امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 15th, 2015 6:06 | کد خبر : 13433 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تجلیل موسسه خیریه آرزو از خبرنگاران

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از بیماران سرطانی آرزو در پارس آباد گفت: تاکنون افزون بر ۶۰۰مددجو و بیمار مبتلا به سرطان در این شهرستان زیر پوشش این موسسه خیریه مردمی قرار گرفته است.

به گزارش مغانه، سعید مجردی امروز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های جمعی در پارس آباد افزود: موسسه خیریه آرزو در سال ۱۳۸۶ به عنوان اولین و تنها حامی بیماران سرطانی در سطح استان اردبیل به عنوان یک موسسه غیر دولتی و خیریه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این موسسه خیریه در این مدت با مشارکت و همیاری خیرین و افراد نیکوکار توانسته است مشکلات درمانی و حتی فراتر از آن مشکلات تحصیلی و مسکن افراد تجت پوشش رفع نمایند.

وی گفت: موسسه آرزو توانسته است ۴ سال پیش زمینی را جهت احداث ساختمان چند منظوره خریداری نماید که شامل بخش اداری و درمانگاه تخصصی به نفع بیماران سرطانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: این موسسه در سطح وسیعی به این بیماران عزیز خدمات ارائه میکند و اگر یک بیمار سرطانی نیاز به رادیو تراپی داشته باشد شاید بیش از ۵۰ میلیون تومان تنها هزینه رادیو تراپی این بیمار باشد که موسسه آرزوتوانسته است با همکاری موسسه خیریه مهرانه زنجان تمامی هزینه های این بیمار را بصورت رایگان انجام دهد.

وی به همکاری موسسه آرزو با موسسه خیریه مهرانه اشاره کرد و گفت: در قالب تفاهم نامه ای که با موسسه خیریه مهرانه در تهران داریم هزینه درمان و تغذیه و اسکان مددجویان با یک همراه تا شش ماه به صورت رایگان در تهران و در مهمانسرای مجهز مهرانه بصورت کاملا رایگان محاسبه می شود.

به گفته وی، با قرار دادی که با بیمارستان طالقانی و شهدای تجریش تهران داریم هزینه شیمی درمانی بیماران در این بیمارستانها رایگان متقبل می شود و موسسه آرزو هزینه های درمان مددجویان را از ۶۰ تا ۱۰۰ درصد تقبل می کند .

مجردی اظهار داشت: موسسه آرزو بعد از پذیرش بیمار بدون محدودیت زمانی تمامی هزینه مددجویان را پرداخت می نماید و این موسسه با پشتوانه مالی و حامیانی که دارد میتواند به تمامی بیماران در دشت مغان این خدمات را ارائه نماید.

وی با ابراز تاسف از عدم مساعدت مالی و حمایت سرمایه داران و صاحبان ثروت از این موسسه مردمی،گفت: متاسفانه آنطور که مردم عادی و متوسط از این موسسه حمایت و پشتیبانی میکنند این قشر از جامعه نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند و استقبال آنچنانی از این موسسه نکرده اند و تاکنون هیچ کمکی از سوی صاحبان ثروت به این موسسه انجام نشده است.

مدیر عامل موسسه حمایت از بیماران سرطانی اظهار کرد: این موسسه در نظر دارد با اجرای یک طرح بزرگ با نام طرح غربالگری در کنار بیماران سرطانی از افراد سالم نیز حمایت کند بدین صورت که با فرمی که در اختیار خانواده ها گذاشته میشود به ۲۵ سوال در این فرم پاسخ داده و بعد از ارائه پاسخ این فرم ها در اختیار پزشکان متخصصان قرار داده میشود و در صورت مشاهده علائم و نشانه هایی از بیماری سرطان در این افراد ، موسسه ضمن حمایت از آنان نسبت به درمان این بیماران اقدام خواهد کرد.

وی گفت: اگر همین طرح را دولت انجام میداد هزینه زیادی در بر داشت که ما این طرح را بصورت کاملا رایگان با اتکا به نیروهای داخلی انجام دادیم.

وی با انتقاد از جو سازی هایی که از سوی برخی ها در رابطه با دریافت حقوق توسط مدیر عامل این موسسه میشود گفت: این جوسازی ها و شایعات با هدف تخریب آرزو و اهداف الهی و انسانی این موسسه صورت میگیرد.

وی با تکذیب این شایعات اضافه کرد: صراحت اعلام میکنم در طول هشت سال گذشته شخصاً بدون تمنا و دریافت ریالی حقوق تمام وقت به همراه هیئت مدیره در این موسسه به صورت فی سبیل الله فعالیت می کنیم و ما آمادگی داریم تمامی اسناد و مدارک این موسسه را جهت شفاف سازی در اختیار مردم و مسئولان قرار دهیم و حسابرسی های انجام گرفته مؤید این مساله می باشد.

مدیر عامل موسسه آرزو ضمن تقدیر از حمایتهای شورا و شهرداری پارس آباد گفت: خوشبختانه این مجموعه با حسن نیتی که دارند مدت ۸ سال است که این مکان را در اختیار موسسه قرار داده اند و حتی آن را رسانه ای هم نکردند و کاملا خیرخواهانه از موسسه آرزو حمایت می کنند.

مجردی با اشاره به کمک های خیرخواهانه دستگاه ها و شرکت های منطقه، ادامه داد: در حال حاضر کارکنان کشت و صنعت پارس ماهانه مبلغی را به عنوان کمک به این موسسه از حقوق خود پرداخت میکنند اما در رابطه با کشت و صنعت مغان تاکنون به این تفاهم نرسیده ایم.

به گفته وی، همچنین اداره آموزش و پرورش به صورت داوطلبانه ماهانه ۲۰میلیون ریال به این موسسه کمک میکند و اداره برق نیز هر از گاهی کمکهایی را به موسسه ارسال میکند اما متاسفانه بقیه ادارات به غیر از کمکهایی که از سوی برخی کارمندان به صورت خودجوش و داوطلبانه انجام میشود کمکی مستقیما از سوی سایر ادارات انجام نمیشود.

وی ضمن استمداد از بخشهای دولتی و خبرنگاران در رابطه با کمک و همراهی به موسسه خیریه آرزو، از آنان خواست تا نسبت به معرفی و شناساندن این موسسه به مردم شریف منطقه پیشقدم باشند.

وی از خبرنگاران به عنوان چشمان تیزبین و حساس جامعه یاد کرد و گفت: خبرنگاران افرادی زحمت کش ، پر تلاش، یاری کننده و عامل اصلی حل مشکلات جامعه هستند که امیدواریم خداوند زحمات تلاشگران عرصه رسانه را به عنوان اعمال صالحه در کارنامه آنان ثبت و ضبط نماید.

در این جلسه با اهدای لوح سپاس از زحمات و تلاش های خبرنگاران در انعکاس اخبار و برنامه های موسسه آرزو قدردانی شد.

 

۰۰۰۰۱۱ ۰۰۰۰۳۳ ۰۰۰۰۵۵

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

از تلاشهای دلسوزانه موسسئه خیریه آرزو که با فعالیت شبانه روزی کار خیر انجام می دهند ممنون و متشکریم انسانهای پاکباخته ای که تمام توان و همت شان را در طبق اخلاص نهاد ه اند تا به مظلوم بیماری یاری برسانند چقدر خوب است این عمل بهشت ارزانی شماها باد .