و مسئول کشتارکاه کی و تا چه زمانی سکوت خواهد کرد و از جواب دادن به مردم شریف دشت مغان اجتناب خواهد کرد—-خدا خودش کمک کنه تا این جاده لعنتی به اون جایگاه بهنر وکه جاده بین المللی باید وشاید مسئولیتش برای دولتمردان سنگینی میکند اما چه فاید…. آدم وقتی میبینه و یا خبرها گوش میرسه دل آدم میلرزه –خدایا به عنوان یک ایرانی و به عنوان یک هموطن برای بازماندگان تسلیت عرض می گویم ……..قبل عید بدترین خبر ممکن برای بازماندگان تصادف جاده پارس آباد -مشگین شهر
خواهد بود—–روحشان شاد و یادشان گرامی میداریم ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اراز

از این جمله تکراری و ذلت بار دیگه مردم دشت مغان خسته شده اند چرا بجای جمله زیر نمی گویند بودجه و اعتبارات لازم برای جاده پارس آباد-اردبیل اختصاص یافت……………………………….چرا همه تقصیرها رو به گردن مردم میدازن
از رانندگان انتظار می‌رود که در هنگام رانندگی به ویژه در جاده‌های برفی و لغزنده تمامی موارد ایمنی اعم از رعایت سرعت مطمئنه و توجه به هشدارهای رانندگی را جدی گرفته و از هرگونه بی‌احتیاطی که منجر به خطر افتادن جان خود و سایر هموطنان شود، خودداری کنند تا شاهد چنین رخدادهای تلخ و ناگوار نباشیم.

محمدرضا

جاده پارس آباد به اردبیل سرعت مجاز روز ۹۵ و شب ۸۰ میباشد. اگر با سرعت مجاز رانندگی کردید و خسارتی متحمل شدید من حاضرم خودروی تصادفی شما را با مدل جدیدد آن بدون هزینه تعویض کنم . جان من سرعت مجاز را رعایت کن . همین پراید و سرعت ۱۳۰ در جاده پارساباد اردبیل نتیجه اش همین است. دو بانده و چهار بانده اگر شد که شد اگر نشد که مجبور نیستی با جان خودت بازی کنی .
اگر آقای خاوری یا بابک زنجانی ویا آقای رحیمی معاون اول دولت پاکدست ترین دولت ایران …… اونهمه پول را باخود نبرده بودند مطمئن باش یکی دیگه میبرد.پس کمبود بودجه را ول کنید و با سرعت مطمئن حرکت کنید. در ضمن کمربند یادتون نره

بهزاد فرهودی

روح شان شاد ویادشان گرامی باد

محمد

چه عقده ای دارد محمد رضا