امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 23rd, 2016 11:47 | کد خبر : 18715 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تخصیص ۴هزار میلیارد ریال برای طرح ملی پایاب سد خداآفرین

فرماندار پارس آباد گفت: امسال چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح در حال اجرای پایاب سدخداآفرین تخصیص یافته است.

به گزارش مغانه، اکبر صمدی در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: در سال ۹۴حدود سه هزار و ۲۵۰میلیارد ریال و هشت سال قبل از آن کمتر از یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال برای اجرای پروژه عظیم شبکه پایاب سد خداآفرین سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه بالاترین میزان اعتبارات در سطح استان اردبیل در شهرستان پارس آباد هزینه می شود، ادامه داد: پایاب سدخداآفرین مهم ترین و عظیم ترین پروژه در سطح استان اردبیل است که با تکمیل و بهره برداری از آن ، افزون بر ۶۲هزار هکتار از اراضی دیم منطقه تبدیل به آبی و برای هزاران نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی از افتتاح و بهره برداری از ۷۰طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی با یک هزار و ۱۱۳میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال در هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: بخشی از پایاب خداآفرین با ۵۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری، نوسازی و بهسازی کشت و صنعت مغان با ۱۴۰میلیارد ریال اعتبار، توسعه شبکه برق با هزینه کرد ۱۵میلیارد ریال، گازرسانی به ۱۷روستا با ۲۱میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعتبار از جمله طرح های قابل افتتاح است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه و بهسازی فرودگاه پارس آباد با شتاب مطلوبی در حال اجراست، افزود: دو لایه از سه لایه روکش آسفالت باند فرودگاه پارس آباد به طول ۳ کیلومتر و عرض ۶۰ متر به اتمام رسیده است و این فرودگاه در مهرماه امسال بازگشایی  می شود.

صمدی افزود: بیمارستان ۱۲۰تخت خوابی و چهاربانده کردن جاده ارتباطی پارس آباد به سربند از دیگر طرح های مهم این شهرستان است که با تکمیل و بهره برداری از آنها، شاهد رشد و توسعه شتابان این منطقه مرزی و خوشنودی  و رضایت مردم خواهیم بود.

امام جمعه پارس آباد نیز گفت: تکمیل و افتتاح هرچه سریع تر بیمارستان در دست احداث، گشایش فرودگاه و چهاربانده کردن جاده مواصلاتی از خواسته ها و مطالبات مهم مردم این شهرستان است.

حجت الاسلام سید سعید رشادی، عشایر را از اقشار زحمتکش، نجیب و کم توقع جامعه دانست و افزود: با وجود پیگیری های صورت گرفته از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل، مشکل عشایر محدوده نشین کشت و صنعت های مغان و پارس مرتفع نشده است.

وی با قدردانی و ابراز رضایت از تلاش ها و فعالیت های مسوولان شهرستان اظهار کرد: فرماندار پارس آباد از همان ابتدای تصدی پست فرمانداری،با مدیریت قوی و برنامه ریزی صحیح توانسته است، انسجام و تحرک خاصی در بین ادارات منطقه به وجود بیاورد.

 

اخبار مرتبط

نظرات