امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : نوامبر 29th, 2016 4:46 | کد خبر : 19930 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تخصیص افزون بر هفت هزار میلیارد ریال برای شبکه پایاب خدا آفرین

فرماندار پارس آبادمغان گفت: در دو سال اخیر بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای ادامه طرح عظیم شبکه پایاب خدآفرین تخصیص یافت است.

به گزارش مغانه آنلاین، اکبرصمدی روز سه شنبه در نشست با مدیر عامل آب منطقه ای اردبیل افزود: در خال حاضر این پروژه عظیم ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از شتاب اجرایی خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: به واسطه استعدادها و قابیلت های بالای منطقه و نگاه ویژه دولت یازدهم ، بیشترین سرمایه گذاری ها در سطح استان هم از نظر اعتبار و هم از حیث طرح در این شهرستان در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه پارس آباد مغان به لحاظ فعالیت کشت و صنعت های مغان و پارس و تولیدکنندگان و  بهره برداران بخش خصوصی، به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در سطح کشور مطرح است، اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری نهایی از شبکه آبیاری پایاب خدا آفرین، بخش کشاورزی این شهرستان متحول و به عبارتی انقلاب کشاورزی در این منطقه رخ خواهد داد.

به گفته وی ،  بزرگترین موفقیت در اجرای طرح ها و تقسیم اراضی به بهره برداران عرفی هماهنگی و همکاری بین دستگاههای اجرایی است .

او از اجرای عملیات کانال مغان و لایروبی دریاچه شهرک شهید غفاری قدردانی کرد و از افتتاح طرح لایروبی دریاچه شهرک در دهه فجر امسال خبر داد و خواستار ادامه عملیات ساحل بندی رود ارس شد.

اصغر سلیمانزاده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل هم در این نشست با بیان اینکه طرح پایاب خداآفرین تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد گفت : با انجام این طرح عظیم ، مغان دیگر شکل می گیرد و پیش بینی میشود با تحقق این مهم ، مشکل بیکاری در این منطقه  رفع شود.

وی سرعت عملیات اجرایی این طرح را بسیار خوب عنوان و ادامه داد : در تخصیص اعتبار برای این طرح هیچ محدودیتی وجود ندارد و در سایه تلاش دولت تدبیر و امید شاهد پیشرفت در طرح  های آبی و خاکی استان هستیم.

وی از اتمام طرح مطالعات اجتماعی بهره برداران عرفی خبر داد و افزود : در این طرح  معیشت ساکنان روستا هاو قشلاق های عشایری مد نظر قرار گرفته است که با فعال شدن کارگروه واگذاری این امر مهم در سریع ترین زمان ممکن  با همکاری تمامی دستگاه های ذی ربط انجام می شود.

۲_۳۷۶۵۹ ۳_۳۷۶۶۰

 

اخبار مرتبط

نظرات